Πάτρα: Προχωρούν τα προκαταρκτικά για την υπογειοποίηση του τρένου – Η ΕΡΓΟΣΕ καλεί σε διάλογο εργολαβικές εταιρίες

Στην πρόσληψη τεχνικών συμβούλων για τη συνέχιση της διαδικασίας των έξι έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Τα έργα αυτά αφορούν – κυρίως – τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, ύψους 477 εκατ., του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ., της Ραφήνας, ύψους 309 εκατ. και του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ., με το σιδηροδρομικό δίκτυο, την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δις. και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δις.
Το αντικείμενο των τεχνικών συμβούλων περιλαμβάνει την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ κατά την επίβλεψη των κατασκευών, την υποστήριξη και υποβοήθηση στον έλεγχο και την σύνταξη των μελετών, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι της εταιρείας, ως προς τον χρόνο κατασκευής, το κόστος, την ποιότητα και την ασφάλεια των εργασιών.
Ταυτόχρονα, η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε την περασμένη Παρασκευή τα πρακτικά των έξι έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, σύμφωνα με τα οποία όλοι οι προεπιλεγέντες της πρώτης διαγωνιστικής φάσης, πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και τα κριτήρια για την συμμετοχή τους στον Διάλογο. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ – ALSTOM, ΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Να σημειωθεί πως, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά κανονικά τον Ανταγωνιστικό Διάλογο ως προς το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα της Πάτρας, παρά το γεγονός ότι ακόμα δεν υφίσταται χρηματοδοτικό εργαλείο.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωσε την δημοτική Αρχή της Πάτρας, ότι τον Σεπτέμβριο θα βγει δεύτερη πρόσκληση, στην οποία θα επανυποβληθεί η προταση της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο και θα έχουμε νεότερα έως το Μάρτιο του 2023. Υπάρχει δε η βεβαιότητα, για την εύρεση χρηματοδότησης για τα 5,2 χιλιόμετρα υπογειοποίησης, όμως θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία για την υπογειοποίηση των υπόλοιπων 2,8 χιλιομέτρων, από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου.