Μάτι: Νέο αίτημα του ανακριτή για άσκηση δίωξης σε βαθμό κακουργήματος

Σε νέο -τρίτο κατά σειρά- αίτημα να ασκηθεί συμπληρωματική ποινική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση κατά συρροή και έκθεση από την οποία προκλήθηκαν βαριές σωματικές βλάβες στους παθόντες για την φονική πυρκαγιά στο Μάτι, υποβάλλει σύμφωνα με πληροφορίες, ο 6ος τακτικός ανακριτής  Αθανάσιος Μαρνέρης, που διενεργεί την έρευνα για την υπόθεση.

Του Παναγιώτη Στάθη

Ο ανακριτής είχε εντοπίσει και προ καιρού εγκληματικά λάθη και ολιγωρία από υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής και ειχε ζητήσει – εις διπλούν – αναβάθμιση της κατηγορίας από πλημμέλημα σε κακούργημα , όμως και τις δυο φορές το αίτημα απορρίφθηκε από την Εισαγγελία.

Τώρα όμως επανέρχεται με κρίσιμα έγγραφα που εντοπίστηκαν από τις εφόδους του στις αρμόδιες υπηρεσίες, απόρρητα σχεδιαγράμματα και ημερολόγια που καταγράφουν τον ακριβή χρόνο που “πέταξαν” τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα, βάζοντας στο “κάδρο” και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής που μέχρι τώρα ήταν στο απυρόβλητο.

Καταθέσεις

Κομβικό ρόλο για τις εξελίξεις παίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, δύο συμπληρωματικές καταθέσεις  πριν από λίγες ημέρες, που δείχνουν μεγάλη με δεδομένο ότι “γνώση της κατάστασης υπήρχε από τις 16:41 και εκ νέου ενημέρωση από τον αρμόδιο για την περιοχή του Νταού Πεντέλης Διοικητή του Πυροσβεστικού Σταθμού στις 16:54”.

Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του ενός εκ των πέντε σινούκ που πήρε εντολή να επιχειρήσει στην  περιοχή της Πεντέλης, φέρονται δηλαδή να κατέθεσαν ότι η απογείωση  του από το αεροδρόμιο των Μεγάρων  έγινε στις 18:10 και όχι στις 17.00, όπως αρχικά είχε ενημερωθεί από το ημερολόγιο πτήσεων!

Απουσία σχεδίου

Επισημάνθηκε μάλιστα η πλήρης απουσία σχεδίου εκκένωσης ή απομάκρυνσης και διάσωσης των κατοίκων:

* Υπήρξε πλήρης απουσία εναέριας επιτήρησης στην περιοχή η οποία θεωρείτο μάλιστα υψηλής επικινδυνότητας, από τις 11:00 έως τις 19:00, που έχει σκοπό την γρήγορη κατάσβεση της φωτιάς με όλη τη διαθέσιμη δύναμη.

* Αν και οι αρμόδιοι γνώριζαν ότι είχαν διαθέσιμα  επίγεια και εναέρια μέσα είτε  δεν τα αξιοποίησαν καθόλου για την κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι, είτε τα χρησιμοποίησαν για την κατάσβεση φωτιάς σε περιοχές, που δεν υπήρχε κίνδυνος για ανθρώπινες ζωές.

* Δεν κινητοποιήθηκαν οι δυνάμεις που διαθέτει το ΓΕΕΘΑ

* Ενώ υπήρχαν διαθέσιμα  10 σινούκ δεν αξιοποιήθηκαν. Απογειώθηκε μόνο ένα σινούκ από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για να επιχειρήσει στο Μάτι  και αυτό είναι το μόνο εναέριο μέσο καταγεγραμμένο στο χειρόγραφο και  ηλεκτρονικό ημερολόγιο.

* Με τις ιδιότητές τους  μπορούσαν να προβλέψουν το βαρύτερο αποτέλεσμα, που τελικά επήλθε αποδεχόμενοι  αυτό, καθώς δεν  αξιοποίησαν έγκαιρα σχέδιο εκκένωσης  από τις 17.30 εώς τις 17.45  ξεκινώντας από τον Ν. Βουτζά και εν συνεχεία στο Μάτι και στο Κόκκινο Λιμανάκι.

* Παρότι υπήρχαν διαθέσιμες σωστικές λέμβοι που ανήκαν στην Πρώτη ΕΜΑΚ που ήταν στην Ελευσίνα, ουδέποτε δόθηκε εντολή στα πληρώματα της να μεταβούν στην περιοχή.

* Δε χρησιμοποιήθηκαν τα μισθωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη αλλά και δόθηκε εντολή  για  μεσοστάθμευση των εναέριων μέσων στο αεροδρόμιο Ελευσίνας  το οποίο από τις 14:27 την ημέρα της  φονικής πυρκαγιάς, είχε κλείσει λόγω ισχυρών ανέμων και όχι σε  άλλα αεροδρόμια (  όπως στο Τατόι, την Πάχη Μεγάρων,  στο ελικοδρόμιο Νέας Μάκρης ή στο Ελευθέριος Βενιζέλος  που ήταν ανοικτά).

* αν από τις 16.50 έως τις 17:30  επιχειρούσαν  στην περιοχή, τρία εναέρια μέσα και στη συνέχεια έως δηλ. τις 18:30 άλλα τρία, ο κίνδυνος θα είχε αποφευχθεί.

Αυτό άλλωστε είναι και το στοιχείο που φέρεται να επικαλείται ο ανακριτής για να στηρίξει το αίτημά του να ασκηθεί δίωξη για ενδεχόμενο δολο, με την έννοια ότι θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί ο κίνδυνος.