ΠΑΤΡΑ: «Εκρήξεις» για τη μη υπογειοποίηση του τρένου – Άφαντοι οι βουλευτές Ν.Δ – Για απύθμενο θράσος κατηγόρησαν τον Καραμανλή – Έρχεται ο Σπίρτζης

Ενδιαφέρουσα η σημερινή νέα συνάντηση κατοίκων και τοπικών παραγόντων, στον Καστελλόκαμπο, για το ζήτημα της υπογειοποίησης του τρένου.
Η συνέλευση εκτροχιάστηκε πλήρως μετά από μια δίωρη διαδικασία κατά την οποία διαφαινόταν πως όλοι συμφωνούσαν σε ενωμένη διεκδίκηση και την ανάπτυξη ενιαίου μετώπου με συμμετοχή όλης της πόλης, απέναντι στις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή για αδυναμία πλήρους υπογειοποιημένης διέλευσης.
Τα πάντα όμως άλλαξαν προς το τέλος της συνέλευσης και όταν η εκπρόσωπος του πολιτιστικού συλλόγου του Αγίου Διονυσίου Γεωργία Γαλυφοπούλου πήρε το λόγο για να γνωστοποιήσει δράσεις και κινητοποιήσεις που έχουν αποφασιστεί. Μια αναφορά της όμως στα «πυρηνικά του Αράξου» αλλά και στην «πολιτική συνέχεια των κυβερνήσεων για τα μειωμένα εισοδήματα του λαού» ήταν αρκετή ώστε η συνάντηση να τιναχτεί στον αέρα.

Νωρίτερα και επί της ουσίας του θέματος, η πλειοψηφία των ομιλητών τάχθηκε υπέρ της δυνατότητας υπογειοποιημένου έργου. Ακόμα και της τμηματικής εκτέλεσης σε περίπτωση οικονομικής αδυναμίας. Αν και για το επιχείρημα του υψηλού κόστους (1,3 δις. ευρώ επικαλέστηκε ο κ. Καραμανλής) εκφράστηκαν έντονες αμφιβολίες.
Ειδικότερα οι τοποθετήσεις:
>Ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης ανέφερε πως δεν είναι οικονομικό το ζήτημα και ξεκαθάρισε πως δεν θα επιτραπεί η επίγεια διέλευση του τρένου, «ώστε όπως – όπως να φθάσει το τρένο στο λιμάνι, όχι για την ανάπτυξη που λένε αλλά για να εξυπηρετηθούν οι λίγοι».
>Για απύθμενο θράσος κατηγόρησε τον κ. Καραμανλή η Σία Αναγνωστοπούλου, ενώ υπογράμμισε πως η προηγούμενη Κυβέρνηση «είχε βρει τη λύση», με μελέτες και τεχνικά δελτία με προϋπολογισμούς.
>Ως αναγκαία την ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου, ώστε να συνειδητοποιήσουν οι κυβερνώντες τις συνέπειες της μη υπογειοποίησης, ανέφερε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Κώστας Μάρκου που τάχθηκε υπέρ διπλής κατεύθυνσης ενεργειών, σε νομική διάσταση και ακτιβιστικό επίπεδο.
>Επίθεση στους βουλευτές της ΝΔ, που απουσίαζαν από τη συνέλευση, εξαπέλυσε ο πρώην βουλευτής Κώστας Σπαρτινός. Διέψευσε ότι το κόστος φθάνει τα 1,3 δις. ευρώ, θυμίζοντας πως η μελέτη του 2003 έδινε μόλις 350 εκ. ευρώ για υπογειοποίηση από Καστελλόκαμπο έως Αγιο Ανδρέα.

 

Οπως ανακοινώθηκε από την πρώην υπουργό Σία Αναγνωστοπούλου, πολύ σύντομα θα επισκεφθεί την Πάτρα ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ο οποίος θα έλθει μαζί με τους τεχνικούς συμβούλους που γνωρίζουν το θέμα, ώστε να γίνει ανοιχτός διάλογος με την πόλη για την υπογειοποίηση του τρένου.

 

advertisement