Πόσα containers διακινήθηκαν στον Πειραιά το α’ εξάμηνο

Του Γιώργου Γεωργίου

“Ελαφρώς ικανοποιημένοι” δηλώνουν στο λιμάνι του Πειραιά για τη διακίνηση των containers στο πρώτο εξάμηνο, σε μία χρονιά, κατά την οποία είναι αισθητά τα “απόνερα” της πανδημίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, οι τρεις προβλήτες του λιμανιού εξυπηρέτησαν 20.000 TEUs λιγότερα συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ήτοι καταγράφηκε ετήσια πτώση 0,74%. Υπενθυμίζεται ότι τους πρώτους έξι μήνες του 2020 διακινήθηκαν από το λιμάνι περίπου 2,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

“Οι συγκρίσεις με το 2020 είναι μάλλον ενδεικτικές, καθώς υπήρξαν διαφορετικοί αστάθμητοι παράγοντες σε αυτά τα δύο εξάμηνα που επηρέασαν και επηρεάζουν τα δεδομένα των εμπορευματικών ροών” επισημαίνουν πάντως πηγές της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ). Πρόκειται για τη θυγατρική της Cosco, που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ (O ΟΛΠ διαχειρίζεται τον προβλήτα Ι).

Από πέρυσι, η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα πλήττεται από τις διαταραχές που έχει επιφέρει η πανδημία.

Αρχικά, οι φορείς διαχείρισης ήρθαν αντιμέτωποι με μείωση της παραγωγής, αύξηση μη ενεργού στόλου των τακτικών γραμμών και κατ’ επέκταση υποχώρηση των δρομολογίων. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να διαχειριστούν την έλλειψη κενών “κουτιών”, το ατύχημα στο Σουέζ, τη δραματική άνοδο στα ναύλα και συνθήκες ασφυκτικής συμφόρησης.

Ενδεικτικό είναι ότι ο μέσος όρος αναμονής των πλοίων, που υπό κανονικές συνθήκες ανέρχεται σε 1-1,5 ημέρες, σήμερα έχει ξεπεράσει τις τρεις.

Σε αυτές, λοιπόν, τις συνθήκες ο Πειραιάς επέδειξε ανθεκτικότητα και μετά από ένα κακό πρώτο δίμηνο, ανέκαμψε, σημείωσε θετικούς ρυθμούς διακίνησης, κατορθώνοντας, έτσι, να κλείσει την “ψαλίδα” σε σχέση με την περσινή επίδοση.

Κινήσεις αναβάθμισης

Μάλιστα, οι άνθρωποι του λιμανιού είναι αισιόδοξοι για τη συνέχεια, αναδεικνύοντας δύο πρόσφατες εξελίξεις.

Πρώτον, ο Πειραιάς αποκομίζει σημαντικά οφέλη, λειτουργώντας ως ενδιάμεσος σταθμός στη νέα γραμμή που συνδέει την Ασία με τις ΗΠΑ, καθώς υποδέχεται μεγάλα containerships, χωρητικότητας 8.500 – 14.500 TEUs.

Παράλληλα, εντός του καλοκαιριού θα φτάσουν στο λιμάνι τέσσερις σύγχρονες γερανογέφυρες που θα αναβαθμίσουν τις δυνατότητες εξυπηρέτησης. Οι τρεις θα εγκατασταθούν στους προβλήτες της ΣΕΠ και μία σε αυτόν του ΟΛΠ.

Οι γερανογέφυρες, οι οποίες κατασκευάστηκαν από την κινεζική Shanghai Zhenhua Heavy Industry (ZPMC), είναι ημι-αυτοματοποιημένες και εξοπλισμένες με συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου.

Πρόκειται, αναμφίβολα, για κινήσεις που ευθυγραμμίζονται με την ευρύτερη στρατηγική του ΟΛΠ για ενίσχυση της θέσης του έναντι των ανταγωνιστών σε πρώτο βαθμό στη Μεσόγειο και σε δεύτερο – και σημαντικότερο –  στη Βόρεια Ευρώπη.