Ενότητα και συμπληρωματικότητα

Αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

 

       Ολοκληρώθηκε, με ένα χρόνο καθυστέρηση, η θητεία των Συλλογικών μας οργάνων.

       Η θητεία αυτή, υπήρξε από τις πλέον παραγωγικές των τελευταίων ετών και εν μέσω πανδημικής κρίσης, αφού πλειάδα διεκδικήσεων, πολλών χρόνων, προχώρησαν, δίνοντας λύσεις σε προβλήματα που ταλάνιζαν τους συναδέλφους.

       Στόχευσή μας υπήρξε πάντοτε, η σύγκλιση των απόψεων με το τρίπτυχο της επιτυχίας: σύνθεση, συναίνεση και συνεργασία και η κοινή γραμμή με τις παρατάξεις.

Πάντα προσερχόμαστε στις συνεδριάσεις με ανοιχτή διάθεση. Δεν έχουμε το αλάθητο και θέλουμε να αξιοποιήσουμε την διαδικασία όσον το δυνατόν πιο δημιουργικά.

Ένα πολύ καλό παράδειγμα του πώς οι παρατάξεις μπορούν να δουλεύουν μαζί, να συνθέτουν απόψεις και τελικά το αποτέλεσμα να είναι υπέρ του κλάδου μας.

Πρέπει να συνεχίσουμε να ξεπερνάμε  τις προσωπικές μας αδυναμίες να εξασφαλίσουμε συναινέσεις και να προχωρήσουμε προς την σωστή κατεύθυνση συνθέτοντας και όχι αποδομώντας.

Άλλωστε να ξέρετε είναι και στάση ζωής μου οι συνεργασίες και οι συναινέσεις. Τις υποστηρίζω σε όλες τους τις εκφάνσεις.

Άλλωστε όλοι εδώ βρισκόμαστε για να υπηρετήσουμε τον ίδιο σκοπό.

Η παράταξή μας συμμετέχει μέχρι σήμερα στην λειτουργία του συλλόγου μας με διάθεση συνεργασίας και θα συνεχίσει να λειτουργεί με αυτή την λογική.

Μέλημά μας ως παράταξη αποτελεί η συνεχόμενη προσπάθεια για την μέγιστη δυνατή συναίνεση και συνεργασία. Θα πρέπει να συνεχίσουμε τον δρόμο της σύνθεσης απόψεων σε μια σειρά κρίσιμα ζητήματα και να προωθήσουμε πολιτικές που θα διαμορφώνουν κλίμα συναίνεσης και θα εξυπηρετούν το σύνολο των συναδέλφων και τον κλάδο μας.

 Σύνθεση διαφορετικών απόψεων και συνεννόηση εκεί που πρέπει να υπάρξει καθώς το επιβάλλει το κοινό συμφέρον του κλάδου μας.

Δεν πρέπει το πολιτικό σύστημα να βλέπει τα θέματα έξω από τη μικρή εικόνα. Δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται σοβαρά τα ζητήματα του κλάδου μας με μικροκομματικούς όρους.

 Υπήρξαν όμως και παρατάξεις που επέλεξαν την τακτική της στείρας άρνησης, χωρίς την υποβολή προτάσεων, επενδύοντας στην καταστροφολογία και την τρομολαγνεία για κάθε θέμα που πρόκυπτε. Παρότι όσες προφητείες έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια, για απολύσεις συναδέλφων, εκδιώξεις από την ΑΑΔΕ, μειώσεις μισθών, μεταφορά του ελέγχου σε ιδιώτες, δεν επαληθεύθηκαν, δεν δέχονται καμία συζήτηση για κανένα θέμα, γεγονός που εξυπηρετεί την Διοίκηση, αφού μπορεί να προωθήσει τις αποφάσεις της, όπως τις επιθυμεί.

   Παρατάξεις επέλεξαν να ψαρεύουν σε θολά νερά, μην έχοντας θέση για τίποτα, (μισθολόγιο, βαθμολόγιο, απεργίες, εκλογές υπηρεσιακών) συμφωνώντας με όλους και με κανέναν. Δεν ξεκαθαρίζουν την θέση τους ποτέ και για τίποτα, θεωρώντας ότι οι συνάδελφοι δεν θα συνειδητοποιήσουν ότι ο κλάδος έτσι δεν πάει μπροστά, ότι το «νέο» και το «ανεξάρτητο» δεν αρκεί να το ευαγγελίζεσαι αλλά πρέπει και να το αποδεικνύεις.

  Εμείς δεν επιλέξαμε την αποτυχημένη συνταγή προηγούμενων δεκαετιών, που σκοπό είχε να χαϊδεύει τα αυτιά των συναδέλφων με μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις που γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι δεν θα γίνουν ποτέ δεκτές. Δεν ψηφίζαμε απεργίες σε κάθε θέμα που πρόκυπτε, όταν ξέρουμε ότι αυτό οδηγεί σε χαμηλές συμμετοχές, αλλά συμφωνούσαμε σε απεργία μόνο σε καίρια ζητήματα. 

Προτεραιότητα της ΔΑΚΕ υπήρξε πάντοτε η κατάθεση τεκμηριωμένων επιχειρημάτων για τις αλλαγές που προωθούσε η πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ, αλλά και η υποβολή ρεαλιστικών, κοστολογημένων και εφαρμόσιμων προτάσεων για τα προβλήματα των Υπηρεσιών μας και την καλύτερη λειτουργία τους.

  Δεν κρυφτήκαμε, αναλάβαμε την ευθύνη της θέσης μας και μεταφέραμε σε όλους τους αρμοδίους τις απόψεις της παράταξης μας, αναλαμβάνοντας την ευθύνη των αποφάσεων μας για τον κλάδο και γνωρίζοντας ότι η μόνη υποχρέωσή μας είναι απέναντι σε εσάς τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, από τους οποίους και θα κριθούμε για τις επιλογές μας.

  Αυτό κάναμε όταν ήρθε ο νόμος του μισθολογίου, όταν ήρθαν οι κανονιστικές αποφάσεις του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. σχετικά με το Βαθμολόγιο, την Κινητικότητα μεταξύ των θέσεων εργασίας και την Αξιολόγηση των υπαλλήλων της Α.Α.Δ.Ε., όταν τέθηκε το θέμα της μη συμμετοχής στις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων που θα άφηνε χωρίς φωνή εσάς τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες με τυχόν υπηρεσιακά και πειθαρχικά θέματα.

  Δυστυχώς η πανδημική κρίση των τελευταίων σχεδόν δύο ετών δεν μας επέτρεψε για ένα πολύ μεγάλο διάστημα να επικοινωνήσουμε τις δράσεις μας και τις θέσεις μας μαζί σας.

  Όμως, παρότι η υγειονομική κρίση βρίσκεται ακόμα εδώ, πλέον έχουμε την δυνατότητα να πραγματοποιούμε συνελεύσεις και να προχωρήσουμε στις εκλογές ώστε εφόσον λάβουμε την θετική σας ψήφο να εκπροσωπήσουμε εκ νέου τον κλάδο.

 

Ας κάνουμε όμως καταρχήν μία καταγραφή όσων πετύχαμε κατά την διάρκεια αυτής της θητείας:

ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ:

 

1) Την αλλαγή των διατάξεων της ευθύνης των ελεγκτών

με την ψήφιση του ν.4603/2019, όπου πλέον οι συνάδελφοι έχουν ευθύνη μόνο για τις προτεραιοποιημένες υποθέσεις που τους παραγράφονται και μόνο εφόσον αποδειχθεί δόλος από την μεριά τους.

 

2) Επίσης με τον ν. 4557/2018 καθορίσθηκαν οι προϋποθέσεις για την παροχή νομικής υπεράσπισης από Νομικό Σύμβουλο του Κράτους ή από δικηγόρο που θα επιλέξει ο συνάδελφος και κάλυψης των δικαστικών εξόδων για το Προσωπικό όλων των βαθμίδων της Α.Α.Δ.Ε που διώκονται ή ενάγονται για πράξεις ή παραλείψεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.

 

3) Με τον ίδιο νόμο αυστηροποιήθηκαν οι ποινές για όσους επιτίθονται σε εφοριακό υπάλληλο, όπου επι της ουσίας χαρακτηρίστηκε ως ιδιώνυμο αδίκημα που σημαίνει ότι αποτελεί ιδιαίτερα επιβαρυντική για τον δράστη ενέργεια, που επισύρει τις μέγιστες προβλεπόμενες ποινές και διώκεται αυτεπάγγελτα, καθώς και η κάλυψη των εξόδων περίθαλψης και νοσηλείας σε περίπτωση τραυματισμού συναδέλφου.

 

4) Μετά την δολοφονική επίθεση στην Δ.Ο.Υ. Βέροιας πείστηκε επιτέλους η Διοίκηση και για την πάγια διεκδίκηση μας, δηλαδή για την ανάγκη πρόσληψης εταιρειών security όπου ελέγχουν τις εισόδους των Υπηρεσιών μας, μαζί με την τοποθέτηση ανιχνευτών μετάλλων και καμερών ασφαλείας.

 

5) Δόθηκε τον Οκτώβριο του 2018, η προσωπική διαφορά για τους συναδέλφους που δεν την λάμβαναν μέχρι τότε.

 

6) Αγοράσθηκε μετά από συνεχείς πιέσεις καινούργιος εξοπλισμός στις Υπηρεσίες μας, φορητοί υπολογιστές, εκτυπωτές και σαρωτές. Μέχρι τέλος του έτους θα προχωρήσει και η μεγάλη παραγγελία σε σταθερούς υπολογιστές.

 

7) Δώσαμε προοπτική τουλάχιστον εικοσαετίας στο Ταμείο Αλληλοβοήθειας το οποίο αν συνέχιζε όπως πριν, θα είχε οδηγηθεί σε αδυναμία εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του.

 

ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΤΥΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ:

 

1) Τροποποίηση της κανονιστικής απόφασης για την αξιολόγηση, μετά την μεγάλη συμμετοχή στην απεργία – αποχή των προηγούμενων ετών (μεγαλύτερη του 90%). Πλέον η αξιολόγηση μεταξύ των συναδέλφων έχει γίνει δυνητική και θα ισχύει εφόσον συμμετέχει το 50%, καθιστώντας την άκυρη στην πράξη. Δεν υπάρχει ατομική στοχοθεσία για το 2020 και το 2021. Το ίδιο θα απαιτήσουμε και για το 2022. Ζητάμε η αξιολόγηση να γίνεται σε επίπεδο οργανικής μονάδας και όχι με ατομική στοχοθεσία. Πρέπει η Διοίκηση να κατανοήσει ότι οι υπάλληλοι στηρίζονται στην αλληλεγγύη και την συνεργατικότητα μεταξύ τους, ώστε να αποκτήσουν την απαραίτητη εμπειρία σε κάθε νέο αντικείμενο που απασχολούνται. Η πρακτική αυτή εφόσον ισχύσει η ατομική στοχοθεσία κινδυνεύει, αφού ο κάθε συνάδελφος θα είναι προσηλωμένος στην επίτευξη του δικού του στόχου και η μετάδοση της γνώσης δεν θα τον εξυπηρετεί. Τέλος, εκκρεμεί ακόμα στο ΣτΕ η αίτηση ακύρωσης για την κανονιστική.

 

2) Σταματήσαμε την συζήτηση για το rotation μεταξύ των Υπηρεσιών που ήθελε να επιβάλλει η Διοίκηση στους συναδέλφους.

 

3) Το περσινό χειμώνα όπου αντιμετωπίσαμε την πιο σκληρή φάση της πανδημίας και του γενικευμένου lockdown εμείς καταθέσαμε με επιστολή μας στον Πρωθυπουργό τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Υπηρεσίες μας και προτείναμε συγκεκριμένες λύσεις για την αντιμετώπιση τους. Ζητήσαμε:

Α) Την κατάργηση του απογευματινού ωραρίου που δεν εξυπηρετούσε κανέναν και το πετύχαμε.

Β) Την κεντρική διαχείριση, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, των αιτημάτων των φορολογουμένων προς τις Φορολογικές Υπηρεσίες, όπου θα γίνεται ταυτοποίηση των στοιχείων και των δικαιολογητικών που δηλώνουν, σε αντικατάσταση των εκατοντάδων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία πλέον εφαρμόζεται τον τελευταίο μήνα σε 70 Δ.Ο.Υ., έστω και με προβλήματα.

Γ) Ηλεκτρονική εφαρμογή (e-ραντεβού) για τον προγραμματισμό επισκέψεων στις Φορολογικές Υπηρεσίες, αντί των τηλεφωνημάτων, η οποία ενεργοποιήθηκε μετά από πιέσεις στις αρχές Νοέμβριου, έστω και για 20 αρχικά Δ.Ο.Υ., έτσι ώστε η προσέλευση των φορολογούμενων στις υπηρεσίες να πραγματοποιείται αποκλειστικά  με ραντεβού

Δ) Ηλεκτρονική κοινοποίηση όλων των πράξεων και εγγράφων της Φορολογικής Διοίκησης προς στους φορολογουμένους, η οποία έχει προχωρήσει αλλά όχι για το σύνολο των εγγράφων.

Ε) Την δημιουργία εφαρμογών ώστε να αποσυμφορηθεί ο κόσμος από τις Δ.Ο.Υ. όπως έγινε με τις πινακίδες των αυτοκινήτων όπου η κίνηση στο Τμήμα μειώθηκε κατά 90%.

ΣΤ) Διαλειτουργικότητα μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων ώστε ο υπάλληλος να έχει πρόσβαση άμεσα και ψηφιακά σε όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (πχ. Ε9, μισθωτήρια, δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος), σε περίπτωση μη υποβολή τους από τους φορολογούμενους.

Ζ) Εφαρμογή της ψηφιακής υπογραφής σε όλα τα έγγραφα, η οποία ακόμα και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί.

Η) Εκκαθάριση και κοινοποίηση κεντρικά, ψηφιακά και αυτοματοποιημένα των δηλώσεων εισοδήματος, προστίμων, επιστροφών και συμψηφισμών, η οποία προχώρησε για ένα μικρό ποσοστό.

Θ) Άμεση εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής όλων των δηλώσεων κεφαλαίου, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει προχωρήσει, παρά μόνο για τις δηλώσεις μεταβιβάσεις ακινήτων.

Ι) Ηλεκτρονική έκδοση όλων των πιστοποιητικών και του αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας για όλες τις περιπτώσεις, η οποία έχει προχωρήσει εν μέρει.

ΙΑ) Αύξηση του όγκου δεδομένων του ηλεκτρονικό ταχυδρομείου της Υπηρεσίας, το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα.

ΙΒ) Προτεραιοποίηση των υποθέσεων ελέγχου από τον Ιανουάριο και όχι τον Ιούνιο κάθε έτους. Δυστυχώς και φέτος η προτεραιοποίηση έγινε τον Ιούνιο του 2021.

ΙΓ) Άμεση ενημέρωση για λίστες αδήλωτων εισοδημάτων όχι δύο με τρείς μήνες πριν την παραγραφή.

 

4) Διασφαλίσαμε την υγεία των συναδέλφων με την χρήση της τηλεργασίας σε ένα μεγάλο ποσοστό των συναδέλφων και με την εργασία από το σπίτι για όλες τις ευπαθείς ομάδες.

 

5) Πετύχαμε την καλύτερη οργάνωση των καλοκαιρινών συνεργείων προληπτικού ελέγχου κατόπιν παρέμβασής μας, λειτουργώντας πιο οργανωμένα και ορθολογικά.

 

6) Δώσαμε λύσεις σε προβλήματα των συναδέλφων, όπου και όταν χρειάστηκε, χωρίς να κοιτάξουμε ποτέ κομματικές ταυτότητες.

 

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΜΕ ΣΤΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΑΑΔΕ:

 

Κατά την διάρκεια διαμόρφωσης του νέου μισθολογίου, η δική μας παρέμβαση έλυσε πλήθος προβλημάτων και αδικιών που θα προκύπταν από τους αρχικούς σχεδιασμούς της Διοίκησης. Με αυτό τον τρόπο πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου αυξήθηκαν τα ποσά της ειδικής αμοιβής στο βαθμό θέσης 8 (ελεγκτές, δικαστικό) από τα 700 ευρώ στα 850, στο βαθμό θέσης 9 (έμπειροι υπάλληλοι) από τα 500 ευρώ στα 600.

Δυστυχώς για κάποιες παρατάξεις αποδείχτηκαν και τα ψέματα που διακινούσαν, όλο το διάστημα που εμείς δίναμε μάχες:

 

  1. Γεγονός οι αυξήσεις στις πληρωτέες αποδοχές για την πλειοψηφία των συναδέλφων και ειδικά στους νέους συναδέλφους που έχουν αυξήσεις μεγαλύτερες από ότι θα είχαν αν έπαιρναν την προσωπική διαφορά. Να θυμίσουμε ότι άλλες παρατάξεις βγάζανε παραδείγματα με μειώσεις μισθών, ενώ κάποιες επιμένουν ακόμα και τώρα ότι δεν υπάρχουν αυξήσεις. Αυτά συμβαίνουν δυστυχώς όταν απορρίπτεις κάτι που δεν έκανες καν το κόπο να το διαβάσεις.

 

  1. Γεγονός οι αυξήσεις στις συντάξιμες αποδοχές, αφού οι ασφαλιστικές

κρατήσεις αυξάνονται ανάλογα με το ύψος της «Ειδικής Αμοιβής» του κάθε συναδέλφου. Βέβαια ακούμε και τον σοβαρό αντίλογο ότι «μέχρι να βγούμε στην σύνταξη…..»

 

  1. Γεγονός οι αυξήσεις με κάθε άνοδο μισθολογικού κλιμακίου ή αναγνώρισης μεταπτυχιακού/διδακτορικού μετά από έντεκα χρόνια μειώσεων. Σε κάποιους βέβαια οι αυξήσεις φαίνονται μικρές, άσχετα που όταν τους ζητήσαμε να συνδράμουν στην προσπάθεια για βελτιώσεις μας λοιδορούσαν.

 

  1. Γεγονός ο μικρός αριθμός των ενστάσεων στις τοποθετήσεις των συναδέλφων σε Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας (κοντά στο 3%) μετά τις αλλαγές που επιτεύχθηκαν. Αλλά κάποιοι βλέπουν διχασμό και σφαγή στις Υπηρεσίες.

 

 

 

ΤΙ ΠΕΤΥΧΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ:

 

1) Λύθηκε για πάντα το πρόβλημα της διαφορετικής μισθολογικής αντιμετώπισης των νέων συναδέλφων που αντιμετωπίζαμε κάθε φορά που είχαμε προσλήψεις τα τελευταία 12 χρόνια. Πλέον με το ειδικό μισθολόγιο όλοι γνωρίζουν πριν προσληφθούν τι θα λαμβάνουν, χωρίς να είμαστε όμηροι κάθε φορά της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.

 

2) Διορθώσαμε την αρχική πρόβλεψη για τους νεοεισερχόμενους συναδέλφους, όπου για να θεωρηθούν έμπειροι υπάλληλοι θα απαιτούνταν η πάροδος τουλάχιστον τεσσάρων (4) ετών, μη λαμβάνοντας υπόψη την δόκιμη περίοδο. Πλέον η πρόβλεψη είναι στα τρία (3) χρόνια και λαμβάνει υπόψη και την διάρκεια παρακολούθησης στην Φορολογική Ακαδημία.

 

3) Φροντίσαμε οι συνάδελφοι της 1Γ/2017 να πραγματοποιήσουν την περίοδο της πρακτικής τους στον τόπο κατοικίας τους, και όχι στην Αθήνα όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, γλυτώνοντας ένα μεγάλο ποσό στα έξοδα που έκαναν για την διαμονή τους στην Αθήνα.

 

ΓΙΑ ΠΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ :

 

  Οι αγώνες και οι προσπάθειες δεν σταματούν. Η συνέχεια είναι δύσκολη και εξίσου πολύ σημαντικά θέματα είναι μπροστά μας. Και είναι αυτήν η απόφαση που πρέπει να πάρουμε, αν θέλουμε να διεκδικήσουμε την λύση των προβλημάτων που υπάρχουν και θα προκύψουν με μια συνδικαλιστική δράση που στηρίζεται στην κατάθεση επιχειρημάτων και προτάσεων ή με έναν συνδικαλισμό των απεργιών, των καταλήψεων και των κραυγών.

 

Τι έχουμε λοιπόν άμεσα μπροστά μας, για τα οποία θα αγωνιστούμε:

 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ

 

1) Το δίκαιο αίτημα για άμεση εφαρμογή του ειδικού μισθολογίου και στους συναδέλφους του Υπουργείου Οικονομικών (ΣΔΟΕ και Κτηματικές) και μέχρι την εφαρμογή του, την απόδοση της προσωπικής διαφοράς με διάταξη σε όσους συναδέλφους δεν την λαμβάνουν.

 

2) Την διόρθωση των σφαλμάτων και των αδικιών στις κατατάξεις των συναδέλφων στα Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας μέσω των ενστάσεων που θα εξεταστούν στην αρμόδια επιτροπή. Πολλές περιπτώσεις αφορούν λάθη στην κατάταξη από Προϊσταμένους που είναι βέβαιο ότι θα διορθωθούν. Υπάρχουν όμως και σύνθετες περιπτώσεις που απαιτούν την παρέμβαση μας, για να μην αδικηθεί κανένας συνάδελφος.

 

3) Την αναβαθμολόγηση συγκεκριμένων Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, όπου είναι προφανές ότι δεν έχουν αξιολογηθεί σωστά όπως ο υπάλληλος του ΓΕΦ, ο υπάλληλος του Ταμείου και των Παρακαταθηκών, οι Γραμματείες αποκεντρωμένων και περιφερειακών υπηρεσιών.

 

4) Την διόρθωση της πρόβλεψης ότι για την κατάταξη του υπαλλήλου σε θέση ανωτέρου βαθμού, το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του υπαλλήλου για την τελευταία και την αμέσως προηγούμενη αξιολογική περίοδο, να είναι μεγαλύτερο του 85%, και την μετατροπή του στο επίπεδο της επαρκούς απόδοσης που είναι στο 75%.

 

5) Στον καταμερισμό της στοχοθεσίας σε επίπεδο Οργανικής Μονάδας για όλες τις οργανικές μονάδες. Όπως έχουμε επισημάνει επανειλημμένα σαν κλάδος, είμαστε αντίθετοι με τον καταμερισμό των στόχων σε ατομικό επίπεδο. Η στοχοθεσία σε Δημόσιες Αρχές, σύμφωνα και με την διεθνή βιβλιογραφία, αποτελεί ένα προβληματικό πεδίο, αφού δεν παράγουν προϊόντα αλλά εκπληρώνουν υποχρεώσεις και μάλιστα βαρύνουσας ευθύνης. Η ΑΑΔΕ δεν έχει επιτύχει ακόμη να αποτελεί έναν οργανισμό γνώσης, όπου οι διαδικασίες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση κάθε εργασίας να υπάρχουν καταγεγραμμένα ρητά και στην διάθεση κάθε συναδέλφου. Μέχρι τώρα οι Προϊστάμενοι των Υπηρεσιών, όταν προκύπτουν περιπτώσεις αυξημένου όγκου εργασίας σε ένα αντικείμενο της Υπηρεσίας τους, λογικά σκεπτόμενοι, μετακινούν υπαλλήλους από αντικείμενα όπου η ροή εργασίας δεν έχει διαταραχθεί στα αντικείμενα που χρήζουν βοήθειας λόγω του αυξημένου όγκου. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο, για παράδειγμα, υπάλληλοι που εργάζονται στο αντικείμενο του ΦΠΑ ή του Κεφαλαίου να γίνονται ελεγκτές για χρονικά διαστήματα στο τέλος του έτους, ώστε να αποδεσμεύσουν τους τακτικούς ελεγκτές από πιο απλές υποθέσεις. Υπάλληλοι που εργάζονται σε αντικείμενα των Εσόδων, του Μητρώου ή της Γραμματείας καλούνται να εκκαθαρίσουν φορολογικές δηλώσεις ή να επιβάλλουν ή να διαγράψουν πρόστιμα. Οι παραπάνω μετακινήσεις στα διάφορα αντικείμενα, γινόταν μέχρι σήμερα χωρίς προβλήματα, αφού οι συνάδελφοι κατανοούν την σημαντικότητα της κατάστασης (αν και δίκαια διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι όλα στέλνονται λίγο διάστημα πριν την παραγραφή). Στο άμεσο μέλλον όμως αυτό δεν θα συνεχίσει να λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, για τον εξής λόγο:

-Οι στόχοι των οργανικών μονάδων σήμερα είναι συλλογικοί. Σκοπός της Διοίκησης είναι η ατομική στοχοθεσία κάθε υπαλλήλου, όπως έχει περιγράφει. Όταν προκύπτει μια έκτακτη ανάγκη σε ένα αντικείμενο, πως θα πείθει ο Προϊστάμενος τον συνάδελφο να εγκαταλείψει τον δικό του ατομικό στόχο και να εργαστεί σε άλλο αντικείμενο; Η ατομική στοχοθεσία θα λειτουργεί ως αντικίνητρο στην συλλογική προσπάθεια που είναι ο τρόπος εργασίας στις Υπηρεσίες μας σήμερα.

6) Στην κατάθεση προτάσεων για τον τρόπο επιλογής ελεγκτών βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης καθώς και για τον τρόπο μετακίνησης μεταξύ ΠΘΕ και μεταθέσεων με ένα αξιοκρατικό και διαφανή τρόπο που δεν θα αφήνει περιθώρια παρεμβάσεων. Η ΔΑΚΕ έχει έτοιμη την πρόταση της για τα θέματα αυτά από τον Ιούλιο του 2021. Δυστυχώς καμία άλλη παράταξη δεν προσήλθε με προτάσεις ούτε στην ομάδα εργασίας που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό, ούτε στην σχετική συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής. Η πρόταση της ΔΑΚΕ είναι ένα μοριακό σύστημα με ένα αριθμό κριτηρίων, ώστε κάθε συνάδελφος να γνωρίζει για ποιο λόγο έγινε δεκτή ή απορρίφθηκε η αίτηση του. Επιπλέον θα πρέπει να καθιερωθεί διαδικασία δημοσιοποίησης  καταστάσεων  που θα εμφανίζουν την πληρότητα  και  τα  κενά των ΠΘΕ και των υπηρεσιών  της  ΑΑΔΕ,  έτσι ώστε  να  περιοριστεί  η αυθαίρετη  επίκληση « των υπηρεσιακών αναγκών». Συγχρόνως διεκδικούμε καθιέρωση  ανώτατου ποσοστού κάλυψης  ανά υπηρεσία, πάνω από το οποίο,  δεν θα μπορεί να τεκμηριωθεί η άρνηση  της  υπηρεσίας  σε  αιτήματα  μεταθέσεων,  μετακινήσεων  και  αποσπάσεων  των συναδέλφων. Αντίστοιχο ποσοστό προβλέπεται ήδη στις ρυθμίσεις για την κινητικότητα. Κατ’ επανάληψη οι εισηγήσεις της  υπηρεσίας είναι  αρνητικές σε  αιτήματα συναδέλφων για  μετάθεση  ή  απόσπαση    ενώ  το  ποσοστό  κάλυψης  της  υπηρεσίας  που  υπηρετούν αγγίζει σε ποσοστό το 90%. Τέλος, να ενταχθούν οι  μεταθέσεις,  αποσπάσεις  και  μετακινήσεις  εντός  του  νομού  στην αρμοδιότητα του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. 

 

7) Στην θεσμοθέτηση πλάνου σταδιοδρομίας για το σύνολο των εργαζομένων, όπου με σαφώς καθορισμένα και διαφανή κριτήρια θα διασφαλίζεται ο τρόπος για την εξέλιξη των υπαλλήλων μέσα στις υπηρεσίες.

 

8) Στην αλλαγή του τρόπου επιλογής Προϊσταμένων, με διαφανή και αξιοκρατικά κριτήρια και την προκήρυξη του συνόλου των θέσεων που δεν έχουν προκηρυχτεί τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι απαραίτητο να παρίσταται μέλος της Ομοσπονδίας στις συνεντεύξεις που παίρνουν μέρος οι υποψήφιοι για θέσεις ευθύνης, ώστε να διασφαλίζεται ότι η διαδικασία γίνεται επι ίσοις όροις. Ακόμα δημοσιοποίηση των μορίων όλων των υποψηφίων και της τελικής σειράς κατάταξης με διαχωρισμό βαθμολογίας γραπτής και προφορικής εξέτασης.

 

9) Την  αναβάθμιση  του  ΣΔΟΕ  με  την  επαναφορά  των φορολογικών αντικειμένων σε αυτό, όπως και την ελεύθερη μετακίνηση από το ΣΔΟΕ προς την ΑΑΔΕ και το αντίστροφο (με απλή μετάθεση και όχι με κινητικότητα).

 

10) Την έγκριση των μετατάξεων σε ανώτερη κατηγορία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια για τις συναδέλφισσες και συναδέλφους.

 

11) Άμεση ενίσχυση με προσωπικό των Κτηματικών Υπηρεσιών.

 

12) Η Φορολογική Ακαδημία να αναλάβει την εκπαίδευση των συναδέλφων του ΣΔΟΕ.

 

13) Την κάλυψη των εξόδων των συναδέλφων που θα παρακολουθούν τα προγράμματα της Φορολογικής Ακαδημίας.

 

14) Την κάλυψη οδοιπορικών εξόδων των συναδέλφων που στελεχώνουν τα ΓΕΦ.

 

15) Την νομοθετική  πρωτοβουλία  για  την  ρύθμιση  των  δανείων των συναδέλφων από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

 

 

1) Αναστολή των συγχωνεύσεων σε Δ.Ο.Υ. μέχρι την λήξη της πανδημίας. Επανεξέταση όλων των προτεινόμενων συγχωνεύσεων ώστε να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και να μην διαταραχθεί η λειτουργία των Υπηρεσιών, όπως έγινε σε προηγούμενες συγχωνεύσεις στο κέντρο Αθήνας και Θεσσαλονίκης, των οποίων τις συνέπειες ακόμα υφίστανται φορολογούμενοι και συνάδελφοι. Παράλληλα να υπάρχει Δ.Ο.Υ. με έλεγχο και δικαστικό (Α’ Τάξης) σε κάθε πρωτεύουσα νομού.

 

2) Στην διασφάλιση ότι σε οργανωτικές και εργασιακές αλλαγές που θα προωθούνται, οι εργαζόμενοι θα λαμβάνουν γνώση έγκαιρα ώστε να καταθέσουν τις απόψεις και τις ενστάσεις τους, προς διάλογο, έχοντας ως στόχο την διασφάλιση της εργασιακής ηρεμίας.

 

3) Κάλυψη των ημερήσιων εξόδων, όταν οι συνάδελφοί πηγαίνουν για προληπτικούς ελέγχους είτε με την παροχή ενός εφάπαξ ποσού για έξοδα διατροφής 50 ευρώ/ημέρα ή με ειδική αμοιβή 10 ευρώ/ώρα.

 

4) Ορισμός ανώτατου ορίου ελεγκτών ανά εποπτεία στα 10 άτομα, ώστε ο επόπτης να μπορεί να διαχειρίζεται καλύτερα το προσωπικό και τον έλεγχο των υποθέσεων.

 

5) Διάσπαση του Τμήματος Συμμόρφωσης στις Δ.Ο.Υ. σε 2 τμήματα. Δεν είναι λογικό ένα Προϊστάμενος Τμήματος να έχει στις περισσότερες περιπτώσεις πάνω από το 50% του προσωπικού μίας Δ.Ο.Υ. και όλα τα φορολογικά αντικείμενα (ΦΠΑ, Εισόδημα, ΕΝΦΙΑ, Κεφάλαιο, Αυτοκίνητα, Έμμεσοι φόροι κ.α.). Είναι ξεκάθαρο ότι ο παρόν σχεδιασμός έχει αποτύχει και πρέπει να επανεξεταστεί.

 

6) Προτεραιοποίηση των υποθέσεων ελέγχου τον Ιανουάριο κάθε έτους, ώστε οι συνάδελφοι να μπορούν να προγραμματίσουν τον τρόπο εργασίας τους, ώστε να ανταπεξέλθουν επιτυχώς στο πλήθος των υποθέσεων που τους ανατίθενται από την Υπηρεσία τους.

 

7) Διαβίβαση στις Δ.Ο.Υ. των καταστάσεων με τις ανακριβείς δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, τουλάχιστον δώδεκα (12)  μήνες πριν την παραγραφή τους, ώστε και να μπορεί να γίνει προγραμματισμός των εργασιών των Δ.Ο.Υ. και να προσκληθούν οι φορολογούμενοι να υποβάλλουν οικειοθελώς τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος, εφόσον το επιθυμούν. Περαιτέρω να διερευνηθεί η δυνατότητα αν μπορεί να γίνουν οι εκκαθαρίσεις αυτές κεντρικά, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις αφορούν εισοδήματα που πλέον προσυμπληρώνονται στα αντίστοιχα πεδία των φορολογικών δηλώσεων.

 

8) Έκδοση των προστίμων εκπρόθεσμων δηλώσεων κεντρικά με την υποβολή της εκπρόθεσμης δήλωσης από τους φορολογούμενους. Η αρμόδια Δ.Ο.Υ. να εξετάζει μόνο τις περιπτώσεις στις οποίες οι φορολογούμενοι θα προχωρούν σε ένσταση επί του επιβαλλόμενου προστίμου, επικαλούμενοι διατάξεις νόμων ή κανονιστικές αποφάσεις της Φορολογικής Αρχής.

 

9) Αναβάθμιση του συστήματος Εlenxis ώστε αυτό να καταστεί πιο λειτουργικό και εύχρηστο στους συναδέλφους.

 

10) Ανασχεδιασμός του τρόπου διεξαγωγής των προληπτικών ελέγχων, ώστε να μην υπάρχει στόχευση σε παραβατικότητα, η οποία οδηγεί σε έλεγχο μικροκαταστημάτων, αλλά με στόχευση σε κλάδους και επιχειρήσεις που φοροδιαφεύγουν συστηματικά και με τεράστιο κόστος για τα δημόσια έσοδα.

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

 

  Η περίοδος της πανδημίας υπήρξε καταλυτική όχι μόνο στις ζωές όλων μας, αλλά και στην λειτουργία των Υπηρεσιών μας. Οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια άλλαξαν τον τρόπο εργασίας μας, περισσότερο από ότι είχε συμβεί τα τελευταία 20 χρόνια. Ο κόσμος προχωρά, η κοινωνία και η οικονομία μετασχηματίζονται. Εμείς, έχουμε ως στόχο να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις, να διασφαλίζουμε ότι οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις δεν θα γίνονται εις βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των πολιτών, αλλά σεβόμενοι σε όσα έχουν αποκτηθεί με αγώνες.

 

  Αλλά και το συνδικαλιστικό κίνημα δεν μπορεί να χρησιμοποιεί πλέον τακτικές και επιχειρήματα του προηγούμενου αιώνα. Οφείλουμε και εμείς να αλλάξουμε σελίδα. Η παράταξη της ΔΑΚΕ, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως έχει δεσμευτεί σε ένα άλλο είδος συνδικαλισμού. Σε κάθε θέμα που ο κλάδος αντιμετωπίζει, σε κάθε πρόβλημα που θα προκύπτει, συζητάμε πρώτα μαζί σας, λαμβάνουμε τα αιτήματα σας και τα καταγράφουμε κωδικοποιημένα, συστηματικά και με επιστημονικό τρόπο, όπως αρμόζει στο μορφωτικό, επιστημονικό και εργασιακό υπόβαθρο του κλάδου μας. Τα καταθέτουμε θεσμικά στους αρμόδιους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες με επιχειρήματα και κοστολογημένες και πρακτικά εφαρμόσιμες προτάσεις. Απαιτούμε λύσεις και τις κερδίζουμε, όχι με τσαμπουκά και με το «έτσι θέλω», αλλά γιατί πείθουμε για το δίκαιο των αιτημάτων μας για τον κλάδο και την κοινωνία.

 

Έτσι έχουμε αποφασίσει να πορευθούμε και έτσι θα συνεχίσουμε.

 

Από εσάς ζητάμε σήμερα, να δυναμώσετε την θέση μας και να μας εμπιστευτείτε ώστε να δοθεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι συμφωνείτε με αυτόν τον τρόπο διεκδίκησης. 

 

Ο δρόμος είναι πιο αποδοτικός όταν τον κάνεις με παρέα! Σας προτείνω να διαβάσετε από τον συγγραφέα Χόρχε Μπουκάι, «να σου πω μια ιστορία», «αντικλείδι», «η δύναμη της συνεργασίας».

 

«Ενότητα και συμπληρωματικότητα»

 

«Ότι δεν συμφέρει το μελίσσι δεν συμφέρει και την μέλισσα»

 

 «Δύο πέτρες αν δεν μονιάσουν αλεύρι δεν βγάζουν»