«Κλειδώνει» το νέο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – Όλες οι αλλαγές- Περισσότερα πρότυπα σχολεία για το 2020

Start of the Panhellenic examinations in the 39th High School of Athens, Greece on May 16, 2016. / Έναρξη πανελλήνιων εξετάσεων στο 39ο Λύκειο Αθηνών, 16 Μαΐου 2016.

Το δρόμο για τη Βουλή θα πάρουν το 2020 δύο νέα νομοσχέδια από το υπουργείο Παιδείας που θα διαμορφώσουν νέο τοπίο για την Παιδεία στη χώρα μας.

«Ακτινογραφώντας» τις αλλαγές που έρχονται η κ. Κεραμέως μίλησε μεταξύ άλλων για αλλαγή των προσανατολισμών στη Γ’ Λυκείου, επανασχεδιασμό των επιστημονικών πεδίων και ενεργοποίηση της Τράπεζας Θεμάτων.

Τα παραπάνω συνιστούν το πρώτο βήμα στο νέο εξεταστικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας όπως το προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της στο «Βήμα».

Η κ. Κεραμέως τόνισε πως στο μέλλον θα υπολογίζονται σταδιακά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ οι επιδόσεις των υποψηφίων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Παράλληλα αποκαλύπτει ότι από το σχολικό έτος 2020-2021 θα λειτουργήσουν στη χώρα περισσότερα από δέκα νέα πρότυπα σχολεία επιπλέον των πειραματικών σχολείων, στα οποία η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις.

«Εργαζόμαστε εντατικά ούτως ώστε από το σχολικό έτος 2020-2021 να λειτουργήσει σημαντικός αριθμός νέων πρότυπων σχολείων επιπλέον των πειραματικών σχολείων, καθώς επίσης να μπουν οι βάσεις και για πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια. Από τον ερχόμενο Ιούνιο επαναθεσμοθετούμε ένα σύστημα εξετάσεων εισαγωγής και τη θέσπιση κριτηρίων με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα για το εκπαιδευτικό προσωπικό», σημείωσε.

Αλλάζουν, τέλος, και οι πρυτανικές εκλογές στα ΑΕΙ, επιστρέφει το ενιαίο ψηδοφέλτιο πρυτάνεων – αντιπρυτάνεων και μπαίνει στην «πρώτη γραμμή» η ηλεκτρονική ψήφος.

Βασικός πυλώνας η ‘Τράπεζα θεμάτων’

Ιδιαίτερα σημαντικός ως προς την αναμόρφωση του εξεταστικού συστήματος είναι ο ρόλος της τράπεζας θεμάτων.

Και αυτό γιατί όπως εξήγησε η Νίκη Κεραμεώς το υπουργείο μελετάνα προσμετράται – για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο – σταδιακά η επίδοση του μαθητή στις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Ως καίριος πυλώνας της αλλαγής αυτής είναι η Τράπεζα Θεμάτων θα διασφαλίζει διαφάνεια, αδιαβλητότητα, κοινούς βαθμούς δυσκολίας και αντικειμενικότητα.

«Πρόθεσή μας είναι να την επαναφέρουμε άμεσα, από το ερχόμενο δηλαδή σχολικό έτος, με ορισμένες ωστόσο προσαρμογές ώστε να αξιοποιηθεί η εμπειρία από την προηγούμενη εφαρμογή της. Σε κάθε περίπτωση οι εγγυήσεις λειτουργίας της Τράπεζας Θεμάτων, στην κατεύθυνση της καταπολέμησης της παπαγαλίας και της ενίσχυσης της κριτικής σκέψης, εκτός από την επεξεργασμένη ποιότητα των θεμάτων και τη σωστή κατάταξή τους στις ζώνες της ευκολίας ή της δυσκολίας, περνούν εν κατακλείδι μέσα από την καθιέρωση μιας σχετικά εκτεταμένης προς εξέταση ύλης, αλλά και από το πλήθος των ερωτήσεων που πρέπει να είναι το μεγαλύτερο δυνατό», εξηγεί στο «ΒΗΜΑ» η κ. Κεραμέως.