Αίγιο: Θετικός ο ΟΣΕ σε παραχώρηση της παλιάς γραμμής στον δήμο

Ενα αίτημα που είχε διατυπωθεί από τον Δήμο Αιγιάλειας μέσα στην προηγούμενη δεκαετία, αλλά ουδέποτε έγινε δεκτό από τον ΟΣΕ, βρίσκεται πολύ κοντά στην ικανοποίησή του μετά από τις κατά καιρούς οχλήσεις της σημερινής ηγεσίας του Οργανισμού.

Πρόκειται για την παραχώρηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής που διαπερνά όλο το μήκος της περιοχής, προκειμένου να υλοποιηθούν σχέδια εκμετάλλευσης, διαφορετικά μ’ αυτό που εξυπηρετούσε για δεκαετίες η κυκλοφορία συρμών στο δίκτυο.

Αξιόπιστες πληροφορίες της «Π» αναφέρουν ότι μόλις προ ημερών το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ αποφάσισε θετικά για τον αποχαρακτηρισμό της παλιάς γραμμής του τρένου, από ενεργή  σε ανενεργή, έχοντας πια ως δεδομένο την αντικατάσταση αυτής από την σύγχρονη, διπλή και μελλοντικά ηλεκτροκίνητη γραμμή στο τμήμα Κιάτο  – Αίγιο.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει πως το παλιό δίκτυο, λίαν συντόμως, θα παραχωρηθεί από τον ΟΣΕ στον Δήμο, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για κάτι άλλο, με πιο πιθανή την κατασκευή Ποδηλατόδρομου από το Διακοπτό μέχρι το Αίγιο.

Το σχετικό αίτημα είχε, προ μηνών, υποβληθεί στον ΟΣΕ από τον αντιπεριφερειάρχη Φ. Ζαΐμη, το οποίο όμως για κάποιο λόγο δεν συζητήθηκε στο ΔΣ, μέχρι που μεσολάβησε και  ενίσχυσε αυτό η υποβολή ανάλογου από τον επικεφαλής της δημοτικής αντιπολίτευσης Χρ. Γούτο, σε προ ημερών συνάντησή του με τον αν. διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Θ. Κοτταρά και τα μέλη του ΔΣ Μ. Κατσιγιάννη και Κ. Ταγγίρη, αποσπώντας δέσμευση για θετική έκβαση.

Οπως και να’ χει, θα απαιτηθεί η συνεργασία Δήμου – Περιφέρειας – ΓΑΙΑΟΣΕ για την αξιοποίηση της ανενεργούς γραμμής και ανάμεσα στις σκέψεις που έχουν διατυπωθεί, από παλιά, είναι και η δρομολόγηση σ’ αυτήν ενός τουριστικού βαγονιού που θα ξεναγεί τους επισκέπτες στο παράκτιο τμήμα της Αιγιάλειας.

 

Καραμανλής: «Υλοποιούμε το τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο»

Χθες, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε πως μετά την προ ενός χρόνου παράδοση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμή Κιάτο – Αίγιο, καταφέρνοντας να ξεπεραστούν εμπόδια και προβλήματα ετών, τώρα προχωρά με αποφασιστικότητα η υλοποίηση του τμήματος Ροδοδάφνη – Ρίο, που θα συμπληρώσει τη σύνδεση με την Αθήνα και θα φέρει ένα βήμα πιο κοντά αυτή με το μεγάλο λιμάνι της Πάτρας. «Βήμα-βήμα και με συνέπεια υλοποιούμε το σχέδιό μας για ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ», δήλωσε ο υπουργός.

 

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΠΟΥΛΟΥ