Χαμός με τη νέα σειρά του Αλ Πατσίνο λόγω της σκηνής με το «ανθρώπινο σκάκι»

Ο Al Pacino για πρώτη φορά πρωταγωνιστεί σε τηλεοπτική σειρά, ωστόσο αυτή έχει γίνει αντικείμενο κριτικής για τον τρόπο που παρουσιάζει το Ολοκαύτωμα και τις ναζιστικές θηριωδίες. Πρόκειται για τη σειρά Hunters που ανήκει στο δίκτυο Amazon.
H υπόθεση εξελίσσεται στη Νέα Υόρκη του 1977 όπου μια μονάδα «κυνηγών» έχει ανακαλύψει πως εκατοντάδες υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι των Ναζί κρύβονται σε σπίτια της πόλης και συνωμοτούν να δημιουργήσουν ένα τέταρτο Ράιχ στις ΗΠΑ.

Logan Lerman και Al Pacino

Ωστόσο μερίδα του κοινού και επίσημοι φορείς ασκούν έντονη κριτική στη σειρά για τον τρόπο που παρουσιάζει το Ολοκαύτωμα.

Συγκεκριμένα αυτό που έχει ενοχλήσει πολλούς είναι ότι οι σεναριογράφοι έχουν αφήσει τη φαντασία τους να οργιάσει και δείχνουν κάποιες πρακτικές των Ναζί, βγαλμένες εντελώς από το μυαλό τους. Αυτό που λένε οι επικριτές είναι ότι με τέτοια σοβαρά ζητήματα δεν πρέπει ούτε να παίζεις ούτε να βγάζεις πράγματα από το μυαλό σου γιατί αυτό τελικά θα ενισχύσει τους αρνητές.

Εν ολίγοις θεωρούν ότι οι δημιουργοί δεν στέκονται με σεβασμό απέναντι σε ιστορικά γεγονότα.

Η σκηνή που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου ήταν αυτή με το ανθρώπινο σκάκι. Σε αυτή βλέπουμε τους Εβραίους στο στρατόπεδο του Auschwitz να έχουν τοποθετηθεί σαν πιόνια σε μια σκακιέρα. Πρόκειται για ένα αρρωστημένο παιχνίδι στο οποίο είναι αναγκασμένοι να σκοτώσουν ο ένας τον άλλο!

Μιλώντας στο BBC, η επικεφαλής του Holocaust Educational Trust Karen Pollack είπε ότι είναι χρέος της γενιάς μας να προστατεύσουμε την αλήθεια του Ολοκαυτώματος, ειδικά όσο απομακρυνόμαστε χρονικά από τα γεγονότα.

Το ίδρυμα Auschwitz Memorial έγραψε επίσης στο Twitter: Το Auschwitz ήταν γεμάτο φριχτό πόνο και υπάρχουν ντοκουμέντα από τους επιζήσαντες. Το να εφεύρουμε ένα ψεύτικο παιχνίδι ανθρώπινου σκακιού για το Hunters δεν είναι μόνο επικίνδυνη ανοησία και καρικατούρα. Καλωσορίζει και τους μελλοντικούς αρνητές. Τιμούμε τα θύματα όταν είμαστε ακριβείς ιστορικά».

Και η συγγραφέας Sophie Gilbert του Atlantic δήλωσε: «Η μορφή εκμετάλλευσης από τη σειρά κάθεται περίεργα σε σχέση με τις φρικαλεότητες που διαπραγματεύεται και τους πραγματικούς ανθρώπους που γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης».

Ο δημιουργός του Hunters David Weil δήλωσε για την επίμαχη σκηνή: «Είναι ένα φανταστικό γεγονός. Γιατί ένιωσα ότι αυτή η σκηνή ήταν σημαντική για το σενάριο; Για να αντιδράσει δυναμικά με το ρεβιζιονιστικό αφήγημα που «καθαρίζει» τις ναζιστικές θηριωδίες. Για να δείξω τον πιο ακραίο -και αντιπροσωπευτικά αληθινό- σαδισμό και τη βία που διέπραξαν οι Ναζί κατά των Εβραίων και άλλων θυμάτων. Και γιατί αισθάνθηκα την ανάγκη δημιουργίας ενός φανταστικού γεγονότος όταν υπήρχαν τόσες πραγματικές φρίκες; Εξάλλου, είναι αλήθεια ότι οι Ναζί διέπραξαν ακραίες πράξεις σαδισμού και βασανιστηρίων – και ακόμη και σκληρών παιχνιδιών – εναντίον των θυμάτων τους. Απλά δεν ήθελα να περιγράψω τις συγκεκριμένες, αληθινές πράξεις. Εάν το μεγαλύτερο φιλοσοφικό ερώτημα είναι: Μπορούμε να πούμε ιστορίες για το Ολοκαύτωμα που δεν είναι ντοκιμαντέρ; Πιστεύω ότι μπορούμε και πρέπει».

Σε υπεράσπισή του πολλοί τηλεθεατές έγραψαν στα social media ότι η σειρά είναι έπος και μπορεί να έχει σοκαριστικές σκηνές, αλλά έτσι πρέπει να είναι όταν μιλάς για το Ολοκαύτωμα.