Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου σχεδιάζει η Μηχανική το 2021

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Για ανοδική πορεία έκανε λόγο η Μηχανική κατά τη γενική συνέλευση της Παρασκευή, ενώ περιέγραψε τις προσεχείς κινήσεις της εντός κι εκτός Ελλάδας. Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν, συνέχισε τον διακανονισμό παλαιών οφειλών με προμηθευτές και βελτίωσε τα κέρδη προ φόρων από 1,2 εκατ. το 2018 σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2019, καθώς και την καθαρή θέση από 25 εκατ. ευρώ σε 43 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει να δημοσιοποιήσει οικονομικές καταστάσεις από τη χρήση του 2016 οπότε οι προ φόρων και τόκων ζημίες είχαν διαμορφωθεί σε 9,6 εκατ. ευρώ.  Σύμφωνα πάντως, με όσα ανέφερε η διοίκησή της, η κατασκευαστική προχωρά στη ρύθμιση παλαιών οφειλών προς τις τράπεζες, ενώ ήδη έχει εξοφλήσει την Τράπεζα Πειραιώς κι έχει ρυθμίσει τις οφειλές της στην Alpha Bank και αναμένεται εντός του έτους αντίστοιχη ρύθμιση με τη Eurobank και την Εθνική Τράπεζα.

 

Όπως ακόμη αναφέρθηκε, το 2019 συνέχισε και ολοκλήρωσε την κατασκευή του Φράγματος Αστερίου και του Φράγματος Βαλμαδούρας στην Πάτρα, καθώς και τα συνοδά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ και άρχισε η πλήρωση του ταμιευτήρα Αστερίου. Επίσης συνέχισε την κατασκευή σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία GD Infrastrutture του σιδηροδρομικού έργου που αφορά την υποδομή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων από τον Ψαθόπυργο έως την περιοχή του Ρίου συνολικού προϋπολογισμού 119 εκατ. ευρώ.

Σχετικά με τις δύο εργολαβίες (“Κάτω Αχαϊα – Σαγαίϊκα” και “Μιντιλόγλι – Α/Κ ΒΙΠΕ Πάτρας”) στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου η εταιρεία ανέφερε πως το υπουργείο Υποδομών  διέλυσε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις.

Για τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία, έργο για το οποίο είχε, αρχικά, μειοδοτήσει, αλλά το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην ακύρωση του διαγωνισμού, η εταιρεία, όπως αναφέρθηκε, σχεδιάζει να προσφύγει κατά της τράπεζας που δεν ανανέωσε την εγγυητική επιστολή ύψους 3 εκατ. ευρώ. Όπως υποστήριξε θα διεκδικήσει αποζημίωση ύψους 35 εκατ. ευρώ.

Επίσης, όπως ανέφερε η εταιρεία, σχεδιάζεται η συμμετοχή σε έργα ΣΔΙΤ με ξένους επενδυτές, ενώ επίκειται, αφότου ξεπεραστεί σειρά προσκομμάτων, η έναρξη υλοποίηση του υδροηλεκτρικού έργου στον Άγιο Νικόλαο. Μέσα στο 2021, η Μηχανική σχεδιάζει να προχωρήσει σε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου-της οποίας το ύψος δεν έχει γίνει γνωστό- ενώ την ίδια χρονιά εκτιμά ότι θα έχει επιλυθεί η δικαστική εκκρεμότητα που αφορά τις απαιτήσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ από την Lamda Development για το Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκης.

Εκτός Ελλάδας, δρομολογεί σε συνεργασία με την Κυβέρνηση της ανατολικής Λιβύης την υλοποίηση έργων με σκοπό την ανασυγκρότηση της χώρας αυτής, ενώ εκτιμά ότι το 2021 θα ξεκινήσει την κατασκευή του οικιστικού Έργου στο Γκέρμαν της Βουλγαρίας.

dimitris.delevegos@capital.gr