Με εφέ παλαιοπωλείου

Την ίδια, παλιακή και εφφετζίδικη τακτική ακολουθεί ο κ. Σπίρτζης στην απάντησή του για την υπογειοποίηση του τραίνου από ” από το Ρίο ως τον Άγιο Διονύσιο”(!), όμοια με αυτή των “ούζων” που έταζε με ευκολία μετά τα πριμ “επιτάχυνσης” στους εργολάβους και τη δήθεν “ολοκλήρωση” της δημοπράτησης της Πατρών-Πύργου, με τα γνωστά σήμερα στους Αχαιούς αποτελέσματα…
Τα είχε όλα έτοιμα, αλλά πάλι φαίνεται ότι δεν πρόκαμε ο κ. Σπίρτζης. Στα 4,5 χρόνια που έμεινε στο Υπουργείο, είχε έτοιμη την προμελέτη υπογειοποίησης, την προμελέτη υδραυλικών έργων, τη μελέτη κόστους οφέλους ( μετά τις εκλογές), ακόμα και τη μελέτη για την προσωρινή εκτροπή του Χαράδρου. Μόνο που η αλήθεια είναι ότι αυτά που αναφέρει ο κ. Σπίρτζης δεν αξιολογήθηκαν ούτε εντάχθηκαν ποτέ σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το ίδιο το έργο δεν δημοπρατήθηκε ποτέ, γιατί απαιτούνταν οριστικές μελέτες, εγκρίσεις από περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές υπηρεσίες και κυρίως αδειοδοτήσεις που είναι συνυφασμένες με τη χρηματοδότηση του έργου.
Οι ασκήσεις επι χάρτου με γραφήματα αμφιβόλου τεχνικής και επιστημονικής αξίας δεν συνιστούν σοβαρή πολιτική. Απόδειξη είναι ότι τίποτα από όλα αυτά δεν προχώρησε. Πάντως, για το ίδιο το έργο και την αγωνία των Πατρινών για το τραίνο που θα φτάσει στο Λιμάνι, κανένα νέο. Τι μένει; Κάποιες φασαριόζικες ανακοινώσεις από τον πρ. Υπουργό, πομπώδεις δηλώσεις αυτοδικαίωσης, μερικοί τοπικοί παραγοντισμοί, πάντα με “προοδευτικό πρόσημο” και υποσχετική για το μέλλον, ο εμπαιγμός του κόσμου και ιδιαίτερα των εύπιστων της “αβλαβούς διέλευσης” του τρένου μέτρα κάτω από τη γη και, en passant, μερικά καρφιά για “αστικές” εφημερίδες που χειραγωγούνται. Λίγο το κακό λέω εγώ. Με μισές αλήθειες και κεκαλυμμένες παραποιήσεις, ταμείο δεν κάνει κανείς για πολύ καιρό. Κυρίως όμως δεν γίνονται έργα.
Ας μας επικοινωνεί, όταν νοιώθει την ανάγκη, τα πεπραγμένα του ο κ. Σπίρτζης, να θυμάται ο κόσμος τι πραγματικά άφησε πίσω του

 

*Ο Θεόδωρος Παπαθεοδώρου είναι καθηγητής Πανεπιστημίου, πρώην υφυπουργός και βουλευτής Αχαΐας