Πάτρα: Μαθήματα υποκριτικής για αρχάριους και εν ενεργεία ερασιτέχνες ηθοποιούς

Θεατρική ομάδα Αντίμετρο σε συνεργασία με τον Πολυχώρο Πολιτισμού Μηχανουργείο στην προσπάθειά της να διαδώσει την τέχνη του θεάτρου διοργανώνει για 11η συνεχή χρονιά μαθήματα υποκριτικής για αρχάριους και εν ενεργεία ερασιτέχνες ηθοποιούς. Σκοπός των μαθημάτων είναι να θέσει τις βάσεις για την σωστή αντιμετώπιση της θεατρικής τέχνης , να δώσει τα απαραίτητα κλειδιά ανάγνωσης ενός θεατρικού κειμένου και μιας θεατρικής παράστασης , να υπογραμμίσει την βαρύτητα του θεάτρου ως μέσου προόδου της ανθρωπότητας να ενθαρρύνει όσους ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν επαγγελματικά την υποκριτική τέχνη, καθώς και να φτιάξει μελλοντικούς συνεργάτες ηθοποιούς που θα συμμετέχουν στις επαγγελματικές μας παραστάσεις . Με γνώμονα να γίνει πληρέστερη η γνωριμία με το θέατρο επιλέξαμε τις ακόλουθες ενότητες μαθημάτων :

Δραματικό Κείμενο :

1) Δραματουργική ανάλυση κειμένου (Μορφή ,Περιεχόμενο). Εντοπισμός του ιστορικού υπόβαθρου του έργου με αναφορά τόσο στις κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες που το πλαισιώνουν όσο και στις δεδομένες ιστορικά ( χωρο-χρονικά) πρακτικές .Εντοπισμός και ανάλυση του ιστορικού ορίζοντα και των οπτικών δράσης και θέασης , εξέταση της διαχρονικότητας του έργου. Εντοπισμός του ιδεολογικού ορίζοντα του έργου. Εξέταση της φιλοσοφικής κατάστασης τις κοινωνίας της εποχής του έργου. Η ερμηνεία του κειμένου ως προς τις δυνατές του όψεις ,αφορά επίσης την αλληλεπίδραση των χαρακτήρων , την εξέλιξη της δράσης κ.τ.λ.

2) Συγκριτική ανάλυση κειμένων που εντάσσονται σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και ανάδειξη των διαφορών στην ποιητική τους ( Διαφοροποιήσεις των επί μέρους στοιχείων της προηγούμενης ενότητας , ανάλογα με την χρονολογική τοποθέτηση του κειμένου ).

Υποκριτική Μεθοδολογία – Σκηνική Συμπεριφορά :

1) Βασικές αρχές υποκριτικής ( το μάθημα θα βασιστεί στην μέθοδο Στανισλάβσκι )

2) Αυτοσχεδιασμός : Προσέγγιση και πρακτική εξάσκηση πάνω στις αρχές του αυτοσχεδιασμού (Η θεματολογία θα επιλεγεί από το υλικό της αρχαίας Ελληνικής δραματουργίας και της Ελληνικής Μυθολογίας ).

3) Αναπνοή – Αγωγή λόγου

4) Δραματικός Λόγος

5) Σκηνικός χώρος : Τομές και χρήση του σκηνικού χώρου

6) Συγκριτική αναφορά των διαφορών των κύριων υποκρ