ΑΧΑΪΑ: Μέσα στο καλοκαίρι τα δρομολόγια Κιάτο – Αίγιο με συμβατικά τρένα – Νέος ανάδοχος στο έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής

Με δικαστική απόφαση αλλάζει, όπως όλα δείχνουν, χέρια ένας από τους σημαντικότερους σιδηροδρομικούς διαγωνισμούς της χώρας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το ΣτΕ έκανε δεκτή την προσφυγή της Μυτιληναίος για την συμμετοχή στο διαγωνισμό ηλεκτροκίνησης του τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο), δύο σχημάτων.

Το πρώτο είναι της ΑΚΤΩΡ που ήταν και η προσωρινή ανάδοχος του έργου και το δεύτερο είναι της κοινοπραξίας Alstom-Σιδηροδρομικά Έργα.

Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, η οποία μένει να κοινοποιηθεί στην ΕΡΓΟΣΕ, επόμενος μειοδότης για την ανάληψη του έργου είναι το σχήμα Μυτιληναίος-Elecnor. Σύμφωνα με τα όσα ορίζει ο νόμος 4412/2016, τα δύο σχήματα μπορούν να καταθέσουν αίτηση αναίρεσης στο ΣτΕ και έτσι να τραβήξει χρονικά ακόμα περισσότερο ο διαγωνισμός.

 

Το έργο έχει κλείσει δύο χρόνια από την ημέρα που δημοπρατήθηκε. Στις 15 Φεβρουαρίου 2018, πέντε σχήματα έδωσαν το παρών. Η ΑΚΤΩΡ μειοδότησε με ποσοστό 53,83%. Στον διαγωνισμό πέρα από τα παραπάνω σχήματα, εμφανίστηκαν και οι ΤΕΡΝΑ και Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΑLPIQ ENTERTRANS.

Σχεδόν άμεσα ξεκίνησαν οι δικαστικές εμπλοκές οι οποίες κράτησαν δέσμιο ένα έργο που είναι υπερπολύτιμο για να ολοκληρωθούν οι εργασίες αναβάθμισης της γραμμής Αθήνα-Πάτρα. Με την ολοκλήρωση των έργων θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν κατά τμήματα μέχρι και τα 200χλμ/ώρα. Να σημειώσουμε ότι η γραμμή Κιάτο-Αίγιο, χωρίς την ηλεκτροκίνηση αναμένεται -άνευ απροόπτου- να δοθεί στην κυκλοφορία μέσα στο καλοκαίρι.

Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 67 εκατ. ευρώ). Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης). Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών.

Τότε το τρένο θα έχει φτάσει περίπου 35 χλμ. μακριά από την Πάτρα. Να σημειώσουμε πως αναμένονται νέες εργολαβίες για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα. Αφορά την επιδομή-ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση του τμήματος από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο, μία ακόμα από εκεί μέχρι το Ρίο και βέβαιο το πολυσυζητημένο τμήμα από το Ρίο μέχρι την πόλη (Άγιος Διονύσιος) και το λιμάνι της Πάτρας (Άγιος Ανδρέας).