Τεχνικές εταιρείες για Γραμμή 4 του μετρό: Να σταματήσει η φημολογία περί ματαίωσης του διαγωνισμού

advertisement

Τον κώδωνα του κινδύνου για τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε ενδεχόμενο ματαίωσης του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του μετρό, κρούει ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ).

Ο ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρείες, απευθύνει έκκληση ώστε να σταματήσει η φημολογία περί ματαίωσης του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του μετρό και σημειώνει ότι απαιτείται υπεύθυνη στάση κι όχι επικοινωνιακά παιχνίδια στις πλάτες ενός κλάδου που απασχολεί χιλιάδες ανθρώπους και στηρίζει με τη δραστηριότητά του δεκάδες άλλους τομείς της οικονομίας.

Αναφερόμενος στα σχετικά δημοσιεύματα, ο ΣΤΕΑΤ υποστηρίζει ότι «με παρερμηνεία δεδομένων, με άκαιρο τρόπο και αγνοώντας τις ιδιαίτερες περιστάσεις και τις μεγάλες ανάγκες της χώρας, μιλούν για ενδεχόμενη ακύρωση του σε εξέλιξη διαγωνισμού, οδηγώντας ουσιαστικά σε μία νέα πολυετή καθυστέρηση στην έναρξη της κατασκευής και την υλοποίηση του έργου» ενώ εστιάζει στη σημασία της συνέχισης του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.
«Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, ευρίσκεται επιτέλους μετά από 3 χρόνια στην τελευταία φάση του. Μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί με την κατάλληλη διαδικασία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και σε εφαρμογή των αποφάσεων των αρμοδίων Οργάνων, διασφαλίζοντας μεγάλα οφέλη για την ανάπτυξη, την εθνική οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνία και συνεισφέροντας σοβαρά στην αντιμετώπιση των μεγάλων αναγκών της επόμενης της κρίσης ημέρας», σχολιάζει ο ΣΤΕΑΤ και προσθέτει:

«Tο έργο του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας που με την κατασκευή του ανταποκρίνεται σε μεγάλες κοινωνικές ανάγκες, μπορεί άμεσα να απασχολήσει μεγάλο αριθμό εργαζομένων, να ενισχύσει σοβαρότατα την κατασκευαστική δραστηριότητα και να τονώσει κυρίως αποφασιστικά την ταχεία ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας».

Το ΣτΕ αναγνώρισε ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό
Υπενθυμίζεται ότι η ανακοίνωση του ΣΤΕΑΤ έρχεται σε συνέχεια της έντονης φημολογίας που είχε αναπτυχθεί την περασμένη εβδομάδα ότι το Υπουργείο Υποδομών εξετάζει τη ματαίωση του διαγωνισμού. Οι εν λόγω φόβοι εδράζονταν στο ενδεχόμενο το ΣτΕ αποδεχόμενο τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν καταθέσει οι δύο εναπομείνασες στο διαγωνισμό κοινοπραξίες να αποδέχεται επί της ουσίας ότι αμφότεροι οι συμμετέχοντες πρέπει αυτόματα να αποκλειστούν, αφήνοντας τον διαγωνισμό άνευ διεκδικητών.

Αντιθέτως, όπως αναφέρουν πηγές του κατασκευαστικού κλάδου, από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας διαφαίνεται πως, ενώ το ΣτΕ αναγνωρίζει ξεκάθαρα ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών – με βάση τις οποίες έκανε δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα – εντούτοις κάνει σαφέστατα λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Κατά τις ίδιες πηγές, στο πλαίσιο αυτό, η  Αττικό Μετρό οφείλει να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, σεβόμενη και την απόφαση  της Δικαιοσύνης. Αν το ΣτΕ σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε η πολιτεία θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Πολύ περισσότερο, έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά  μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, αφού όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορωνοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν  διαγωνισμό που κλείνει αισίως 3 χρόνια.