ΑΧΑΪΑ: Οι Ιδιωτικοί Εκπαιδευτικοί ζητούν να αποσυρθεί το Σ/Ν Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης – «Σφαγιάζει τη Δημόσια»

 

 

Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας ανακοίνωσε πρόσφατα, θέτοντάς το σε ολιγοήμερη διαβούλευση, το νέο σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση – Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, προκειμένου να γίνει νόμος του κράτους πριν τα Χριστούγεννα. Όλη η φιλοσοφία του νέου σχεδίου νόμου – που αποτελεί το βασικό εργαλείο για την ακραία συντηρητική και νεοφιλελεύθερη παρέμβαση της κυβέρνησης στο επίπεδο της Πρωτοβάθμιας, της Δευτεροβάθμιας και της Μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – αποτελεί «σκονάκι» από σχετική έκθεση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.). Κύριο χαρακτηριστικό των ρυθμίσεων που προβλέπει, είναι η πλήρης υπαγωγή της παρεχόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της αγοράς και των επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο, που θα καθορίζουν τα προγράμματα σπουδών και τη λειτουργία ειδικοτήτων σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες και συμφέροντα, ακόμα και στο επίπεδο του Λυκείου.

Ενδεικτικά σημειώνουμε:

 Δίνεται ισχυρός θεσμικός ρόλος στις επιχειρήσεις, που θα παραγγέλνουν άμεσα τι είδους εφήμερες δεξιότητες χρειάζονται ανά πάσα στιγμή.

 Επιβεβαιώνεται ότι το πτυχίο θα είναι άλλο ένα προσόν στο πλαίσιο μιας μεγάλης αγοράς δεξιοτήτων, που οι νέοι θα αναγκάζονται να κυνηγούν συνεχώς.

 Προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) για αποφοίτους Γυμνασίου, με διετή διάρκεια φοίτησης, οι οποίες εντάσσονται στο επίπεδο προσόντων 3, όπως και οι Ε.Π.Α.Σ.

 Μειώνεται το επίπεδο προσόντων των σχολών μαθητείας Ε.Π.Α.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. από το 4 στο 3, καταργώντας αναδρομικά τα επαγγελματικά δικαιώματα περίπου 70.000 αποφοίτων. Η μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού δημιουργεί διαλυτικά φαινόμενα στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ.

 Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) απαξιώνονται ακόμα περισσότερο, καθώς υποχρεώνονται να λειτουργήσουν με τους μισούς μόνιμους εκπαιδευτικούς.

 Καταργούνται τα Δημόσια ΙΕΚ που θα έχουν λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα (εκτός παραμεθόριων περιοχών), παραδίδοντας τους σπουδαστές τους σε αμφίβολης ποιότητας ιδιωτικές δομές (βλ. Κ.Ε.Κ.), πριμοδοτώντας τους εμπόρους της εκπαίδευσης.

 Δίνονται σημαντικά «δωράκια» προς τους ιδιοκτήτες των Ιδιωτικών ΙΕΚ (δυνατότητα παροχής εκπαίδευσης εξ αποστάσεως ακόμα και για ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών, αγγλόφωνα τμήματα, κατατακτήριες για τα ΑΕΙ κ.ά.).

Μπλόκο στο πραξικόπημα Κυβέρνησης – Υπουργείου Παιδείας

Αυτό το νομοσχέδιο έρχεται σαν συνέχεια του νόμου «Κεραμέως» για το νέο Λύκειο, του νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και του νόμου για την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας και του εκπαιδευτικού. Είναι βέβαιο πως η ψήφιση και εφαρμογή του, έχουν σαν στόχο την «παραγωγή» φθηνού, ευέλικτου εργατικού δυναμικού και την περαιτέρω επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την πανδημία και, μέσω απανωτών νομοθετημάτων, επιχειρεί να μετατρέψει τα πιο θεμελιώδη αγαθά σε εμπορεύματα, ενώ παράλληλα σαρώνει τις εργασιακές σχέσεις.

Καλούμε το σύνολο των εκπαιδευτικών σωματείων να καταδικάσει το σχέδιο νόμου και τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης, που νομοθετεί με τους εκπαιδευτικούς απόντες.

 Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης – Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών – Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και στο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων!

 Σύγχρονα εργαστήρια, υποδομές και εξοπλισμός, για να μπορούν οι νέοι να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας τους.

 Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στις δημόσιες δομές εκπαίδευσης – Καμιά σκέψη για κλείσιμό τους – Να μπει τέλος στην πριμοδότηση των εμπόρων της εκπαίδευσης!

 Ανατροπή όλου του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής – εξωτερικής και αυτοαξιολόγησης που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο δομών εκπαίδευσης.

 

Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας