ΑΧΑΪΑ: Τελική δοκιμή στη σιδηροδρομική γραμμής από Κιάτο έως Αίγιο – Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έτοιμη να δρομολογήσει ντιζελοκίνητα τρένα – Η επικρατέστερη ημερομηνία

Σε τροχιά εγκαινίασης βρίσκεται η νέα σιδηροδρομική γραμμής Αιγίου – Κιάτου, κάτι που δεν αποκλείεται να γίνει μέσα στον Ιούνιο (πιθανά 22 Ιουνίου) , από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή.
Το εν μέρει ολοκληρωμένο τμήμα είναι σε τελική φάση παράδοσης προς λειτουργία, αφού η διπλή γραμμή είναι έτοιμη, χωρίς την ηλεκτροκίνηση που θα επιτρέψει υψηλές ταχύτητες στο τρένο και η οποία πάει χρονικά για το 2023.
Αυτό που ωστόσο απέμενε είναι η «πρόβα τζενεράλε» του καινούργιου δρομολογίου, που θα ενώσει την Αχαΐα με την Αθήνα (με μετάβαση σε άλλο συρμό στο Κιάτο για 5 – 6 λεπτά). Η άσκηση αντιμετώπισης συμβάντος εκτάκτου ανάγκης στη σήραγγα Δερβενίου  έγινε σήμερα επιτυχώς  με τη συμμετοχή της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ. Στη συνέχεια, η ΕΡΓΟΣΕ θα παραδώσει το έργο στον ΟΣΕ. Σύντομα θα πρέπει να εκπαιδευτούν οι μηχανοδηγοί καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει έτοιμη να δρομολογήσει τα τρένα.
Στα συνολικά 71χλμ θα λειτουργούν 3 Σταθμοί (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 Στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), ενώ θα συνδέεται με τον Οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων.
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα εκτελεστεί η εγκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης από εξειδικευμένες Ισπανούς τεχνίτες και μέχρι τότε αυτή θα υφίσταται με παραδοσιακά μέσα, για να εξυπηρετεί το ντιζελοκίνητο τρένο μέχρι το Κιάτο και χρόνο δρομολογίου μέχρι Αθήνα κάτω από 2 ώρες, από 4 καθημερινά δρομολόγια.
Ο νέος Σταθμός του Αιγίου θα είναι για όλη την Αχαϊα, μέχρι η νέα γραμμή φτάσει στο Λιμάνι της Πάτρας, δηλαδή προσωρινός κόμβος των σιδηροδρομικών μετακινήσεων προς την Αθήνα, αφού οι επιβάτες από Πάτρα θα μπορούν να φτάνουν στο Αίγιο με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ίσως και των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Αχαϊας και Ηλείας.
Εφόσον επαναλειτουργήσει και η Πορθμειακή Γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου, χρήση του νέου τρένου θα κάνουν και οι κάτοικοι της Στερεάς Ελλλάδας.