Γαλλία: #MeToo – Καθιστική διαμαρτυρία στην θεατρική σχολή Cours Florent στο Παρίσι

«Το όχι είναι όχι, ακόμα και σε ένα πλατό»: δεκάδες άνθρωποι διαδήλωσαν τη Δευτέρα μπροστά από τα κεντρικά της Cours Florent στο Παρίσι, για να καταγγείλουν τη «σιωπή» της υψηλού κύρους ιδιωτικής σχολής θεάτρου, μπροστά στις καταγγελίες για καταχρήσεις που φέρονται να διέπραξαν ορισμένοι καθηγητές της, κάτι που αρνείται η σχολή.

Σε ένα δελτίο τύπου, που ανήρτησε στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Cours Florent, από την οποία έχουν περάσει αστέρες όπως η Ιζαμπέλ Ατζανί και ο Κριστόφ Λαμπέρ, διαβεβαιώνει ότι δεν έχει «τίποτα να κρύψει» και ότι πολεμά «καθημερινά ενάντια σε κάθε μορφή παρενόχλησης».

Το κάλεσμα για την καθιστική διαμαρτυρία έγινε σε στήριξη της οργάνωσης «Les Callisto», που μάχεται κατά της βίας στις σχολές ζωντανού θεάματος, η οποία ιδρύθηκε το 2020 και τον Νοέμβριο δημοσίευσε ένα άρθρο υπό τον τίτλο «Cours Florent, μάθημα βίας;». Εκεί, κατηγορούσε τη σχολή ότι είναι «συνεργός» σε συστηματικές επιθέσεις, διακρίσεις και εξευτελισμούς σε βάρος των σπουδαστών. Η σχολή αντέδρασε προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη, όπου κατήγγειλε την οργάνωση για συκοφαντική δυσφήμιση.

«Η σκηνή του αύριο θα είναι υγιής ή δεν θα είναι», «Ο βιαστής μου είναι ένας διάσημος καθηγητής», ήταν τα συνθήματα που αναγράφονταν σε πλακάτ.

«Προειδοποιήσαμε πολλές φορές τη διεύθυνση για περιστατικά διακρίσεων, παρενόχλησης, βιασμών, επιθέσεων. Η διεύθυνση θέλησε να μην αντιδράσει, βαρεθήκαμε», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια πρώην σπουδάστρια της σχολής και μέλος της Callisto, η οποία δεν θέλησε να κατονομαστεί.

Σε ένα δεύτερο δελτίο τύπου, που εστάλη στο AFP, ο διευθυντής της Cours Florent, Φρεντερίκ Μοντφόρ, διαβεβαίωσε πως «πρότεινε πολλές φορές» στη συλλογικότητα να συναντηθούν «προκειμένου να αναπτυχθεί ένας εποικοδομητικός διάλογος», ωστόσο οι προτάσεις αυτές δεν «καρποφόρησαν».

Την ίδια ώρα, εκατοντάδες ανώνυμες μαρτυρίες έχουν αναρτηθεί στο Instagram εδώ και μήνες από μια άλλη οργάνωση, την «Paye ton rôle», για να καταγγελθούν περιστατικά καταχρήσεων κυρίως στα ωδεία και τις θεατρικές σχολές, με παραδείγματα επιθέσεων, ασκήσεις προσομοίωσης βιασμών ή σχόλια που κρίθηκαν προσβλητικά.

«Μου έλεγαν «δεν είσαι αρκετά θηλυκό, πρέπει να δουλέψεις τη σεξουαλικότητά σου», την ώρα που αυτό δεν είχε καμία σχέση με το έργο», αφηγείται μια πρώην σπουδάστρια.