Τρένο: Υπάρχουν τα λεφτά

Στην τοποθέτηση που έκανε ο γενικός γραμματέας υποδομών Γιώργος Καραγιάννης στο 7ο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Πάτρας μας παρέπεμψαν για το θέμα του σύγχρονου τρένου της Πάτρας υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη. Την ίδια ώρα ο τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βερεμένος, ασκούσε κριτική στον υπουργό Κώστα Καραμανλή για όσα είπε στη Βουλή σχετικά τον τρόπο διέλευσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής.
Τα κυβερνητικά στελέχη έχουν την διάθεση να ακούσουν τις απόψεις των τοπικών αρχών, εφόσον αυτές το ζητήσουν μετά και από τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της ερχόμενης Τετάρτης. Εκκρεμότητα υπάρχει με τον ορισμό νέας διοίκησης στον ΟΣΕ (αναμένεται η δημοσίευση στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης), με επικεφαλής τον αχαιό Κώστα Σπηλιόπουλο.
Παρόλα αυτά η κεντρική θέση που διατύπωσε ο Γ. Καραγιάννης από την Πάτρα πριν από λίγες εβδομάδες είναι ότι θα υπάρξει ένα διάστημα περίπου τεσσάρων μηνών, ώστε να μελετηθεί εξ αρχής το έργο της υπογειοποίησης της γραμμής και θα τεθεί πάλι σε διαβούλευση με την κοινωνία, με καθορισμένο χρονοδιάγραμμα και ορίζοντα υλοποίησης, εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
Αυτό φυσικά δεν αναιρεί όσα δήλωσε ο Κ. Καραμανλής, ούτε και την εκτίμηση ότι η λύση που εμφάνισε πέρυσι η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θεωρείται ακριβή, δεν έχει μελέτες και το χρονοδιάγραμμά της είναι ασαφές, λόγω των αρχαίων που πιθανολογείται ότι θα βρεθούν στη διαδρομή. Ένα κομβικό σημείο στο θέμα του τρένου της Πάτρας είναι το χρονικό περιθώριο (2023) ολοκλήρωσης του έργου. Μετά την παρέλευσή του η Κομισιόν μπορεί να απαιτήσει την επιστροφή των κονδυλίων που έχουν διατεθεί.

Ο Γ. Βαρεμένος
Κριτική στην κυβέρνηση και τον Κ. Καραμανλή άσκησε ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Βαρεμένος (Κόκκινο Πάτρας). «Πέταξε ένα νούμερο ο υπουργός που από ειδικούς θεωρείται εξωφρενικό. Λαϊκισμός είναι να πετάς ένα νούμερο που είναι έξω από την πραγματικότητα…Στην περίπτωση της υπογειοποίηση μήπως υπάρχει καμία πρόσκληση σε επίγειο “πάρτι”;» διερωτήθηκε. Και πρόσθεσε: «Ο κ. υπουργός κάνει λόγο για απουσία χρηματοδότησης ενώ γνωρίζει ότι από το ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλιστεί 130 εκ. ευρώ. Ποιος επιβάλλει αυτού του είδους την πολιτική συμπεριφορά;».
Επίσης, ο Γ. Βαρεμένος υποστήριξε ότι ο υπουργός κάνει λόγο για μετρό χρησιμοποιώντας υποτιμητικό τόνο για την Πάτρα. «Το παρουσιάζει ως μετρό το έργο όμως είναι cut and cover που δεν είναι τούνελ, είναι κάτι διαφορετικό. Αυτός είναι εξόφθαλμος λαϊκισμός, το να πετά ένα νούμερο (1δις. ευρω), να σοκαριστεί κάποιος ακούγοντάς το. Δεν είναι έτσι. Λέει επίσης ότι δεν έχει γίνει τίποτα κάτι που είναι ψευδές και ο πραγματικός λόγος αποκρύπτεται…».