ΠΑΤΡΑ: Ο ΟΛΠΑ στο Διεθνές Συνέδριο Συνδυασμένων Εμπορευματικών Μεταφορών

Στο Διεθνές Συνέδριο Συνδυασμένων Εμπορευματικών Μεταφορών συμμετείχε με τοποθέτηση ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Πατρών, κ. Παναγιώτης Τσώνης. Το Συνέδριο διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, στις 9 Νοεμβρίου 2019, στο Athens Metropolitan Expo, και ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο της 7ης Έκθεσης «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics – Cargo Truck & Van Expo 2019».
Ο κ. Τσώνης ξεκίνησε την τοποθέτησή του λέγοντας ότι το Λιμάνι της Πάτρας είναι ενταγμένο στον πυρήνα του κεντρικού δικτύου διευρωπαϊκών μεταφορών και χαρακτηρίζεται κόμβος συνδυασμένων μεταφορών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Στα βασικά πλεονεκτήματα του Λιμένα ανέφερε ότι είναι η γεωγραφική θέση του, το μέγεθος της λιμενικής εγκατάστασης, η πλεονεκτική θέση του στο εθνικό οδικό δίκτυο, η εμπειρίας πρακτόρευσης στην πόλη κ.ά.
Τόνισε ότι, μπαίνοντας στη νέα εποχή το Λιμάνι θα πρέπει να διαθέτει την αναγκαία υποδομή, ώστε να διεκδικήσει επάξια το ρόλο που του αξίζει στην εθνική ναυτιλιακή και λιμενική πολιτική. Όσο παραμένει, όμως, σε εκκρεμότητα η κατασκευή του εμπορικού τμήματος του Λιμένα η συγκεκριμένη διεκδίκηση δεν θα έχει αντίκρισμα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ εξέφρασε την άποψη ότι το ρεαλιστικό σενάριο που πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο της εθνικής λιμενικής πολιτικής είναι η κατασκευή του εμπορικού τμήματος με χρηματοδότηση ή μέρους της, που θα εξασφαλιστεί μέσα από τη μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς πρόκειται για ένα μείγμα πολιτικής που ευνοεί και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ως δεύτερη ικανή και αναγκαία συνθήκη για να λειτουργήσει το Λιμάνι της Πάτρας ως κόμβος συνδυασμένων μεταφορών ανέφερε τη σύνδεση με τα χερσαία δίκτυα μεταφοράς. Όπως είπε, η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού αναβάθμισε σημαντικά την οδική σύνδεση της Αττικής με την Πάτρα, αλλά το σημαντικό κομμάτι που λείπει για να συμπληρωθεί το παζλ είναι η κατασκευή της σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής και φυσικά η σύνδεση με το Λιμάνι. Επεσήμανε ότι το Λιμάνι, εφόσον συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, θα είναι το μοναδικό στην Ευρώπη κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση. Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει στο Λιμάνι της Πάτρας σημαντικό προβάδισμα, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο Λιμάνι του Πειραιά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ πρόσθεσε ότι για να καταστεί λειτουργικό το Λιμάνι στο μέλλον θα απαιτηθούν αποθηκευτικοί χώροι και ενδεχομένως ένα εμπορευματικό κέντρο, και αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έχουν γίνει κατά καιρούς για την αξιοποίηση χώρων της Πειραϊκής Πατραϊκής, στους οποίους θα πραγματοποιείται η συλλογή, διαχείριση και αποθήκευση των εμπορευματικών αγαθών.
Τα οφέλη που θα προκύψουν για το Λιμάνι και την πόλη, συνόψισε ο κ. Τσώνης στη βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών, την αύξηση εμπορευματικών ροών που διέρχονται από το Λιμένα, την καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων υποδομών και υπηρεσιών, την αύξηση θέσεων εργασίας κατά την κατασκευή και την λειτουργία του Κέντρου, την επανάχρηση του ακινήτου και την μετατροπή του σε ένα παραγωγικό χώρο, και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο οδικό δίκτυο της πόλης.
Κατέληξε, λέγοντας, ότι η νέα διοίκηση του Ο.Λ.ΠΑ. ΑΕ. δεσμεύεται να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία προσαρμογής του Λιμανιού στις νέες συνθήκες, τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του και την προετοιμασία του για τη μελλοντική ανάπτυξη στο πλαίσιο της εθνικής λιμενικής πολιτικής που χαράσσει η Κυβέρνηση.