Αύξηση 7.000 θέσεων εργασίας στα καταστήματα τροφίμων λόγω πανδημίας

Θετική επίπτωση στην απασχόληση είχε η πανδημία το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε κλάδους όπως το λιανεμπόριο τροφίμων. Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ο συγκεκριμένος κλάδος σημείωσε αύξηση της απασχόλησης κατά 3,2% το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020, με τα σούπερ μάρκετ να αποτελούν τους μεγαλύτερους κερδισμένους όσον αφορά τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Μέσα στο 2020 προστέθηκαν 7.000 νέες θέσεις εργασίας και πλέον οι άμεσα απασχολούμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων αγγίζουν τις 215.000. Αντίθετα, το υπόλοιπο λιανεμπόριο καταγράφει μείωση (-0,4%) την ίδια περίοδο σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων αποδίδεται αρχικά στο γεγονός ότι ένα σημαντικό μέρος του προσωπικού των καταστημάτων εντάσσεται στις ευπαθείς ομάδες και με την εμφάνιση της πανδημίας μπήκε σε αναστολή εργασίας με σκοπό να προστατευθεί. Επομένως προσλήφθηκε νέο προσωπικό για την αντικατάστασή του. Επίσης, η αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ και οι τηλεφωνικές παραγγελίες δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση και παράδοση των παραγγελιών, ενώ μέτρα όπως η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, η απολύμανση, ο έλεγχος του αριθμού ατόμων στα καταστήματα κ.λπ. δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας.

Στοιχεία από τις έρευνες καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι το κοινό αξιολογεί υψηλά τον ρόλο του προσωπικού των σούπερ μάρκετ στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα, ένα ποσοστό της τάξεως του 75% έχει πολύ θετική γνώμη για το προσωπικό, ενώ σχεδόν 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι η παρουσία του τούς δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας. Οπως φαίνεται και από τα στοιχεία ερευνών του ΙΕΛΚΑ, διαχρονικά το προσωπικό των σούπερ μάρκετ αποτελούσε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του κλάδου. Ετσι, την περίοδο 2010-2019, το αγοραστικό κοινό αξιολογούσε πολύ θετικά τη συμβολή του σούπερ μάρκετ στην απασχόληση, με το ποσοστό όσων τάσσονταν υπέρ αυτής της άποψης να αγγίζει το 75%.