«Καλάθι του νοικοκυριού»: «Δεν θα πάψει να καλπάζει η ακρίβεια με αυτό το μέτρο», λέει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ

Το περίφημο πια «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις 2 Νοεμβρίου.

Το «καλάθι» θα πρέπει να περιλαμβάνει έναν τουλάχιστον κωδικό σε κάθε μία από τις 50 κατηγορίες προϊόντων του «καλαθιού», ο οποίος θα διατίθεται σε προσιτή τιμή συγκριτικά με τους υπόλοιπους κωδικούς της ίδιας κατηγορίας, θα είναι δηλαδή το προϊόν με τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία του με βάση την τιμολόγηση που κάνει κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Με το μέτρο στήριξης που φέρει το όνομα το  «καλάθι του νοικοκυριού» δεν θα πάψει να καλπάζει η ακρίβεια, υποστήριξε σήμερα  στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Γιώργος Λεχουρίτης.

Υπάρχει αισχροκέρδεια και κερδοσκοπία, οι τιμές των καυσίμων και της ενέργειας είναι στα ύψη, αυτά προκαλούν την ακρίβεια, είπε. Θα σας πω ενδεικτικά γιατί ανεβαίνουν οι τιμές:

-Ο τόνος πέλετ που πέρυσι τέτοια εποχή έκανε 319 ευρώ, σήμερα κοστίζει 810 ευρώ. Αυτή η αύξηση δεν δικαιολογείται, τόνισε.

Δεν είναι θέμα ζήτησης, είναι θέμα κοστολογίου και αισχροκέρδειας, είπε. Ακριβαίνει το πετρέλαιο κίνησης και η βιομηχανία μεταφέρει το επιπλέον κόστος στο προϊόν.

Άλλο παράδειγμα αισχροκέρδειας και κερδοσκοπίας: Το 2021, χωρίς να υπάρχει πόλεμος, η τιμή των αλεύρων τετραπλασιάστηκε, υποστήριξε.

Η βρώσιμη ελιά Αγρινίου, ξεκινάει από το χωράφι στα 50 λεπτά και καταλήγει στο πιάτο του καταναλωτή στα 6 και 7 ευρώ, δηλαδή ποσοστό κέρδους 1000%, κατήγγειλε.

Ο κ. Λεχουρίτης ζήτησε να μπει πλαφόν στο ποσοστό κέρδους των βασικών προϊόντων. Να οριστεί για κάθε προϊόν πόσο θα αυξάνεται η τιμή του από το χωράφι στο ράφι των σουπερμάρκετ. Αυτή είναι η πεμπτουσία στης ακρίβειας».

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι αν και το συγκεκριμένο μέτρο δεν πρόκειται να καταπολεμήσει αποφασιστικά την ακρίβεια και να ανακουφίσει τα νοικοκυριά, όπως ίσως θα γινόταν με μία μείωση του ΦΠΑ σε βασικά είδη διατροφής, επισημαίνουν ότι μπορεί να δημιουργήσει έναν ανταγωνισμό στις τιμές μεταξύ των σούπερ μάρκετ προς όφελος του καταναλωτή.