Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της πειρατείας, η Επιχείρηση ATALANTA, έδωσε λεπτομέρειες για το περιστατικό πειρατείας στο οποίο ενεπλάκη το υπό σημαία Μπαγκλαντές πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου MV Abdullah μετά την αιχμαλωσία του στον Ινδικό Ωκεανό την Τρίτη.
Στο πλοίο επιβιβάστηκαν ένοπλοι πειρατές ενώ έπλεε περίπου 600 ναυτικά μίλια ανατολικά του Μογκαντίσου της Σομαλίας, κατά τη διάρκεια ταξιδιού από τη Μοζαμβίκη προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η επιχείρηση ATALANTA της EUNAVFOR ηγήθηκε της αντιμετώπισης του περιστατικού.
Ο Martin Kelly, επικεφαλής του συμβουλευτικού τμήματος της EOS Risk Group, έγραψε στο «Χ» ότι το MV Abdullah εισήλθε στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σομαλίας. Λέει ότι η πορεία του πλοίου αντιστοιχεί με την τελευταία αναφερόμενη θέση του πειρατικού MV Ruen, το οποίο είχε καταληφθεί στις 14 Δεκεμβρίου σε παρόμοια περιοχή με το Abdullah.
Οι πειρατές έχουν ζητήσει λύτρα ύψους 5 εκατομμυρίων δολαρίων για την απελευθέρωση του Abdullah, απειλώντας ότι θα αρχίσουν να εκτελούν τα μέλη του πληρώματος εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.
Οι αρχές έχουν προειδοποιήσει εδώ και μήνες ότι πιστεύεται ότι πολλαπλές ομάδες δράσης πειρατών δρουν από μητρικά σκάφη στον Ινδικό Ωκεανό, με επιχειρησιακή εμβέλεια έως και 1.000 ναυτικά μίλια από τη Σομαλία. Η αποκάλυψη αυτή ακολούθησε τις πολλαπλές πειρατείες αλιευτικών dhows στον ανατολικό Κόλπο του Άντεν και στη λεκάνη της Σομαλίας τους τελευταίους μήνες.
Η χρήση μητρικών πλοίων για να φτάσουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις ήταν μια συνήθης τακτική που χρησιμοποιούσαν οι Σομαλοί πειρατές πριν από μια δεκαετία και πλέον.
Αυτά τα πρόσφατα περιστατικά φαίνεται να σηματοδοτούν την αναζωπύρωση της πειρατείας με βάση τη Σομαλία, περιπλέκοντας περαιτέρω τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή, καθώς οι Χούθι συνεχίζει να επιτίθεται σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τον δυτικό Κόλπο του Άντεν.
Η EUNAVFOR ATALANTA παραμένει αφοσιωμένη στη διασφάλιση της θαλάσσιας ασφάλειας στον Δυτικό Ινδικό Ωκεανό, έχοντας διαδραματίσει βασικό ρόλο στην καταπολέμηση της πειρατείας τα τελευταία 15 χρόνια. Συνιστούν στα πλοία που διέρχονται από την περιοχή αυτή να υιοθετήσουν ενισχυμένα μέτρα ασφαλείας και να διατηρούν επικοινωνία με το MSCHOA και το UKMTO για ενημέρωση σχετικά με πιθανές απειλές.