Οδηγός «έσπασε» με το έτσι θέλω μπλόκο της πυρασφάλειας

Μπορεί το περιστατικό που εκτυλίχθηκε στον Λυκαβηττό να ξεπερνά τη φαντασία, αλλά αναδεικνύει την απροθυμία πολλών από μας να ακολουθήσουμε κανόνες πολιτικής προστασίας, αλλά και την αδιαφορία μας για το κοινωνικό συμφέρον μπροστά στην προσωπική μας βολή.

Είναι απόγευμα της περασμένης Παρασκευής, ημέρα που η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προβλέπει πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς (βαθμός 4) για την Αττική.

Η δημοτική αστυνομία της Αθήνας έχει κλείσει στην οδό Σαρανταπήχου τον δρόμο προς τον λόφο, στο πλαίσιο απόφασης του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της αντιπεριφέρειας Κεντρικού Τομέα. Ενας οδηγός φτάνει στο μπλόκο.

«Δεν μπορείτε να περάσετε. Απαγορεύεται η διέλευση με εντολή Πολιτικής Προστασίας», τον ενημερώνουν οι δημοτικοί αστυνομικοί.

Ο οδηγός «δεν υπάκουσε στις υποδείξεις. Εξοργίστηκε με τρόπο που ξάφνιασε τους συναδέλφους και είπε “εγώ θα περάσω”. Εβαλε ταχύτητα και παρέσυρε με το καπό του οχήματός του τον δημοτικό αστυνομικό και τον πέταξε στο οδόστρωμα», περιγράφει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος των εργαζομένων στη Δημοτική Αστυνομία Αθηνών, Απόστολος Κόσσυβας.

Προληπτικά στο ΚΑΤ
Ο τραυματισμένος συνάδελφός του μεταφέρθηκε στο ΚΑΤ για προληπτικούς λόγους, όπου και παρέμεινε έξι ώρες για τις απαραίτητες εξετάσεις.

Ο οδηγός οδηγήθηκε στο αυτόφωρο και την επόμενη ημέρα καταδικάστηκε σε 11 μήνες φυλάκιση με αναστολή για απείθεια και πρόκληση σωματικών βλαβών.

Προκειμένου να «περάσει» την απαγόρευση, ο οδηγός δήλωσε υπάλληλος καντίνας και υποστήριξε ότι θέλει να πάει νερά στην επιχείρηση όπου εργάζεται.

«Οταν υπάρχει εντολή πολιτικής προστασίας σε βαθμό 4, απαγορεύεται οποιοδήποτε όχημα να περάσει. Αφού δεν αφήναμε κανέναν [ούτε οχήματα ούτε πεζούς], πώς θα λειτουργούσε η καντίνα;», σχολιάζει ο κ. Κόσσυβας, συμπληρώνοντας πως στη συνέχεια «ήρθε και ο ιδιοκτήτης της καντίνας και ζήτησε συγγνώμη, καθώς αδυνατούσε να καταλάβει τον λόγο αυτής της συμπεριφοράς. Και ο οποίος δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα».

Εχοντας ενεργό ρόλο στην πολιτική προστασία της Αθήνας, η δημοτική αστυνομία αναλαμβάνει και υπηρεσίες πυρασφάλειας κατά τους θερινούς μήνες.

Για παράδειγμα, σε περιπτώσεις υψηλού κινδύνου πυρκαγιών (βαθμού 3), οι υπάλληλοι προχωρούν σε περιπολίες σε σημεία όπως Λυκαβηττός, Φιλοπάππου, λόφος Λαμπράκη κ.λπ.

Σε περιπτώσεις πολύ υψηλού κινδύνου ή συναγερμού (βαθμοί 4 και 5 αντίστοιχα), απαγορεύεται η κυκλοφορία σε αντίστοιχα σημεία, προκειμένου, στο ενδεχόμενο που ξεσπάσει πυρκαγιά, να είναι ελεύθερος ο δρόμος στα βαρέα οχήματα που θα αναλάβουν την κατάσβεσή της, αλλά ακόμη και για να αποτραπεί το ενδεχόμενο εγκλωβισμού πολιτών.

Πόσο δύσκολο είναι, άραγε, να ακολουθήσουμε τους κανόνες πολιτικής προστασίας ή να συμμορφωθούμε σε σχετικές υποδείξεις της πολιτείας;

«Θίγετε ένα μεγάλο θέμα», μας απαντά σε σχετική ερώτηση ο κ. Κόσσυβας. «Είναι οξύμωρο το ότι βρίσκεται κάποιος από την πολιτεία που συμβάλλει στο να προστατέψει εσένα τον ίδιο, το δάσος, τον αστικό ιστό, κάτι που θα έπρεπε να είναι κατανοητό, και βλέπουμε πολίτες να αντιδρούν γιατί θέλουν απλά να πάνε μια βόλτα. Αδυνατούν να σκεφτούν ότι με την παρουσία τους, με το όχημά τους, μπορεί να δημιουργήσουν ζήτημα».

Ελλειμμα σεβασμού
Αντίστοιχη συμπεριφορά συναντούν οι δημοτικοί αστυνομικοί κυρίως σε περιπτώσεις αντικοινωνικής στάθμευσης, δηλαδή παρκαρίσματος σε πεζόδρομους, ράμπες ΑμεΑ, λεωφορειολωρίδες.

«Σταματάς έναν οδηγό ακόμα και για να τον αποτρέψεις από την παράβαση και πάλι υπάρχει αντίδραση. Αλλοι συμμορφώνονται. Υπάρχουν και άνθρωποι που λένε “μα, πού να παρκάρω;”. Δεν σκέφτονται ότι εκείνη την ώρα ένας άνθρωπος δεν μπορεί να ανέβει μια ράμπα ΑμεΑ; Οτι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει στην πόλη του. Δεν έχουμε την παιδεία; Δεν έχει γίνει ακόμα κατανοητό στον κόσμο ότι κάτι που θέλεις να κάνεις εσύ, μπορεί να είναι οδυνηρό σε κάποιον άλλον», σχολιάζει ο κ. Κόσσυβας.

Και πώς θα μπορούσαμε να κατανοήσουμε τα αυτονόητα;

«Θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει ευρεία ενημέρωση, μια καμπάνια από τον δήμο. Πετυχημένο θα είναι το έργο μας όταν σταματήσουμε να βρίσκουμε τέτοιες παραβάσεις», επισημαίνει ο κ. Κόσσυβας.