ΑΧΑΪΑ: Τέλος τα δρομολόγια του Προαστιακού Πάτρα – Αχαγιά – Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λέει ότι «δεν συντρέχουν οι λειτουργικές προϋποθέσεις» – Αντιδρά ο Μυλωνάς

Η απάντηση που περίμενε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προαστιακό της Κάτω Αχαΐας ήλθε χθες μέσω ανακοίνωσης της εταιρείας.

.Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκόβει την περίπτωση να συνεχίσει ο συρμός μετά τα Καμίνια, υποστηρίζοντας ότι δεν συντρέχουν οι λειτουργικές προϋποθέσεις, και αναφέρει ότι δεν έλαβε ποτέ επιστολές από την Περιφέρεια.
Στην ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά ότι «δεν αγνόησε τις απόψεις ή τα αιτήματα των τοπικών αρχών», αφού δεν έλαβε καμία επιστολή τους όπως ισχυρίστηκε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος, και υπενθυμίζει ότι από τις 4 Ιουλίου έχουν τεθεί σε εφαρμογή τα νέα δρομολόγια του Νοτίου κλάδου του Προαστιακού Πάτρας από τον Άγιο Ανδρέα έως τα Καμίνια. Τα δρομολόγια είναι κάθε ώρα με μετεπιβίβαση στον Άγιο Ανδρέα για το κέντρο της Πάτρας – Ρίο/ Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο και Αγιο Βασίλειο.

«Η σύνδεση με την Κάτω Αχαΐα έχει νόημα μόνο με ωριαία συχνότητα» επισημαίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογραμμίζει ότι «αυτό δεν είναι εφικτό, αφού ο χρόνος δρομολογίου από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα είναι 38 λεπτά, και επομένως ο κύκλος δρομολογίου (Πάτρα – Κ. Αχαΐα – Πάτρα) αγγίζει τα 90’». Με αυτούς τους χρόνους, λέει η εταιρεία, ο Νότιος κλάδος θα συναντιόταν με τον Βόρειο κλάδο κάθε τρεις ώρες. «Έτσι, δεν εξυπηρετείται πραγματικά ο προαστιακός στην Πάτρα και, ειδικότερα, κοντά στην πόλη, αφού νοτίως του Αγίου Ανδρέα κάποιος θα είχε την δυνατότητα να μεταβαίνει στο Νοσοκομείο ή στο Πανεπιστήμιο, κάθε τρεις ώρες μόνο» εξηγεί και προσθέτει ότι, για να υπάρξει ουσιαστική εξυπηρέτηση, το δρομολόγιο από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 27’.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι χρόνοι αυτοί (σύνδεση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις από τον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ, «με έργα και, κυρίως, με τη άρση της βραδυπορείας των 30χλμ, έως το πρώην Δημαρχείο της Παραλίας Πατρών, η οποία έχει επιβληθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, μετά από δυστύχημα».

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., σε απάντηση των όσων έχουν καταγραφεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδος, Π.Ε. Αχαΐας, δηλώνει τα εξής:

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ουδέποτε παρέλαβε επιστολές από μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με όσα σήμερα παρουσιάζονται στον τοπικό τύπο, και άρα δεν αγνόησε τις απόψεις ή τα αιτήματα των τοπικών αρχών. Αντίθετα, η εταιρεία έχει παρουσία στην Πάτρα από το 2010, οπότε και έδωσε ουσιαστική λύση στο πρόβλημα μετακινήσεων στην πόλη με μεγάλη επιτυχία.

Στις 04/07/2020 και μετά τη διακοπή κυκλοφορίας λόγω covid19, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έθεσε σε εφαρμογή τα νέα δρομολόγια του Νοτίου κλάδου του Προαστιακού Πάτρας από τον Άγιο Ανδρέα έως τα Καμίνια. Τα δρομολόγια είναι κάθε ώρα με μετεπιβίβαση στον Άγιο Ανδρέα για το κέντρο της Πάτρας – Ρίο/ Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο και Άγιο Βασίλειο.

Η σύνδεση με την Κάτω Αχαΐα έχει νόημα μόνο με ωριαία συχνότητα. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό, αφού ο χρόνος δρομολογίου από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα είναι 38 λεπτά, και επομένως ο κύκλος δρομολογίου (Πάτρα – Κ. Αχαΐα – Πάτρα) αγγίζει τα 90’. Με αυτούς τους χρόνους, ο Νότιος κλάδος θα συναντιόταν με τον Βόρειο κλάδο κάθε 3 ώρες. Έτσι, δεν εξυπηρετείται πραγματικά ο προαστιακός στην Πάτρα και, ειδικότερα, κοντά στην πόλη, αφού νοτίως του Αγίου Ανδρέα κάποιος θα είχε την δυνατότητα να μεταβαίνει στο Νοσοκομείο ή στο Πανεπιστήμιο, κάθε τρεις ώρες μόνο. Για να υπάρξει ουσιαστική εξυπηρέτηση, το δρομολόγιο από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 27’.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι χρόνοι αυτοί (σύνδεση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα), απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις από τον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ, με έργα και, κυρίως, με τη άρση της βραδυπορείας των 30χλμ, έως το πρώην Δημαρχείο της Παραλίας Πατρών, η οποία έχει επιβληθεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’80, μετά από δυστύχημα

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στηρίζει σταθερά τον Προαστιακό Πάτρας. Παρά τη χαμηλή επιβατική κίνηση του Νοτίου κλάδου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά με βάση το σχεδιασμό της και προσθέτει τις επόμενες ημέρες τρία (3) επιπλέον δρομολόγια, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο τους εργαζομένους στην επιστροφή από την εργασία τους.

Οι μετέχοντες στο Περιφερειακό Συμβούλιο γνωρίζουν πολύ καλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο τμήμα αυτό της υποδομής και τους καλούμε να συνεργαστούν με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., προκειμένου να δοθεί ουσιαστική λύση σε ένα στόχο που πρέπει να είναι κοινός: η σωστή εξυπηρέτηση των κατοίκων της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής.

 

ΜΥΛΩΝΑΣ

Την έντονη ενόχλησή του εκφράζει ο Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, Σπύρος Μυλωνάς, για την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ματαιώσει τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηρόδρομου από και προς την Αχαγιά.

Η ακριβής δήλωση του Δημάρχου έχει ως εξής:
«Αυτό που πριν μερικούς μήνες ήταν έτοιμο, τώρα δεν είναι. Σταθμοί κατασκευάστηκαν και καθαρίστηκαν, εργασίες αποκατάστασης του δικτύου έγιναν, δοκιμαστικά αλλά και κανονικά δρομολόγια ξεκίνησαν και ξάφνου μαθαίνουμε από τις εφημερίδες ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεωρεί ανέφικτο τα δρομολόγια Πάτρας-Κάτω Αχαγιάς. Αυτό που πέρυσι ήταν εφικτό, φέτος έγινε ανέφικτο.
Εκφράζω το κοινό αίσθημα. Οι δημότες και η δημοτική αρχή αισθανόμαστε ότι κάποιοι μας κοροϊδεύουν. Με αφήνουν αδιάφορο οι όποιες σκοπιμότητες και τονίζω κατηγορηματικά το αυτονόητο: Ζητάω ο προαστιακός να φτάσει στην Αχαγιά κανονικά, όπως ακριβώς έχει συμφωνηθεί. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο».