Σάλος με το beach bar στη Ρόδο: «Οι εργαζόμενοι δεν είναι σκλάβοι »

Μηνύματα οργής και ανάγκης για παρέμβαση των αρμόδιων Αρχών, έχει προκαλέσει το viral βίντεο με σερβιτόρο στη Ρόδο που σχεδόν πρέπει να κολυμπήσει, για να παραδώσει μία απλή παραγγελία σε πελάτη.

Στο διαδίκτυο υπάρχουν έντονες αντιδράσεις με πολλούς να καταγγέλλουν ότι στο συγκεκριμένο κατάστημα δεν τηρείται κανένας κανόνας και αναρωτιούνται «πότε θα παρέμβουν οι αρμόδιες Αρχές».

Άλλοι μιλούν για «εκμετάλλευση των εργαζομένων» και χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη πρακτική «ξεφτίλα», ενώ κάποιοι τονίζουν ότι «το συγκεκριμένο μαγαζί μάλλον θέλει να επαναφέρει τον θεσμό της δουλείας».

Σύμφωνα με ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη στο Twitter υπήρξε επικοινωνία του με τον ΣΕΠΕ για το σχετικό περιστατικό και θα υπάρξουν οι αναγκαίοι έλεγχοι.

 

Στις φωτογραφίες και τα βίντεο που έχουν αναρτηθεί στα social media φαίνεται ο σερβιτόρος κρατώντας τον δίσκο με τα φαγητά να μπαίνει στη θάλασσα, με το νερό να φτάνει περίπου έως τον λαιμό ώστε να παραδώσει την παραγγελία στους λουόμενους, οι οποίοι βρίσκονται πάνω σε ξύλινη πλατφόρμα.

Για «απάνθρωπες συνθήκες εργασίας» έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό, Γιώργος Χότζογλου μιλώντας στο enikos.gr και τόνισε χαρακτηριστικά: «Δηλαδή πρέπει να φοράμε στολή δύτη για να σερβίρουμε;».

«Πρόκειται για εργασιακό μεσαίωνα και ακόμη και αν γνώριζε τη συγκεκριμένη πρακτική ο εργαζόμενος όταν πήγε να πιάσει δουλειά και να προσληφθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει καθεστώς, ούτε και είναι φυσιολογικό όλο αυτό» υποστήριξε ο κ. Χότζογλου.

Ο ίδιος είναι σε διαρκή επικοινωνία με το Εργατικό Κέντρο Ρόδου και άλλους φορείς του νησιού και τη Δευτέρα θα γίνει καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό ζητεί επίσης απαντήσεις από το Λιμενικό και τις αρμόδιες Αρχές σχετικά με το εάν υπάρχουν οι απαιτούμενες άδειες κατασκευής πλατφορμών μέσα στη θάλασσα που λειτουργούν ως τραπέζια και «στέκια» για τους λουόμενους ή όλα αυτά είναι αυθαίρετα. Σε αυτή την περίπτωση όπως επισημαίνει ο κ. Χότζογλου, θα πρέπει να επιληφθούν οι αρμόδιοι προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα σε ελέγχους και στην επιβολή των ανάλογων προστίμων ή την κατεδάφιση των συγκεκριμένων κατασκευών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η εργασιακή ζούγκλα» στον κλάδο του τουρισμού και του επισιτισμού είναι έντονη και πρέπει άμεσα να υπάρξουν παρεμβάσεις και μέτρα ώστε να αποθαρρύνονται οι εργοδότες από το να επιβάλουν άθλιες συνθήκες εργασίας στους υπαλλήλους τους.