H αποχώρηση του Μπέζος από CEO της Amazon, σηματοδοτεί το τέλος των emails με το “ερωτηματικό”;

Για τους εργαζόμενους της Amazon, η αποχώρηση του Τζεφ Μπέζος από τη θέση του  CEO πιθανώς να οδηγήσει στο  τέλος σε μία από τις πιο ασυνήθιστες και, για πολλούς μάνατζερ, τρομακτικές πρακτικές: Το email με το “ερωτηματικό”.

Ο Μπέζος, του οποίου η διεύθυνση του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου είναι δημόσια, λαμβάνει παράπονα από τους πελάτες της Amazon. Στη συνέχεια  ο ίδιος τα  προωθεί στα αρμόδια στελέχη, οι ομάδες των οποίων έχουν την ευθύνη να λύσουν τα εν λόγω προβλήματα. Ορισμένες φορές τα email αυτά, από τον δεύτερο  πλουσιότερο ανθρώπο του πλανήτη, φτάνουν τα ξημερώματα, και δεν περιλαμβάνουν χαιρετισμούς ή σχόλια – απλά ένα ερωτηματικό. Ή, σύμφωνα με έναν πρώην μάνατζερ, χειρότερα.

“Αυτό δεν μπορεί να είναι αλήθεια”, ήταν ένα από τα χειρότερα. “Διορθώστε το” ήταν ένα άλλο”, είπε ένας μάνατζερ, μιλώντας υπό καθεστώς ανωνυμίας. “Ως το πρωί καλύτερα να έχω κάποια καλή λύση σε οτιδήποτε ήταν αυτό”.

Η Amazon είπε ότι ο  Μπέζος έστελνε περιστασιακά emails για να διαχειρίζεται τον όγκο των μηνυμάτων από πελάτες που λάμβανε.

Ήταν ένα αποτελεσματικό εργαλείο: Αποτελεσματικό για τον Μπέζος, ο οποίος έπρεπε να ισορροπήσει ως προς την επίβλεψη δραστηριοτήτων στους τομείς της λιανικής, της τεχνολογίας, των ΜΜΕ και  των Διαστημικών επιχειρήσεων- και κίνητρο για τους εργαζομένους, που φοβούνταν για τις δουλειές τους, είπε ο πρώην μάνατζερ.

Ο Μπέζος αποχωρεί από το “τιμόνι” της Amazon που ίδρυσε πριν από 27 χρόνια και γίνεται εκτελεστικός πρόεδρος αυτό το καλοκαίρι.

Ορισμένοι θυμούνται την πρακτική με νοσταλγία: Ο Σικ Σκοτ, αντιπρόεδρος αυτόνομων παραδόσεων που πρόσφατα έφυγε από την Amazon μετά από περίπου 15 χρόνια, είπε ότι το να δουλεύεις με τον Μπέζος είχε ανταμοιβές, μα ήταν πολύ αγχωτικό.

“Οι συναντήσεις με τον Τζεφ είχαν πάντα απίστευτη δουλειά από άποψη προετοιμασίας (όπως και τα email με το “?”) μα οι διάλογοι και οι ερωταπαντήσεις κατά τη συνάντηση έμεναν για πάντα στην ομάδα” έγραψε σε ανάρτηση στο LinkedIn την Τρίτη.

Κανένας δε γνωρίζει πώς ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Άντι Τζάσι, θα διοικήσει. Ο επικεφαλής cloud computing ενδιαφέρεται το ίδιο για την επίλυση των προβλημάτων των πελατών.

Ωστόσο τρία στελέχη που έχουν συνεργαστεί μαζί του λένε πως το ερωτηματικό δεν είναι το στυλ του.