ΠΑΤΡΑ: Σήμερα βλέπουν Καραμανλή, Πελετίδης και τοπικοί φορείς, για αυτοκινητόδρομο και τρένο – Τι θα του πουν με επιχειρήματα για τα έργα

Government cabinet meeting, at Maximos Mansion, in Athens, Greece on July 26, 2019. / Συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, στις 26 Ιουλίου 2019.

Τι ακούσουν οι φορείς της πόλης σήμερα  από τον Κώστα Καραμανλή;
Ο υπουργός Υποδομών έχει προϊδεάσει την κοινωνία της Αχαΐας ως προς τις διαθέσεις του για τον σχεδιασμό του τελικού σκέλους της σύνδεση της Πάτρας με τον νέο σιδηρόδρομο. Δείχνει να ευνοεί την υπέργεια σύνδεση, αλλά η δημοτική αρχή της Πάτρας δεν θεωρεί δεδομένο τίποτα εάν δεν ακούσει τον Υπουργό.
Αυτό θα γίνει σήμερα στις 12 το μεσημέρι στην Αθήνα. Προς το παρόν είναι άγνωστη η σύνθεση του «κλιμακίου» των τοπικών στελεχών που θα προσκληθεί.
Η συνάντηση αφορά τόσο το σιδηροδρομικό έργο όσο και τις προοπτικές της Πατρών- Πύργου.
>ΩΣ ΠΡΟΣ ττον αυτοκινητόδρομο, είναι αμφίβολο εάν μπορεί να προκύψει λευκός καπνός. Γνωρίζουμε ότι το υπουργείο έχει αποταθεί στις Βρυξέλλες με σχέδιο νέας προκήρυξης του έργου, γραμμή στην οποία δείχνει διατεθειμένο να επιμείνει, αν και εξετάζονται παράλληλα σενάρια, με ενδεχόμενο κίνδυνο εμπλοκής σε δικαστικές περιπέτειες.
Το βέβαιο είναι ότι θα εκδηλωθεί ανοιχτή απόκλιση μεταξύ Αχαιών και Ηλείων. Ο Πύργος (δήμαρχος Π. Αντωνακόπουλος) πιέζει για άμεση έναρξη του έργου, ενώ Πάτρα και Δ. Αχαϊα θα ζητήσουν νότια χάραξη. «Αφού το έργο θα γίνει από την αρχή, ας ξεκινήσει σωστά» είναι μια φράση που λέει ο αντιδήμαρχος Χ. Κορδάς.
>ΩΣ ΠΡΟΣ τον σιδηρόδρομο, η δημοτική αρχή της Πάτρας θα εμφανιστεί με στάση μπετόν στη σύσκεψη: Δεν συζητάει τίποτε άλλο πέρα από πλήρη υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι και το νέο λιμάνι, σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσίασε η απελθούσα κυβέρνηση, ανεξάρτητα εάν ο σημερινός υπουργός διατείνεται ότι το σχέδιο αυτό είναι ανώριμο και ουτοπικό.
Τα επιχειρήματα που θα παρουσιάσει ο δήμαρχος Κ. Πελετίδης δεν είναι άγνωστα.
1. Δεν είναι δυνατόν να ισχύσει εν έτει 2020 σχεδιασμός Τρικούπη του 1880, όταν μάλιστα ο νέος σιδηρόδρομος είναι ένα μεγάλο μέγεθος και δεν έχει σχέση με τις γραμμές και τα οχήματα του προπερασμένου αιώνα. Υπέργεια σύνδεση σύγχρονου τρένου δεν υπάρχει πλέον πουθενά στην Ευρώπη.
2. Οι μελέτες που έχει εκπονήσει η Πολιτεία από το 2003 μέχρι και τις ημέρες μας, μιλούσαν όλες για υπόγεια διέλευση. Υπέργεια διέλευση δεν συζητήθηκε ποτέ.
3. Το ίδιο το γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Πάτρας προβλέπει υπόγεια χάραξη.
4. Το κόστος δεν είναι μεγάλο και πάντως δεν σχετίζεται με τα μυθικά ποσά που εκσφεδονίζονται ένθεν κακείθεν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Σεπολίων, όπου η υπόγεια διέλευση στοίχισε περί τα 67 εκατομμύρια. Το σύστημα κατ εντ κάβερ δεν είναι πολύ απαιτητικό.
5. Ούτως ή άλλως, η ίδια η Πολιτεία διέθεσε τετραπλάσια κονδύλι για να υπερκεράσει το τεχνικό εμπόδιο της Παναγοπούλας, ενώ συναφές έργο βαρέων βαρών προβλέπεται για τη σύνδεση της Καβάλας με τους Τοξότες. Δεν θα διατεθούν τα ποσά που χρειάζονται για μια πόλη;
6. Ο ισχυρισμός ότι το έργο θα παρουσιάζει σοβαρές τεχνικές δυσκολίες λόγω υπόγειων υδάτων είναι παλαιάς κοπής. Η νέα τεχνολογία στις κατασκευές τα έχει λελυμένα τα τεχνικά θέματα του υπεδάφους.
Αν η κυβέρνηση επιμείνει, ποια θα είναι η αντίδραση της δημοτικής αρχής; Καταγγελτική προφανώς, αλλά προς το παρόν δεν μπαίνουν τέτοια μέσα στο τραπέζι σαν ενδεχόμενα όπλα. Η άποψη που επικρατεί στη Μαιζώνος είναι: «Θα πάνε κόντρα σε μια ολόκληρη πόλη;»