Ελληνική κρουαζιέρα: Το κερδοφόρο 2019 και ο «γρίφος» της επανεκκίνησης

Αναπτυξιακή πορεία ακολουθούσε ο κλάδος της κρουαζιέρας, πριν από το «ξέσπασμα» της πανδημίας, όπως υποδηλώνουν οι αριθμοί για το 2019.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε το porteconomics, τα 15 κορυφαία λιμάνια στη Μεσόγειο φιλοξένησαν 22,74 εκατ. επιβάτες το 2019, 5,5 εκατ. περισσότερους από το ξεκίνημα της δεκαετίας και 2,5 εκατ. περισσότερους από το 2018.

Σημειώνεται ότι η Σαντορίνη ήταν ένα από τα δύο λιμάνια με τη μεγαλύτερη αύξηση της επιβατικής κίνησης σε ετήσια βάση. Στο νησί, διακινήθηκαν πέρυσι 980.771 επιβάτες, ενισχυμένοι κατά 31% συγκριτικά με το 2018. Το άλλο λιμάνι είναι η Νάπολη (αύξηση 36%). Το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε την τέταρτη μεγαλύτερη αύξηση επιβατών (+14%), με το σύνολο των επιβατών κρουαζιέρας που το επισκέφτηκαν να ανέρχεται σε 1,09 εκατ. Αμέσως μετά συναντάμε τη Μύκονο (+12) με 787.490 επιβάτες και έπεται η Κέρκυρα (+10) με 807.197 επιβάτες.

Ports

Στοιχεία: porteconomics

Αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη των 15 κορυφαίων λιμανιών της Μεσογείου από το 2010 μέχρι και το 2019. Τα λιμάνια που σημείωσαν τα υψηλότερα ποσοστά αύξησης στην επιβατική κίνηση ήταν η Μασσαλία (+167%), η Βαλέττα (+83%) και οι Βαλεαρίδες Νήσοι (+72%).

Σε ό,τι αφορά την παρουσία των ελληνικών λιμανιών την περασμένη δεκαετία, μόνο ο Πειραιάς σημείωσε πτωτική πορεία (-4%). Πιο συγκεκριμένα, η επιβατική κίνηση στην Κέρκυρα ενισχύθηκε κατά 35%, στη Σαντορίνη κατά 26% και στη Μύκονο κατά 19%.

Η κατάσταση εν μέσω πανδημίας: «Κλειδί» ο Αύγουστος

Με την έλευση του κορονοϊού και την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων από τις κυβερνήσεις, η αγορά «πάγωσε». Πολλοί αναλυτές διατυπώνουν απαισιόδοξες εκτιμήσεις για το καλοκαίρι, καθώς είναι γρίφος ακόμη ο χρόνος επανεκκίνησης των δρομολογίων, αλλά και τα υγιειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν.

Οι φορείς του κλάδου ζητούν να γνωστοποιηθούν άμεσα οι όροι των μετακινήσεων, καθώς για να επανέλθει σε λειτουργία ένα κρουαζιερόπλοιο, χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα προετοιμασίας.

Με βάση τις ανακοινώσεις των εταιρειών κρουαζιέρας, ο Αύγουστος θεωρείται ο κρίσιμος μήνας για την επανέναρξη της βιομηχανίας. Περισσότερο από το 50% του παγκόσμιου στόλου αναμένεται να επανεκκινήσει αυτόν τον μήνα, ενώ περίπου το 30% εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία τον Ιούλιο.

Όπως είπε πρόσφατα στο Reporter η Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στην Ανατολική Μεσόγειο, «κάθε μία ημέρα αναστολής της δραστηριότητας των κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα ισοδυναμεί με απώλεια έως και 17 θέσεων εργασίας. Η αναστολή των δραστηριοτήτων των κρουαζιερόπλοιων για εξήντα ημέρες στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες εσόδων περίπου 78 εκατ. ευρώ, καθώς και 631 θέσεων εργασίας».

Πηγή: Reporter.gr

Be the first to comment on "Ελληνική κρουαζιέρα: Το κερδοφόρο 2019 και ο «γρίφος» της επανεκκίνησης"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.