ΑΧΑΪΑ: Δάσκαλοι και Νηπιαγωγοί ακυρώνουν στην πράξη την αξιολόγηση – Μιλούν για «χειραγώγηση και διάλυση του σχολείου»

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες
Α.Όπως έχουμε ήδη τονίσει, ο αγώνας ενάντια στην επιβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, όπως αυτή προβλέπεται από την υπ’ αρ. 108906/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων» (ΦΕΚ Β 4189/10-9-2021) σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 33, 34 και 35 του ν. 4692/2020, όπως συμπληρώθηκαν από τις διατάξεις του ν.4823/2021, είναι αγώνας διαρκείας, πολύμορφος και από την πλευρά του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δηλώνουμε ότι δεσμευόμαστε ότι θα πάμε μέχρι τέλους.
Με αυτό το σκεπτικό αποστέλλουμε ενιαία κείμενα για την αποτίμησητης σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τίτλους σχεδίων δράσης γιατον προγραμματισμό (σε επόμενη φάση θα σταλούν αναλυτικά τα αντίστοιχα σχέδια) και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση. Στην λογικήτου Υπουργείου Παιδείας και των μηχανισμών του απαντάμε ενιαία.
Δεσμευόμαστε απόλυτα, ότι, με τον ίδιο τρόπο, συντεταγμένα και ενωτικά, θα προχωρήσουμε όλο το επόμενο διάστημα, εξασφαλίζοντας την οργάνωση κάθε σχεδίου δράσης σε κεντρικό επίπεδο από την Ομοσπονδία και όχι ανά σχολική μονάδα, με επιστημονικές ημερίδες, συνέδρια, κοινές εκδηλώσεις με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς (εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, γονεϊκοί φορείς, Παιδαγωγικά Τμήματα), στη βάση των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματοςκαι του Κλάδου, έτσι ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη την πολιτική κατηγοριοποίησης, διαφοροποίησηςτης σχολικής μονάδας που αποτελεί το πρώτο καθοριστικό βήμα για τηνιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίησή της.
Έχοντας ως παρακαταθήκητην εμπειρία του 2014, αλλά και την αγωνιστικότητα και τη μαζικότητα της τελευταίας απεργιακής κινητοποίησης, οφείλουμε να συνεχίσουμε τον αγώνα, μπορούμε να ακυρώσουμε την στόχευση του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τον δρόμο στον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων, στη λειτουργία τους ως επιχειρήσεις, στην όρθωση μορφωτικών φραγμών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Υπενθυμίζουμε:
1. Δεν φτιάχνουμε τα κείμενα για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.
2. Επισημαίνουμε ότι σε κάθε σχέδιο δράσης, δεν χωριζόμαστε σε ομάδες, αλλά ομάδα είναι όλος ο Σύλλογος Διδασκόντων, ώστε να μην υπάρχει μερισμός και διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών.
3. Δεν αποτυπώνουμε κανέναν επιπλέον άξονα πέρα από τους έξι που έχουν επιλεγεί από τη ΔΟΕ (όπως προβλέπεται).
4. Στα πλαίσια αυτά καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων τωνστην 4βαθμη κλίμακα βαθμολόγησηςνα επιλέξουν για όλους τους άξονες τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.
5. Τα κείμενα στόχο έχουν να:
α. ενώσει όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα,
β. διατηρήσει το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών για τα σχολεία, απέναντι στον κίνδυνο της εξωραϊσμού της εκπαιδευτικής πραγματικότητας,
γ. ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης -χειραγώγησης.

Η ιδέα που διαπερνά τα κείμενα είναιότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τηδουλειά στα σχολεία βρίσκονται έξω από αυτά, και πάντως όχι στις μικροδιαφορές που μπορεί να υπάρχουν από τάξη σε τάξη ή από σχολείο σε σχολείο.
Η πλούσια δουλειά κάθε συλλόγου διδασκόντων για τους μαθητές του, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια, συνεχίζεται κανονικά (με τις όποιες διαφοροποιήσεις μπορεί να υπάρχουν από μονάδα σε μονάδα και από τάξη σε τάξη). Η ενιαία στάση των σχολείων αφορά στη σχέση μας με τη διοίκηση και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης.

Η συλλογική μας στάση δηλώνει ξεκάθαρα ότι ο κλάδος δεν θα υπακούσει στη βία, στην ποινικοποίηση των αγώνων, στην κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Ενωμένοι/ες θα υπηρετήσουμε το δημόσιο Σχολείο και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Β. Τα βήματα για την ενιαία στάση όλων των Σχολείων/Νηπιαγωγείων της χώρας
1. Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε:
α)Το ενιαίο κείμενο αποτίμησης, ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
β) Τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση.
2. Δεν χωριζόμαστε σε ξεχωριστές ομάδες, αλλά όλοι οι εκπαιδευτικοί (όλος ο Σύλλογος διδασκόντων) αποτελούν ενιαία ομάδα, για κάθε στόχο/σχέδιο δράσης, όπως έχει κατατεθεί από την Ομοσπονδία.
3.Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνειαπό κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η ΔΟΕ θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Γ. Συνεχίζουμε την απεύθυνσή μας στους γονείς και την κοινωνία.

1. Με το γράμμα της ΔΟΕ προς τους γονείς και πλατιές ενημερώσεις σε όλη τη χώρα.
2. Διευρύνουμε τον αγώνα υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου με Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο (ΔΟΕ – ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ, γονείς, μαθητές, φοιτητές).
3. Καλούμε όλους τους Συλλόγους Π.Ε. της χώρας να οργανώσουν τοπικές δράσεις και ενημερώσεις.
4. Αναδεικνύουμε και αντιπαλεύουμε όλες τις πτυχές της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής (συγχωνεύσεις, συμπτύξεις, κενά, περικοπές, υγειονομικά μέτρα κλπ).
5. Συνδέουμε τους αγώνες μας με τους κοινωνικούς αγώνες και το εργατικό κίνημα.