(ΒΙΝΤΕΟ)-ΠΑΤΡΑ: Το 3ο Digital Dialogue με Ζαριφόπουλο – «Ολο το κράτος στο κινητό του πολίτη»

Χθες το απόγευμα, το 3ο Digital Dialogue του 8th Regional Growth Conference, όπου ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γρηγόρης Ζαριφόπουλος συνομίλησε με τον δημοσιογράφο Νίκο Υποφάντη, για τη ψηφιακή στρατηγική, την ταχύτητα με την οποία η Ελλάδα υιοθετεί τις νέες τεχνολογικές λύσεις και την επόμενη ψηφιακή μέρα της Ελλάδας.
Το όραμά μας, τόνισε ο κ. Ζαριφόπουλος, είναι να φέρουμε το σύνολο των υπηρεσιών του Κράτους, στο κινητό του πολίτη και το ΚΕΠ να είναι το μοναδικό γκισέ όπου ο πολίτης θα συναλλάσσεται με το κράτος, με φυσική παρουσία.
Η συζήτηση ξεκίνησε με αφορμή το άλμα που έκανε η Ελλάδα, εν μέσω καραντίνας του κορονοϊού, σε υπηρεσίες ψηφιακής διακυβέρνησης. Ο κ. Ζαριφόπουλος τόνισε ότι, μέχρι σήμερα έχουν γίνει αρκετά πράγματα, γιατί σχεδιάστηκαν και οργανώθηκαν από το περασμένο καλοκαίρι. «Κανείς δεν θα προλάβαινε εν μέσω πανδημίας να γίνουν όλα αυτά στην ψηφιακή διακυβέρνηση. Βγαίνουν όπως ήταν σχεδιασμένα στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού που θα δημοσιοποιηθεί σύντομα».
Οπως είπε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η προσπάθεια αυτή, ακουμπάει σε τρεις πυλώνες.
>Στις υποδομές του κράτους που πρέπει να αναβαθμιστούν.
>Στο ανθρώπινο δυναμικό και τις ψηφιακές δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσει.
> Στο ψηφιακό κράτος, που αναπτύσσεται ήδη μέσα από την ψηφιακή πύλη gov.gr.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ζαριφόπουλος, είπε ότι μέσα από την πύλη gov.gr, έχουν ζητηθεί πάνω από 500.000 υπεύθυνες δηλώσεις, πάνω από 1,5 εκ. άυλες συνταγές φαρμάκων, ενώ, 9 στα 10 νήπια δηλαδή 83.000, γράφτηκαν για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στο νηπιαγωγείο.
Αυτό θα συνεχιστεί σε επόμενη φάση, με την έκδοση των προσωρινών αδειών οδήγησης και των διπλωμάτων και ακολούθως με τις μεταβιβάσεις ακινήτων.
Ο κ. Ζαριφόπουλος παραδέχθηκε ότι, για την επίτευξη του κεντρικού στόχου της ψηφιοποίησης του κράτους, θα χρειαστεί ακόμα πολλή δουλειά, αλλά όλες οι μεταρρυθμίσεις απαιτούν μεγάλη προσπάθεια και χρόνο.
Οσον αφορά στους πολίτες, είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές υπηρεσίες και σε αυτό έχει παίξει μεγάλο ρόλο, το «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο. Μάλιστα, όπως τόνισε ο κ. Ζαριφόπουλος, οι πολίτες είναι απαιτητικοί προς το κράτος, ώστε να προχωρήσει με μεγαλύτερη ταχύτητα στην ψηφιακή εποχή.
Στο ίδιο πλαίσιο, συνεχίζεται και η προσπάθεια εκπαίδευσης των δημόσιων λειτουργών. Και το δημόσιο έχει αξιόλογα στελέχη που θέλουν να κάνουν δημιουργικά πράγματα, είπε ο κ. Ζαριφόπουλος και η κυβέρνηση, πρέπει να τα οργανώσει σωστά, με σχέδιο και χρονοδιάγραμμα, για να φτάσουμε σε μια υποχρεωτική και καθολική ψηφιακή εκπαίδευση όλων των δημοσίων λειτουργών, όπως και των πολιτών, μέσω της Ψηφιακής Ακαδημίας.
Στο πλαίσιο αυτό, τα πανεπιστήμια παρέχουν πολύτιμες υπηρεσίες και συνεργασία για την ανάπτυξη βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων, ώστε οι πολίτες να μην χάσουν το τρένο της νέας εποχής.
Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Ο υφυπουργός ανακοίνωσε ότι, στις αρχές του 2022, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία ο Προσωπικός Αριθμός του πολίτη, που θα ενοποιεί όλα τα μητρώα των υπηρεσιών του Δημοσίου. Στην ουσία, όλα τα μητρώα θα συνδεθούν με τον ΑΦΜ που έχει σήμερα ο κάθε πολίτης και σύντομα θα αποκτά από την ημέρα της γέννησής του. Ο Προσωπικός Αριθμός θα συνδυαστεί και με τις νέες ψηφιακές ταυτότητα που θα πάρουν οι πολίτες από το 2022 και μετά.
Τέλος, ο κ. Ζαρειφόπουλος εξήγγειλε την αύξηση σε 1.800, των δωρεάν ωρών απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω της Ψηφιακής Ακαδημίας Πολιτών, με την εισαγωγή και εργαλείων αυτοδιάγνωσης, ενώ τόνισε, ότι βρίσκεται σε διάλογο με την Ελληνική Ενωση Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος, για την λειτουργία ψηφιακού εργαλείου, όπου δεν θα χρειάζεται η φυσική παρουσία στην τράπεζα για την υποβολή διαφόρων εγγράφων από τους πολίτες.
https://www.youtube.com/watch?v=BBGlpANmyB8&feature=emb_title