(ΦΩΤΟ)-ΠΑΤΡΑ: Στα μονοπάτια της JAZZ εκατοντάδες φίλοι της μουσικής

Στα «αχαρτογράφητα» μονοπάτια της JAZZ πορεύτηκαν το βράδυ του Σαββάτου (χθες), εκατοντάδες φίλοι της μουσικής που βρέθηκαν στο νέο πολυχώρο των Παλαιών Δημοτικών Σφαγείων, για να απολαύσουν μία μουσική πανδαισία.

Πλοηγοί τους σε αυτό το ταξίδι, που σηματοδότησε την ολοκλήρωση και παράλληλα το κλείσιμο της ενότητας του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας  «JAZZ+ΠΡΑΞΕΙΣ», o διεθνούς φήμης Τυνήσιος δεξιοτέχνης στο ούτι, τραγουδιστής και συνθέτης Dhafer Youssef, και ο πατρινός Σωτήρης Ντούβας με την μπάντα του.

Το κοινό, αντάμωσε με τους μουσικούς αυτοσχεδιασμούς και την ασύμμετρη ποιότητα των περίεργων «μοτίβων» του Dhafer Youssef, ο οποίος παρέθεσε ένα εντυπωσιακό μουσικό αποτέλεσμα, συνεπαίρνοντας όσους είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν τη συναυλία.

Να σημειωθεί ότι ο Dhafer Youssef, αυτή η μουσική ιδιοφυία όπως έχει χαρακτηριστεί, με τις εκατοντάδες συναυλίες και δίσκους, παρουσίασε για πρώτη φορά τη δουλειά του στην Ελλάδα.

Της εμφάνισης του σπουδαίου Τυνήσιου μουσικού, προηγήθηκε η παρουσία στη σκηνή των Παλαιών Δημοτικών Σφαγείων, του ξεχωριστού πατρινού ντράμερ Σωτηρη Ντούβα, που μαζί με τους Πάνο Πλουμάκη (φωνη), Coslee (φωνή,κιθάρα), Νεφέλη Φασουλή (φωνή), Ερικ Παναγόπουλος (κιθαρα,πλήκτρα ), Γιωργο Κωνσταντίνου (μπάσο), Δημήτρη Τσάκα (σαξόφωνο), Κωστή Χριστοδούλου (πλήκτρα, φωνή)  έφεραν το κοινό σε επαφή με συνθέσεις που συνδύαζαν τα ραπ φωνητικά με την γυναικεία μελωδική χροιά, ως επίσης τον αυτοσχεδιασμό με την ποπ αισθητική και τα επαναλαμβανόμενα ρυθμικά ακούσματα..

Η προσέλευση του κοινού στις συναυλίες της φετινής ενότητάς  “JAZZ+ΠΡΑΞΕΙΣ” του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας δεν είχε προηγούμενο, γεγονός που καταδεικνύει πόσο επιβεβλημένη ήταν η μεταφορά της σε έναν νέο εξαιρετικό και με μεγαλύτερη χωρητικότητα χώρο.

Η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Κατερίνα Γεροπαναγιώτη πριν την έναρξη της τρίτης ημέρας των συναυλιών καλωσόρισε  τους θεατές, τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι «Είναι πραγματικά πολλά αυτά που θα μπορούσε να πει και να γράψει κανείς για τη τζαζ μουσική. Οι καταβολές της χάνονται στην αφρικανική λαϊκή παράδοση, με τις επιρροές που άσκησε σε αυτή η γαλλική, η ισπανική κι εν μέρει η αγγλική αποικιοκρατία. Συνδέθηκε με το δουλεμπόριο από τις χώρες της Αφρικής προς τις ΗΠΑ. Διαδόθηκε λόγω της μετανάστευσης μεγάλων πληθυσμών έγχρωμων μουσικών αλλά και μη μουσικών», Προσθέτοντας πως «Η JAZZ Αποτέλεσε, κατά κάποιο τρόπο, “κιβωτό” που διαφύλαξε, αλλά κι εξέλιξε στοιχεία της πολιτισμικής ταυτότητας των Αφρικανών. Περιέκλειε κώδικες επικοινωνίας μεταξύ τους, συγχώνευσε άλλα προϋπάρχοντα μουσικά είδη, αλληλεπέδρασε με τη θρησκευτική τελετουργική μουσική (γκόσπελ), αποτέλεσε τρόπο διαμαρτυρίας, αποτύπωσε τις συνθήκες της καθημερινής ζωής, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς των ανθρώπων του μόχθου, των έγχρωμων ανθρώπων που υφίσταντο την καθημερινή καταπίεση…».

Ο τυνήσιος μουσικός και τα μέλη της μπάντας του ξεναγήθηκαν στο περιθώρειο της συναυλίας στο χώρο της έκθεσης «Νο paper limit» που φιλοξενείται στο πλαίσιο της ενότητας των εικαστικών του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας, στα Παλαιά Σφαγεία.

Στους μουσικούς των δύο σχημάτων η πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού έδωσε δύο ξεχωριστά αναμνηστικά δώρα. Tην κεντρική αφίσα της ενότητας “JAZZ+ΠΡΑΞΕΙΣ»,που σε δημιουργικό επίπεδο είναι προϊόν μιας εξαιρετικής δουλειάς και από μία συλλεκτική φιάλη Μαυροδάφνης του 2000 της Achaia Clauss, την οποία η εταιρεία παρήγαγε σε περιορισμένο αριθμό, με ετικέτα το εικαστικό θέμα της κεντρικής αφίσας του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας.