Ο αντίκτυπος του COVID-19 σε θέσεις εργασίας και παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Πολύ μεγάλος είναι ο αντίκτυπος της υγειονομικής κρίσης του κορονοϊού / COVID-19, τόσο σε θέσεις εργασίας όσο και στην παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη. Η ACEA, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που μετά 19 μέλη, παρουσιάζει αναλυτικά τα τεκταινόμενα σε καθένα από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ, συν το Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με τα αποκαλυπτικά στοιχεία, 1.138.536 εργαζόμενοι παραμένουν παροπλισμένοι, καθώς τα εργοστάσια είναι κλειστά. Βέβαια, από την ερχόμενη Δευτέρα ορισμένα εργοστάσια δειλά δειλά θα ανοίξουν, ωστόσο η πλειονότητα των εργαζομένων θα μείνει στο σπίτι.

Μάλιστα, στο διάστημα που τα εργοστάσια παραμένουν κλειστά, υπολογίζεται ότι οι απώλειες παραγωγής ανέρχονται σε τουλάχιστον 1.900.093 αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία και πούλμαν.

Οι απώλειες παραγωγής αναμένεται να αυξηθούν εάν παραταθούν οι διακοπές λειτουργίας, ενώ και όταν θα ξεκινήσουν και πάλι τα εργοστάσια, η παραγωγή θα είναι αρκετά μικρότερη από πριν, κάτι που σημαίνει ότι κινδυνεύουν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το 2020, ακόμα και πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού, ξεκίνησε με πτώση πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, της τάξης του 7,5% το πρώτο δίμηνο, ενώ στο τρίμηνο η πτώση είναι 48,71%.

Ο αντίκτυπος του COVID-19 σε θέσεις εργασίας και παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη