Τουρκία: Ετοιμάζεται το drone TB3 για χρήση από το αεροπλανοφόρο Anadolu

H Baykar, η τουρκική εταιρεία που είναι γνωστή για την κατασκευή του μη επανδρωμένου αεροσκάφους Bayraktar TB2, έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το επερχόμενο TB3, ένα drone για χρήση από το πολεμικό ναυτικό της χώρας.

Όπως αναφέρει η Ahval, ο αρχιμηχανικός της εταιρείας Selçuk Bayraktar, σε online παρουσίαση του νέου μη επανδρωμένου σκάφους ανέφερε ότι το Bayraktar TB3 βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη, τονίζοντας όμως ότι “θα είναι μεγαλύτερο και πιο αποτελεσματικό σε σχέση με το ΤΒ2”

“Όταν ξεκινήσαμε αυτό το project, κανένα UAV (μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα) σταθερής πτέρυγας δεν μπορούσε να απογειωθεί από ελικοπτεροφόρα πλοία κλάσης LHD, καθώς διαθέτουν μικρό διάδρομο”, ανέφερε ο Selçuk Bayraktar. “Πιστεύουμε ότι το ΤΒ3, που θα μπορεί να παραμένει εν πτήση για μεγαλύτερο διάστημα και θα μεταφέρει οπλισμό, θα γεφυρώσει το χάσμα σε αυτή την κατηγορία UAV”, πρόσθεσε.

Το τουρκικό πολεμικό ναυτικό αναμένει να παραλάβει την ναυαρχίδα του, το TCG Anadolu, το οποίο ένα σκάφος κλάσης LHD (ελαφρύ αεροπλανοφόρο) και βασίζεται στα σχέδια του ισπανικού πλοίου Juan Carlos.

Η Τουρκία για να εξοπλίσει το TCG Anadolu είχε αγοράσει από τις ΗΠΑ τα μαχητικά πέμπτης γενιάς F-35 Lightning II και F-35B, τα οποία είναι αεροσκάφη με δυνατότητα κάθετης απογείωσης/προσγείωσης (STOVL), που μπορούν να επιχειρούν από μικρούς διαδρόμους. Όμως αυτό πλέον υφίσταται, καθώς οι ΗΠΑ απομάκρυναν την Τουρκία από το πρόγραμμα των F-35, ύστερα από την αγορά και παραλαβή από πλευράς της Άγκυρας των των ρωσικών αντιαεροπορικών πυραύλων S-400.

Έτσι καθώς η προοπτική απόκτησης αεροσκαφών STOVL αποτελεί παρελθόν, η Τουρκία αναγκαστικά στρέφεται στα drones.

Σύμφωνα με τον Bayraktar, το Anadolu δεν θα χρειαστεί εξεζητημένα συστήματα για την απογείωση και προσγείωση των UAV.

“Ένα απλό σύστημα καταπέλτη και ορισμένα δίχτυα ασφαλείας θα είναι αρκετά για ασφαλείς απονηώσεις και προσνηώσεις και μάλιστα οι προσνηώσεις θα μπορούν να γίνουν ακόμα και χωρίς δίχτυ ασφαλείας”, πρόσθεσε.

Το μέγιστο βάρος απογείωσης του επερχόμενου ΤΒ3 υπολογίζεται στα 1450 κιλά. Οι πτέρυγες του θα διπλώνουν, ενώ το σκάφος θα είναι ικανό να παραμένει στον αέρα για 24 ώρες. Υπολογίζεται ότι το Anadolu θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 30 με 50 TB3.

Στην ίδια παρουσίαση ο Bayraktar επίσης ανέφερε ότι ένα ακόμα drone που βρίσκεται στα σκαριά, το MIUS, θα ενταχθεί και αυτό στη δύναμη κρούσης του  Anadolu. Η πρώτη δοκιμαστική πτήση του MIUS έχει δρομολογηθεί για το 2023.