ΠΑΤΡΑ: Εξεύρεση λύσεων από Πελετίδη και Κ. Καραμανλή σε συνάντηση στην Αθήνα – Στο τραπέζι ο σενάριο πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής του τρένου ι

Από κοινού εξεύρεση λύσεων θέλει ο δήμαρχος Κώστας Πελετίδης στην Αθήνα για την σημερινή (12 το μεσημέρι) συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή.
Ο Κ. Πελετίδης θα συνοδεύεται από τους πολιτικούς και υπηρεσιακούς συνεργάτες του. Στόχος του δημάρχου είναι να συνεχιστεί από το σημείο που διακόπηκε η τελευταία συνάντηση με τον Κ. Καραμανλή, τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν ο Υπουργός έθεσε προς διερεύνηση το θέμα της χρηματοδότησης του έργου στο επίμαχο τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου.

Ο δήμαρχος θα προσπαθήσει να πείσει τον Κ. Καραμανλή και τους υπηρεσιακούς του υπουργείου με επιχειρήματα και παραδείγματα άλλων σιδηροδρομικών έργων, κυρίως της Αττικής, ότι το επιπλέον κόστος για την υπογειοποίηση στο υπόψη τμήμα δεν ανέρχεται σε δυσθεώρητα ύψη.
Αλλες πληροφορίες από την Αθήνα θέλουν το υπουργείο να θεωρεί ότι ο μόνος τρόπος για να φτάσει το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα είναι να εφαρμοστεί η πρόταση που είχε καταθέσει για την υλοποίηση της οποίας το κόστος υπολογίζεται πως θα φτάσει τα 515 εκατ. € (με τον ΦΠΑ).
Υπάρχει στο Υπουργείο η εκτίμηση ότι το σενάριο της πλήρους υπογειοποίησης που θέλουν ο δήμος και οι σύλλογοι της περιοχής ανεβάζει κατά πολύ το κόστος (140-150 εκατ. €) και θα επιβαρύνει σημαντικά το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου.
Σε αυτό ακριβώς το σημείο θα επιχειρήσει ο δήμαρχος με την συνδρομή των συνεργατών του να τεκμηριώσει την άποψη ότι η υπογειοποίηση μπορεί να γίνει με λιγότερα χρήματα από αυτά που υπολογίζει η Αθήνα και θα υποστηρίξει ότι η ικανοποίηση του αιτήματος της πόλης είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης.

Οι σύλλογοι από την πλευρά τους θέλουν να πιστεύουν ότι ο Κ. Καραμανλής θα δει θετικά το θέμα τους και θα συνταχθεί με τις απόψεις του Δήμου, ο οποίος έχει κάνει τους δικούς του υπολογισμούς. Πληροφορίες  αναφέρουν ότι ο Δήμος έχει διερευνήσει πιθανές πηγές χρηματοδότησης, τις οποίες και θα παραθέσει στη συνάντηση αν χρειαστεί, εάν το κόστος προταχθεί από την πλευρά του υπουργείου ως εμπόδιο για την υπογειοποίηση του τμήματος Ρίο-Κανελλοπούλου. Θα πρέπει πάντως να αναγνωριστεί, και αυτό το γνωρίζουν στο Δήμο (σχετική -αλλά πολύ μικρότερου μεγέθους- είναι η περίπτωση των αντλιοστασίων της ΔΕΥΑΠ στη νότια παραλιακή ζώνη) ότι η τροποποίηση μελετών σε δημόσια έργα και με την οικονομική συνδρομή της Ευρώπης, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση ακόμα και αν βρεθούν τα χρήματα.