Πτήσεις και προκρατήσεις απογειώνουν τον Τουρισμό

Διευρύνονται οι προσδοκίες για ένα πολύ καλό τουριστικό 2022 παρά το νεφελώδες σκηνικό που εξυφαίνεται με την εν αναπτύξει μετάλλαξη Oμικρον. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την επιθυμία των Ευρωπαίων να ταξιδέψουν ανεξάρτητα από τους όποιους περιορισμούς αρκεί να γνωρίζουν ότι τηρούνται τα μέτρα προστασίας, πεδίο στο οποίο η χώρα μας αρίστευσε τα δύο προηγούμενα καλοκαίρια.

Ένα ακόμη σημείο που υποδηλώνει για μια δυνατή χρονιά το 2022 σε σχέση με το έτος ρεκόρ 2019 αφορά στις πτήσεις που έχουν ήδη δρομολογηθεί για τη χώρα μας το επόμενο τουριστικό έτος. Όπως φαίνεται – σύμφωνα με τη γλώσσα των ειδικών – θα αγγίξουμε σχεδόν το 80% του 2019, όμως οι χώρες προέλευσης αυτών (π.χ. πτήσεις-ρεκόρ από ΗΠΑ) καταγράφουν έσοδα οριακά λιγότερα της χρονιάς-ρεκόρ.

Έρευνα: Σε υψηλό 20ετίας η ζήτηση για τον τουρισμό

«Η ζήτηση για τον κλάδο δείχνει να είναι η μεγαλύτερη της τελευταίας 20ετίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου, για τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία ύψους 750 εκατ. ευρώ που θα κατευθυνθούν στις τουριστικές επιχειρήσεις.

Την προοπτική αυτή σηματοδοτούν οι προκρατήσεις για το 2022, οι οποίες ήδη ανέρχονται στο 40% και εκτιμάται ότι αν δεν ανακοπούν από τη νέα μετάλλαξη και συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, θα φτάνουν μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου στο 70% των συνολικών δωματίων και κλινών των τετράστερων και πεντάστερων ξενοδοχείων της χώρας.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που διενήργησε η Eurobank σε 140 ξενοδοχεία-πελάτες της, στις κατηγορίες 4 και 5 αστέρων, τα οποία διαθέτουν 36.600 κλίνες. Για μια τάξη μεγέθους να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας υπήρχαν το 2020, 651 μονάδες πέντε αστέρων και 1.708 μονάδες τεσσάρων αστέρων (2.359 μονάδες) οι οποίες διέθεταν συνολικά 438.689 κλίνες.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια τα ποσοστά είναι άκρως ενθαρρυντικά και προδιαγράφουν μια «εκρηκτική» όπως χαρακτηρίστηκε, ζήτηση για την επόμενη χρονιά, η οποία ακολουθεί τις καλές επιδόσεις της τρέχουσας.

Στα καλά νέα της επόμενης χρονιάς θα πρέπει να προστεθούν και οι τιμές των προκρατήσεων, οι οποίες δείχνουν να ακολουθούν την ανοδική τάση που παρατηρήθηκε φέτος. Σύμφωνα με τα στελέχη της Eurobank μάλιστα εκτιμάται ότι θα κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με την χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό (2019). Υπογραμμίζεται ότι η εκτίναξη των τουριστικών εισπράξεων κατά 139% στο φετινό 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020 οφείλεται κατά 89% στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και κατά 25,5% στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι, σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ.

Σύμφωνα με τον Walter Lo Faro, Senior Director, Market Management Southern Europe της Expedia, η τάση ο κόσμος να δαπανά περισσότερα χρήματα για διακοπές και διασκέδαση συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με τα ταξίδια μάλιστα να υπερτερούν έναντι άλλων τρόπων διασκέδασης.

Expedia: 50% αύξηση σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς

Βάσει των στοιχείων της Expedia, η οποία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία παγκοσμίως, οι αναζητήσεις ταξιδιών το τρίτο τρίμηνο του έτους για ταξίδια στην περιοχή ΕΜΕΑ αυξήθηκαν κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και τριπλασιάστηκαν σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Την ίδια στιγμή ένας στους πέντε ταξιδιώτες εκτιμά ότι θα δαπανήσει περισσότερα για ταξίδια από ότι για άλλους τρόπους διασκέδασης, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που θα προτιμούσαν να έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν από το να λάβουν για παράδειγμα μια αύξηση μισθού.

5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας: Οι τάσεις στα ταξίδια στα χρόνια του κορονοϊού
Σημειώνεται ότι οι τάσεις του τουριστικού 2022 παρουσιάστηκαν λίαν προσφάτως στο συνέδριο που διοργάνωσε για ακόμη μια χρονιά το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάστηκαν σε αποκλειστικότητα τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας της Phocuswright με τίτλο: «Drivers of Consumer satisfaction in a renewed travel market».

Σύμφωνα με τον κ. Peter O’Connor, Senior Market Analyst της εταιρείας, που έκανε τη σχετική παρουσίαση από την Αυστραλία, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι:

1. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν ήδη τα μελλοντικά τους ταξίδια. Αν και πολλά από αυτά θα πραγματοποιηθούν στο εσωτερικό των χωρών τους, το ποσοστό προγραμματισμού τουλάχιστον ενός ευρωπαϊκού ταξιδιού είναι αρκετά σημαντικό, υποδηλώνοντας ότι τα ταξίδια θα ανακάμψουν πια οριστικά τους επόμενους 12 μήνες. Η τάση είναι οι ευρωπαίοι καταναλωτές να ταξιδεύουν εντός Ευρώπης αναζητώντας τώρα ξεκούραση και χαλάρωση. Θέλουν τα ξοδέψουν, κάνοντας λιγότερα ταξίδια από ότι στο παρελθόν, αλλά παραμένει η λογική του value for money.

2. Πλέον πολύ μεγάλη ανάπτυξη παρατηρείται στα a la carte ταξίδια, με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών σε όλες τις αγορές να επιλέγουν να κάνουν κράτηση μόνοι τους για τα ταξίδια τους, ως μια σειρά μεμονωμένων στοιχείων. Πρόκειται για μια τεράστια επιτάχυνση μιας τάσης που παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η αυξημένη εξοικείωση των καταναλωτών με τα διαδικτυακά εργαλεία σε όλες τις πτυχές της ζωής τους είχε ως αποτέλεσμα μια ριζική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο κρατούνται τα ταξίδια.

3. Οι Online Travel Agents εξακολουθούν να παραμένουν οι βασικές διαδρομές online κρατήσεων για τις περισσότερες αγορές, με τρεις στους πέντε συνήθως ή μόνο, να κάνουν κράτηση ταξιδιών μέσω Διαδικτύου. Ωστόσο, μια από τις τάσεις είναι ότι ένα αυξημένο ποσοστό ανθρώπων προτιμά την ασφάλεια ενός αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών εκτός σύνδεσης σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

4. Αυξάνονται οι γενικές αναζητήσεις για ταξίδια, γεγονός που παρέχει ευκαιρίες για τα ξενοδοχεία να ενισχύσουν τις απευθείας κρατήσεις.

5. Παρατηρείται ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για ιστότοπους όπως για παράδειγμα το TripAdvisor και τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών ως αξιόπιστες πηγές πληροφοριών.