ΠΑΤΡΑ: Τα αιτήματά τους στους βουλευτές…οι μεταφορείς – Από το Σωματείο Μεταφορών Ν. Αχαΐας «Ο Φάρος»

Κατόπιν της κυβερνητικής μεταβολής και της έναρξης νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, το Σωματείο Μεταφορών Ν. Αχαΐας «Ο Φάρος» εξέθεσε τα εκκρεμή ζητήματα του κλάδου προς τους αχαιούς βουλευτές, με επιστολή που τους κοινοποίησε.
Σ’ αυτά συγκαταλέγονται:
– ΤΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΔΙΟΔΙΑ. Οι μεταφορείς θυμίζουν ότι ενώ τα ΙΧ έχουν εκπτώσεις μέχρι 60%, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν έχουν. Επίσης ζητούν την επέκταση των συμβάσεων με τους παραχωρησιούχους για ακόμη 30 χρόνια.
– Η ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ διέλευσης οχημάτων μεταφοράς από το παλαιό εθνικό δίκτυο της χώρας. Ο κλάδος έχει επανειλημμένα καταγγείλει το μέτρο ως αντισυνταγματική αξίωση του αρμόδιου Υπουργείου ώστε να πληρώνει ο κλάδος παραπάνω διόδια και να μην χρειάζεται το Δημόσιο να πληρώνει τις προβλεπόμενες ρήτρες περιορισμένων διελεύσεων.
– Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ εξόντωση του κλάδου με τις πρωτοφανείς ασφαλιστικές εισφορές, τον υψηλό ΦΠΑ που δεν άλλαξε όπως στην ενέργεια, το μικρό περιθώριο κέρδους, την απόρριψη κλασικών δαπανών (όπως τα έξοδα οδηγού) κ.ά.
– ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ χωρίς νόημα, εξαιτίας νεφελώδους νομοθεσίας. Τα περισσότερα καταπίπτουν με μια απλή ένσταση αλλά στο μεταξύ χάνεται χρόνος και χρήμα έως ότου αποδοθεί το δίκαιο.
– ΤΑ ΞΕΝΑ ΦΟΡΤΗΓΑ που εισέρχονται στην ελληνική επικράτεια και ανεξέλεγκτα παίρνουν μεταφορικό έργο. Οι μεταφορείς σημειώνουν ότι τα εν λόγω φορτηγά έρχονται από εξαιρετικά φθηνότερους φορολογικά προορισμούς και προσφέρουν αδιανόητα χαμηλές τιμές.
– ΕΡΓΑΤΙΚΗ νομοθεσία αντίστοιχη των ευρωπαϊκών και συγκεκριμένα του Κανονισμού 561/2006. Σήμερα αν υπάρξει βλάβη οχήματος σε μια διαδρομή ακολουθεί εργατικό… πρόστιμο γιατί ο οδηγός ξεπερνά το 8ωρο.
– ΑΝΑΝΕΩΣΗ του στόλου των ελληνικών φορτηγών που είναι τα παλαιότερα στην Ευρώπη π.χ. μέσω ΕΤΕΑΝ για μικρότερη ρύπανση και περισσότερη ασφάλεια για τον εργαζόμενο.
– ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ μίνιμουμ δαπάνης ανά χιλιόμετρο ώστε να μηδενιστεί η μαύρη εργασία που πολλές φορές γίνεται κάτω του κόστους γιατί δεν αποδίδονται φόροι, εισφορές κ.ά.