ΠΑΤΡΑ: Πρωτοπόρα εφαρμογή από Έλληνα ερευνητή – απόφοιτο του ΤΕΙ -Χρησιμοποιείται από χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα

Μια πρωτοπόρα εφαρμογή για εκπαιδευτικούς έχει δημιουργήσει ο κ. Διονύσης Δημακόπουλος,
σύμβουλος διαδικτυακής εκπαίδευσης και ερευνητής στο πανεπιστήμιο του UCL στο Λονδίνο. Η εφαρμογή
επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να σχεδιάσουν τα μαθήματά τους με έναν εύκολο και οπτικά δομημένο
τρόπο, είτε αυτά γίνουν διαδικτυακά είτε δια ζώσης, προσφέροντάς τους πληροφορίες για την μαθησιακή
εμπειρία των μαθητών τους. Στην περίοδο της πανδημίας και του εγκλεισμού που διανύουμε, που όλα τα
μαθήματα γίνονται μέσω διαδικτύου, εκπαιδευτικοί απ’ όλο τον κόσμο στράφηκαν σε αυτή την εφαρμογή
για να καταλάβουν πως θα μπορούσαν να αλλάξουν την υπάρχουσα δια ζώσης διδασκαλία τους ώστε να
προσφέρει το ίδιο επίπεδο μάθησης διαδικτυακά. Η πρωτοποριακή εφαρμογή ήδη χρησιμοποιείται από
εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε πάνω από διακόσιες χώρες στον κόσμο.
Στην Ελλάδα ήδη χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και
Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), αλλά και πρόσφατα από τα δύο μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά
μαθήματα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ) που οργανώθηκαν από το Ευρωπαϊκό
Σχολικό Δίκτυο (European SchoolNet) για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την
ονομασία “Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά”. Μέχρι πρόσφατα η εφαρμογή ήταν διαθέσιμη
μόνο στα Αγγλικά. Από τις αρχές Απριλίου η εφαρμογή είναι διαθέσιμη και στα Ελληνικά, μετά από την
ευγενή χορηγία του κ. Δημακόπουλου για την δημιουργία και ενεργοποίηση της Ελληνικής γλώσσας. Αυτό
αναμένεται να βοηθήσει χιλιάδες Έλληνες εκπαιδευτικούς, καθώς θα αφαιρέσει το πρόβλημα της χρήσης
εξειδικευμένων αγγλικών λέξεων που αποτελούσε τροχοπέδη για την υιοθέτηση της εφαρμογής.
Η διαδικτυακή εφαρμογή Learning Designer (Σχεδιαστής Μάθησης) είναι ένα δωρεάν εργαλείο σχεδιασμού
μάθησης για εκπαιδευτικούς όλων των τομέων και επιπέδων εκπαίδευσης. Δημιουργήθηκε για να δώσει
στους εκπαιδευτικούς ένα εξειδικευμένο εργαλείο στο οποίο μπορούν να δοκιμάσουν τις ιδέες τους για τη
σχεδίαση ενός μαθήματος, τρόπο ανάλογο με αυτό που ένας μηχανικός σχεδιάζει μια γέφυρα, ένα
αυτοκίνητο ή μια κατοικία. Παράλληλα, δίνει την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να μοιράσουν τα σχέδια
τα οποία θεωρούν πως δουλεύουν καλά στην τάξη τους, ώστε συνάδελφοι τους να τα υιοθετήσουν και να
τα προσαρμόσουν για τη δική τους τάξη. Η εφαρμογή παρέχει:
• Λειτουργία σχεδιασμού, στην οποία ο εκπαιδευτικός μπορεί να περιγράψει μια συνεδρία (που θα
μπορούσε να διαρκεί λεπτά, ώρες ή ημέρες), δημιουργώντας μια ακολουθία δραστηριοτήτων
διδασκαλίας-μάθησης, με τις παιδαγωγικές ιδιότητες και τη διάρκεια τους
• Λειτουργία ανάλυσης, η οποία παρέχει διάφορους τύπους εκτίμησης της σχεδιασμένης μαθησιακής
εμπειρίας
• Μια βιβλιοθήκη σχεδίων στην οποία συνεισφέρουν σχέδια εκπαιδευτικοί και ερευνητές από όλο
τον κόσμο, ελεύθερα να τα υιοθετήσουν και να προσαρμόσουν συνάδελφοί τους
Η εφαρμογή έχει αναπτυχθεί μέσω χρηματοδοτούμενων ερευνητικών έργων στο Institute of Education και
το UCL, από μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής την καθηγήτρια Diana Laurillard και μηχανικό λογισμικού
της εφαρμογής αλλά και ερευνητή τον κ. Δημακόπουλο.
Ο Διονύσης Δημακόπουλος πήρε πτυχίο μηχανολόγου από το Τ.Ε.Ι. Πάτρας. Το 2002 έλαβε με διάκριση
μεταπτυχιακό τίτλο στην επιστήμη υπολογιστών και το ηλεκτρονικό εμπόριο από το πανεπιστήμιο του Έσεξ.
Έχει πάνω από 17 χρόνια εμπειρίας ως Λέκτορας μαθημάτων υπολογιστών στα πανεπιστήμια City και
Birkbeck του πανεπιστημίου του Λονδίνου. Είναι ο σύμβουλος διαδικτυακής εκπαίδευσης του UCL,
ερευνητής στην ομάδα της Diana Laurillard, μηχανικός λογισμικού της εφαρμογής Learning Designer και
υποψήφιος διδάκτωρ του πανεπιστημίου του Λονδίνου