ΠΑΤΡΑ: Αιφνιδιαστική επίσκεψη Φαρμάκη στη Διεύθυνση Μεταφορών – «Να τη μετατρέψουμε σε «πρότυπη υπηρεσία»

Αιφνιδιαστική επίσκεψη στη διεύθυνση μεταφορών έκανε χθες ο Νεκτάριος Φαρμάκης. Ο περιφερειάρχης πήγε απροειδοποίητα συνοδευόμενος από τον Χαράλαμπο Μπονάνο, αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, και συζήτησαν με τους υπηρεσιακούς και τους πολίτες.
Τέθηκε ως στόχος να υιοθετηθούν πρακτικές, όπως το ηλεκτρονικό ραντεβού που εφαρμόστηκε πρόσφατα, για να αποφορτιστεί η υπηρεσία και να μειωθεί η ταλαιπωρία του κοινού.
Ο Ν. Φαρμάκης τη χαρακτήρισε «υπηρεσία υψηλής προτεραιότητας», αλλά στην πραγματικότητα είναι γνωστό ότι αποτελεί διαχρονικά μια από τις δυσκολότερες και πιο ευαίσθητες στα θέματα λειτουργίας και συναλλαγής με τους πολίτες. Ο περιφερειάρχης επικαλέστηκε το είδος και τον καθημερινό όγκο των συναλλαγών με το κοινό για να πει ότι χρειάζεται εκσυγχρονισμός και ολική αναβάθμιση της διεύθυνσης.
Ενα πρώτο δείγμα γραφής, χωρίς να είναι αρκετό αλλά αφήνει το στίγμα της περιφερειακής αρχής, δόθηκε πριν από λίγες ημέρες με το ηλεκτρονικό ραντεβού. Οι συναλλασσόμενοι μπορούν να προγραμματίζουν την μέρα και ώρα εξυπηρέτησης με την διεύθυνση αντί να στήνονται επί ώρες σε ουρές. Το φαινόμενο των ουρών δεν ήταν ποτέ ξένο για τη συγκεκριμένη υπηρεσία. Η εκτίμηση της Περιφέρειας είναι ότι αφενός έστειλε το μήνυμα για τις αλλαγές που θέλει να δρομολογήσει και αφετέρου άμβλυνε μερικώς το οξύτατο πρόβλημα της πολύωρης αναμονής.

Ο Ν. Φαρμάκης και ο Χ. Μπονάνος συζήτησαν με τους πολίτες και άκουσαν από πρώτο χέρι τα παράπονα των πολιτών. Κάποια από αυτά φαίνονται λογικά. Για παράδειγμα, διαπίστωσαν ότι χρειάζεται παρέμβαση ώστε στην περίπτωση που γίνεται μια μεταπώληση ΙΧ, να μην είναι υποχρεωμένοι οι πολίτες να επισκέπτονται προηγουμένως την εφορία για να επιβεβαιώσουν ότι πληρώθηκαν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά η ενημέρωση να γίνεται μεταξύ των δύο υπηρεσιών (εφορίας και διεύθυνσης μεταφορών) χωρίς τη μεσολάβηση του πολίτη.
Κάτι τέτοιο φαντάζει απλό στην εποχή μας. Δεν τηρείται όμως στην πράξη, κοστίζοντας σε χρόνο απασχόλησης για το προσωπικό των δύο υπηρεσιών και του πολίτη.
«Η απόφασή μας να μετατρέψουμε τις Διευθύνσεις Μεταφορών της Δυτικής Ελλάδας σε πρότυπες υπηρεσίες, είναι αμετάκλητη. Στόχος μας, η ψηφιακή αναβάθμιση και η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών, τουλάχιστον για την πλειοψηφία των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και η ενίσχυση με ειδικευμένο προσωπικό» δήλωσε μετά την επίσκεψη ο Ν. Φαρμάκης, ο οποίος συναντήθηκε με την προϊσταμένη Βασιλική Καραμπάτσου και τους εργαζόμενους της υπηρεσίας, και συζήτησαν για τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν, ενώ είχε τη δυνατότητα να παρακολουθήσει από κοντά και τη διαδικασία εξυπηρέτησης των πολιτών.

Εξάλλου, ο Ν. Φαρμάκης συνοδευόμενος από τον Χ. Μπονάνο επισκέφθηκαν το Μουσικό Σχολείο της Πάτρας χθες το πρωί. Συναντήθηκαν με τον διευθυντή, Σταμάτη Λέκκα και εκπαιδευτικούς και ενημερώθηκαν κυρίως για το ζήτημα ελλείψεων σε κτιριακές υποδομές που αντιμετωπίζει το σχολείο.
Ο περιφερειάρχης και ο Χ. Μπονάνος εξέφρασαν την πρόθεση να συμβάλει η Περιφέρεια με κάθε δυνατότητα που έχει, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα και να αναβαθμιστεί η εκπαιδευτική δυνατότητα του Σχολείου, που πέρα από την κλασική εκπαιδευτική του δράση, αποτελεί και μία ζωντανή κυψέλη υψηλής καλλιτεχνικής δημιουργίας στην περιοχή της Πάτρας.