ΠΑΤΡΑ: Τελευταία παράσταση, σήμερα, για το «Μεξικό» των παραισθήσεων και της παραπλάνησης

Το να παίρνεις συνέντευξη από τον διευθυντή σου είναι δύσκολο. Ομως τι κάνεις όταν σε λίγες ημέρες ανεβαίνει το νέο έργο που έγραψε στο θέατρο act; Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, ο Κωνσταντίνος Μάγνης άφησε για λίγο στην άκρη την ιδιότητά του και κάναμε μία κουβέντα με αφορμή, και αιτία, το νέο του έργο με τίτλο «Μεξικό», και πρωταγωνιστές τους Τάκη Τσίτσα και Ηρακλή Τζαβέλλα.

Αν και είναι η πέμπτη φορά που συνεργάζεται με το θέατρο act, ο ίδιος δεν θεωρεί τον εαυτό του συγγραφέα. «Οι άλλοι θα το πουν αυτό για εσένα» σημειώνει.
Αλλά τι θα δούμε στην σκηνή του act; «Σε αρκετά σημεία ο θεατής ζει με την απορία. Αυτά που φαίνεται ότι θα γίνουν δεν έχουν μεγάλη σχέση με αυτά που γίνονται. Αν το καλοσκεφτούμε, αυτό γίνεται με κάθε ζωή, τη ζωή μας και των άλλων. Το ερώτημα γιατί συμβαίνει αυτό απασχολεί το έργο και επιχειρεί να δοθεί μια απάντηση».
Ο τίτλος «Μεξικό», δεν σε αφήνει να καταλάβεις και πολλά από το τι θα ακολουθήσει: «Είναι και αυτός ίσως ένα στοιχείο περιπλάνησης» σημειώνει ο Κωνσταντίνος Μάγνης και συνεχίζει: «Το “Μεξικό” έχει ερήμους και φαίνεται ότι όποιος κυκλοφορεί σε αυτές υφίσταται οφθαλμαπάτες».
Στην παράσταση πρωταγωνιστούν οι Τάκης Τσίτσας και Ηρακλής Τζαβέλλας, οι οποίοι μαζί με τον Τηλέμαχο Τσαρδάκα έχουν και τον ρόλο των σκηνοθετών. Αλλωστε, όταν παίζουν δύο άτομα, χρειάζεται και το τρίτο μάτι, ο τρίτος άνθρωπος για να δει τις λεπτομέρειες.
Φέτος, κεντρικός άξονας του θεάτρου act είναι να ανεβάσουν ελληνικά και, κυρίως, πατρινά κείμενα. Ενα από αυτά είναι και το «Μεξικό», το οποίο διαφέρει από τα προηγούμενα του Κωνσταντίνου Μάγνη, καθώς αν και κωμικό είναι διαφορετικό -πιο ρεαλιστικό. Σε αυτό βλέπουμε δύο πρωταγωνιστές «αλλά ταυτόχρονα και πολλούς άλλους, είτε εμφανιστούν είτε όχι» τονίζει ο συγγραφέας του έργου και συμπληρώνει: «Το ύφος μου είναι τέτοιο, που πολλές φορές είναι πυκνός ο διάλογος, καθώς μέσα από τον λόγο οι άνθρωποι δεν λένε αυτό που σκέφτονται».
Η παράσταση εξελίσσεται σε ένα εστιατόριο: «Ο ένας έχει καλέσει τον άλλο και αυτή είναι η αφετηρία της πλοκής που γυρίζει προς τα πίσω, παρά παράγει αποτέλεσμα. Εχει στοιχεία ψυχωσικά και αυτά μας ρυμουλκούν στην περιοχή του μαύρου χιούμορ» όπως μας λέει ο Κωνσταντίνος Μάγνης.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην παράσταση, μια συνάντηση παλαιών συμμαθητών με τον καθηγητή τους μπορεί να γίνει αφορμή για νοσταλγική βύθιση στο παρελθόν, για συγκινητική αναπόληση ωραίων ιστοριών από την εποχή της ανωριμότητας και της αθωότητας. Μπορεί όμως να γίνει αφορμή και για μια εντελώς διαφορετική αναμέτρηση. Των ανθρώπων μεταξύ τους. Κυρίως όμως με τον εαυτό τους.
Το έργο έχει γραφτεί πάνω σε μια ιδέα πριν από αρκετό καιρό. «Εμεινε μετέωρο λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων που δεν μου επέτρεψαν να το συνεχίσω με φιλοδοξία, αλλά όταν ενδιαφέρθηκε για το θέμα, ο Τηλέμαχος (σ.σ. Τσαρδάκας) είχα ένα πολύ καλό κίνητρο για να το ολοκληρώσω» αναφέρει. Και τι θέλει να «πάρει» το κοινό από την παράσταση; «Μου αρέσει να ακούω τον κόσμο να γελάει, κυρίως όμως μου αρέσει να μεθάει απ’ τα λόγια. Οσο δεν συμβαίνει ούτε το ένα ούτε το άλλο, νιώθεις φοβερή αδυναμία στη σκοτεινή αίθουσα και ότι κάποιο χέρι θα μου ρίξει την καρπαζιά, και απορείς γιατί αυτό αργεί» εξομολογείται.
Και μπορεί καθ’ όλη τη διάρκεια της κουβέντας ο Κωνσταντίνος Μάγνης να άφησε στην άκρη την ιδιότητά του, όμως τη θυμήθηκε στο τέλος, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Παρ’ όλη την κρίση, ευγνωμονώ τη δημοσιογραφία, όχι μόνο γιατί χάρη σε αυτή βιοπορίζομαι, αλλά γιατί μ’ έμαθε να αυτοσυγκεντρώνομαι και να παραδίδω αποτέλεσμα σε πολύ λίγο χρόνο. Αυτό έχει τα καλά του, έχει και τους κινδύνους του. Ρωτήστε και τον εκδότη μας».
Το «Μεξικό» θα ανέβει στο θέατρο act για μία ακόμα παράσταση ( σήμερα 3 Νοεμβρίου) στις 21.30. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Μαρίας Βασιλάκη, ο σχεδιασμός φωτισμών του Νίκου Σωτηρόπουλου και τον σχεδιασμό της αφίσας έκανε ο Δημήτρης Γιαννακούλιας. Βοηθός σκηνοθέτη είναι ο Ιωάννης Αναστασόπουλος. Ειδικές ευχαριστίες στο εστιατόριο «Πάνορμος» και στη Γεωργία Τσούλου. Κρατήσεις: 2610 272037 και 6936 122263.