Πιερρακάκης: Στόχος η βιωσιμότητα και ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ

Την ανάγκη της οικονομικής και ψηφιακής αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ επισήμανε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσιάζοντας τη σχετική τροπολογία στην Ολομέλεια της Βουλής.

Ο υπουργός Κυριάκος Πιερρακάκης τόνισε την ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας καθώς μεταξύ άλλων θα κληθεί να φέρει εις πέρας πολύπλοκες διαδικασίες όπως η επιστολική ψήφος. Τόνισε πως το πλάνο προβλέπει εθελούσια έξοδο για τους εργαζόμενους, ψηφιακό μετασχηματισμό και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ μαζί με την πλήρη αποπληρωμή της καθολικής υπηρεσίας από το 2013 εως σήμερα.

Ο ίδιος εξήγησε ότι παρέλαβε τα ΕΛΤΑ με μηνιαίο έλλειμμα πάνω από 7 εκατ. ευρώ και σήμερα έχει διαμορφωθεί σε περίπου 4,7 εκατ. ευρώ ενώ πρόσθεσε «το 70% των εσόδων πηγαίνει για κάλυψη μισθολογικών αναγκών».

«Το ζήτημα είναι όχι απλά η επιβίωση αλλά βιωσιμότητα εταιρείας. Χρηματοδότηση χωρίς αναδιάρθρωση της εταιρείας εμμέσως θα ήταν βοήθεια προς εκείνους που περιμένουν να δουν την εταιρεία να καταρρέει. Αυτονόητες οι κινήσεις που κάνουμε. Στόχος μας είναι ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας. Θα πρέπει να υπερβούμε πολλά από τα ταμπού του παρελθόντος. Πρέπει να αρθούμε στο ύψος της περίστασης και αυτό κάνουμε με την τροπολογία.

Γεωργαντάς: οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ είναι διασφαλισμένοι

Νωρίτερα ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς επισήμανε «ποια εταιρεία μπορεί να διατηρηθεί όταν το 70% των εσόδων πάει για το μισθολογικό της κόστος. Όταν αναλάβαμε η εταιρεία είχε έλλειμμα 7 εκατ. ευρώ το μήνα. Σήμερα είναι 4,7 εκατ. ευρώ το έλλειμμα. Θέλουμε να κάνουμε τις αναγκαίες παρεμβάσεις ώστε να μπορέσουμε να γίνει η λειτουργία των ΕΛΤΑ αποτελεσματική. ΕΛΤΑ ανταγωνιστικά με ικανοποιητικές υπηρεσίες.

Μια πρώτη παρέμβαση είναι η μείωση του μισθολογικού κόστους. Μείωση μισθολογικής δαπάνης και δίνουμε ευκαιρία στους 5.500 εργαζόμενους σε εθελούσια έξοδο ή μετακίνησης και κάλυψης κενών θέσεων εντός της εταιρείας ή μετακίνηση προς άλλο φορέα του δημοσίου. Η εργασία όσων απασχολούνται στα ΕΛΤΑ είναι διασφαλισμένη».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο Μάριος Κάτσης υποστήριξε ότι η τροπολογία εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα και πως η κυβέρνηση μετατρέπει τα ΕΛΤΑ σε ιδιωτικό μαγαζί.
Από το Κίνημα Αλλαγής ο Ανδρέας Λοβέρδος επέκρινε την ηγεσία του υπουργείου αναφέροντας ότι η ρύθμιση καθυστέρησε να κατατεθεί στην Βουλή. «Γιατί έπρεπε να περιμένετε 18 μήνες για να φέρετε μία ρύθμιση καρμπόν αντίστοιχη με αυτή που έγινε στη ΔΕΗ; Αργήσατε ή αδιαφορήσατε;».