(ΒΙΝΤΕΟ)-ΑΧΑΪΑ: Το ξέσπασμα του Πατρινού σκηνοθέτη Δ. Ινδαρέ γα τον ξυλοδαρμό στο Κουκάκι – Ηχητικό ντοκουμέντο

Ηχητικό ντοκουμέντο από το ξέσπασμα του σκηνοθέτη κατά των αστυνομικών, που συνέλαβαν τον ίδιο και τους δυο γιους του, στην ταράτσα του σπιτιού τους, που βρίσκεται δίπλα στην κατάληψη της Ματρόζου, μετέδωσε το OPEN.

Απευθυνόμενος στους πάνοπλους αστυνομικούς της ΕΚΑΜ, που τον έχουν περικυκλώσει και του έχουν περάσει χειροπέδες, ο γνωστός σκηνοθέτης ακούγεται να λέει: “Το δέσιμο είναι ταπείνωση, γιατί κάνεις δεν σας έχει αντισταθεί. Είναι ταπείνωση. Λύστε με γιατί δεν μπορώ άλλο. Αμέσως. Η φυσική κατάσταση είναι να είμαστε ελεύθεροι και να μην υπακούμε σε κανένα μίσος. Κανενός αναρχικού. Σαν αναρχικοί συμπεριφέρεστε. Σαν αναρχικοί συμπεριφέρεστε. Που καίνε τα μαγαζιά έτσι από καπρίτσιο. Από ιδεοληψία. Αυτό που κάνετε είναι χειρότερο. Γιατί μας έχετε δεμένους; Δεν σας αντιστέκεται κανείς”.

Ο ίδιος αναφέρει πως έχει δεχτεί χτύπημα από τους αστυνομικούς, ενώ κατά την αστυνομική έφοδο ακούγεται η σύζυγός του να φωνάζει: “Δεν είμαστε καλά! Έχετε τρελαθεί τελείως; Έχετε τρελαθεί τελείως; Ντροπή σου!”.

Τα λόγια του σκηνοθέτη καταγράφονται από τους γείτονες, όλη την ώρα που ο ίδιος και οι γιοι του παραμένουν δεμένοι στην ταράτσα του σπιτιού τους. “Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. Δεν τους έχουμε μειώσει, δεν τους έχουμε βρίσει, δεν τους έχουμε επιτεθεί. Μας έχουν επιτεθεί. Μας έχουν δείρει. Μου έχουν σπάσει τα γυαλιά και ένα ακουστικό βαρηκοΐας έχει εξαφανιστεί. Περνάνε μέσα από το σπίτι μας χωρίς την άδεια του ιδιοκτήτη. Είναι ντροπή. Σαν κλέφτες. Είναι στο σπίτι η γυναίκα μου μόνη της. Δεν έχουν το δικαίωμα να μπουν από την ταράτσα του σπιτιού, σαν κλέφτες. Στην γυναίκα μου που είναι μόνη κάτω”, ακούγεται να λέει στη συνέχεια.

Όλη αυτή την ώρα δεν παίρνει απάντηση από τους αστυνομικούς. “Καμαρώστε μας όλους, την κατάντια μας εδώ. Αυτή είναι η Ελλάδα, ένας διαρκής εμφύλιος. Όπου οι μεν βασανίζουν τους δε, με εναλλασσόμενους ρόλους. Τέλειωσε ο παραλογισμός με τους αναρχικούς και τώρα έρχεται ο παραλογισμός με αυτούς που ήρθανε να…”, λέει στη συνέχεια και τα λόγια του διακόπτονται.

Δείτε το ρεπορτάζ του ΟΡΕΝ:

ΧΘΕΣ

Σύμφωνα με καταγγελίες, ο πατρινός σκηνοθέτης Δημήτρης Ινδαρές και οι δύο γιοί είναι εκείνοι που ξυλοκοπήθηκαν στην ταράτσα της οδού Ματρόζου και προσήχθησαν στη ΓΑΔΑ, επειδή αρνήθηκαν την είσοδο ανδρών της ΕΛΑΣ στην οικία τους.
Σύμφωνα με την καταγγελία της δικηγόρου Άννας Παπαδημητρίου-Τσάτσου, ο άνδρας που ξυλοκοπήθηκε μαζί με τους γιους του στην ταράτσα του σπιτιού του στο Κουκάκι, είναι ο γνωστός σκηνοθέτης Δημήτρης Ινδραρές.
Όπως κατήγγειλε η σύζυγός του, ο Ινδαρές και οι δύο γιοί του ξυλοκοπήθηκαν στην ταράτσα της οδού Ματρόζου, δίπλα από την κατάληψη, και προσήχθησαν στη ΓΑΔΑ, επειδή αρνήθηκαν την είσοδο της Αστυνομίας στο σπίτι τους “χωρίς ένταλμα”, όπως ανέφερε η σύζυγός του ζωντανά σε τηλεοπτική εκπομπή.
Η στιγμή που αστυνομικοί ακινητοποιούν τους ιδιοκτήτες του οικήματος, δίπλα από το υπό κατάληψη κτήριο
Η δικηγόρος Άννα Παπαδημητρίου-Τσάτσου αναφέρει μεταξύ άλλων: “Τον πατέρα τον βγάλανε σχεδόν γυμνό και δαρμένο, τους είχανε μπρούμυτα στην ταράτσα. Όταν τους πήραν για τη Γαδά ούτε τα παπούτσια τους δεν τους άφηναν να πάρουν!”. Τους πλάκωσαν στο ξύλο στη ταράτσα τους τα δύο τους παιδιά και τον πατέρα και κάνανε λαμπόγιαλο το σπίτι τους!”.
Η ΕΛΑΣ από την πλευρά της υποστηρίζει πως υπήρχε παρουσία εισαγγελέα για την είσοδο στην οικία, ενώ ισχυρίζεται πως δεν έγινε καμία χρήση βίας καθόλη τη διάρκεια της επιχείρησης.
Υποστηρίζει ακόμα οτι οι δυο γιοί του σκηνοθέτη ήταν εντός της κατάληψης που εκκενωνόταν και προέβαλαν αντίσταση.
Ο Δημήτρης Ινδαρές γεννήθηκε στην Πάτρα, τον Απρίλιο του 1964. Σπούδασε πολιτική επιστήμη και διεθνείς σχέσεις στην Πάντειο (1987) και σκηνοθεσία στη Σχολή Λυκούργου Σταυράκου (1987). Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη κοντά στους Παντελή Βούλγαρη, Nίκο Περάκη, Φρίντα Λιάππα, Διαγόρα Χρονόπουλο.
Ως διευθυντής παραγωγής στην ταινία “Λευτέρης Δημακόπουλος” του Περικλή Χούρσογλου. Σκηνοθέτησε τις ταινίες μικρού μήκους: “Η Κυρία Έρση”, 1987, “Το κυνήγι της πάπιας”, 1991 (Α’ Βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο 32ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης), τα ντοκιμαντέρ “Περί χαρακτικής”, 1996, “Μια ταινία για την ταινία “Προστάτης Οικογενείας” του Νίκου Περάκη (Making of)”, Mega Channel, 1997, “Πάτρα, μια περιπλάνηση”, 1999, και τις ταινίες μεγάλου μήκους “Ο τσαλαπετεινός του Wyoming”, 1995 (Βραβεία καλύτερης ταινίας, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και ήχου στο 36ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης), και “Γαμήλια νάρκη”, 2003 (Βραβεία ερμηνείας β’ ανδρικού ρόλου, για τον Αλέξανδρο Λογοθέτη, και σεναρίου για τπν Δημήτρη Ινδαρέ, στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του 44ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και Πλατινένιο βραβείο για την καλύτερη κωμωδία στο WorldFest/Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Χιούστον, 2004).

 

https://www.youtube.com/watch?v=UxJyH5DfCco&feature=emb_title

 

 

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΕΛ.ΑΣ.
Σύμφωνα με την Αστυνομία, τα δύο αδέλφια ήταν αυτά που πετούσαν αντικείμενα κατά των αστυνομικών και στη συνέχεια προσπάθησαν να διαφύγουν περνώντας στην ταράτσα του διπλανού, πατρικού τους σπιτιού.
Εκεί όταν έφτασαν οι αστυνομικοί ο πατέρας τους προσπάθησε να τους εμποδίσει και επιχείρησε να αρπάξει το όπλο από αστυνομικό.
Οι υπόλοιποι συλληφθέντες είναι τρεις γυναίκες ελληνικής υπηκοότητας και ένα Σουηδός, από την κατάληψη της οδού Παναιτωλίου 21, καθώς και ακόμα μία γυναίκα και ένας Γάλλος, από την κατάληψη της οδού Αρβάλη 3. Ο Γάλλος, όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, είχε συλληφθεί και στην κατάληψη «Βανκούβερ», δίπλα στην ΑΣΟΕΕ, που εκκενώθηκε πριν από λίγο καιρό.
Ο εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ, Θεόδωρος Χρονόπουλος, ο οποίος ενημέρωσε αναλυτικά τους δημοσιογράφους μετά το μεσημέρι, για το πώς εξελίχτηκαν τα γεγονότα, απαντώντας σε καταγγελίες για αστυνομική βία, επανέλαβε ότι «όλα έγιναν νόμιμα», δεν υπήρχε γυναίκα στο σημείο ούτε κουκούλα και δεν ασκήθηκε βία εναντίον δεσμευμένων ατόμων. «Χρησιμοποιήθηκε η απαραίτητη για την ακινητοποίηση των ατόμων και τη δέσμευσή τους σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας και αναγκαιότητας», είπε ο κ. Χρονόπουλος και προσέθεσε ότι πάντα όταν υπάρχει τέτοια καταγγελία λειτουργεί ο αυτόματος μηχανισμός της ΕΛΑΣ και εξετάζεται.
Ο εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ έκανε λόγο για «παγίδα θανάτου», η οποία ενεργοποιήθηκε θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των αστυνομικών, στην κατάληψη της οδού Ματρόζου 45, ενώ βρέθηκε και ένας ασύρματος καθώς και ένα σημείωμα με «οδηγίες άμυνας» γραμμένο στα αγγλικά, για την περίπτωση αστυνομικής επέμβασης. Το σημείωμα βρέθηκε στην οδό Παναιτωλίου 21 και τις οδηγίες ακολούθησαν κατά γράμμα οι καταληψίες του κτιρίου στην Ματρόζου 45.
Παράλληλα ο κ. Χρονόπουλος εξέφρασε τον σεβασμό του στον σκηνοθέτη που συνελήφθη και τη σύζυγο του, καθώς ως γονείς θέλησαν να υπερασπιστούν τα παιδιά τους, αλλά τόνισε ότι τα γεγονότα έγιναν όπως τα περιγράφει ο ίδιος.
Ο εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ ανέφερε επίσης ότι την ώρα που πήγαν οι αστυνομικές δυνάμεις για την επιχείρηση στα υπό κατάληψη κτίρια, ήταν ήδη εκεί οι δημοσιογράφοι. «Είναι λάθος κάτι τέτοιο, δεν έπρεπε να γίνει», απάντησε σε σχετική ερώτηση.
Σε ό, ότι αφορά την παγίδα στην οδό Ματρόζου, ο κ. Χρονόπουλος ανέφερε: «Στη μεταλλική σκάλα που οδηγεί από το κτίριο της κατάληψης στην ταράτσα, είχε προσαρμοστεί ειδική κατασκευή με καρφιά/βίδες, για να αποκλείεται η πρόσβαση στην ταράτσα. Η κατασκευή αυτή είναι πραγματικά παγίδα θανάτου, καθώς λειτουργεί με μηχανισμό καταπέλτη, ικανό να προκαλέσει ακόμα και θάνατο από τα καρφιά/βίδες που προεξέχουν περισσότερο από δέκα πόντους και τα οποία πέφτουν με δύναμη με την ενεργοποίηση του μηχανισμού».
Συμπληρώνοντας, είπε ότι ο μηχανισμός αυτός ενεργοποιήθηκε και οι αστυνομικοί της ΕΚΑΜ που είχαν μπει στο κτίριο και ανέβαιναν στην ταράτσα απέφυγαν το χτύπημα την τελευταία στιγμή.
Ωστόσο, όπως είπε, τραυματίστηκαν συνολικά τρεις αστυνομικοί από αντικείμενα που πετούσαν οι κατηγορούμενοι, εκ των οποίων ο ένας στην οδό Παναιτωλίου και οι άλλοι δύο στην Ματρόζου.

Πηγή: news247.gr, kathimerini.gr