ΠΑΤΡΩΝ-ΑΘΗΝΩΝ: Έρχονται τα ηλεκτρονικά διόδια στην Ολυμπία Οδό – Που θα τοποθετηθούν και πώς θα λειτουργούν για τους οδηγούς

Πράσινο φως, για την ανάπτυξη υβριδικού συστήματος διοδίων έλαβε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η Ολυμπία Οδός. Η εταιρεία θα εγκαταστήσει «ηλεκτρονικές πύλες» σε όλους τους κόμβους μέχρι το Ρίο, οι οποίοι θα αναγνωρίζουν τον πομποδέκτη της εταιρείας και θα αφαιρούν από τη χρέωση των διοδίων, το ποσό που αντιστοιχεί στο κομμάτι που ο οδηγός δεν έχει διανύσει.
Στόχος του συστήματος είναι να γίνεται πραγματική χιλιομετρική χρέωση στους οδηγούς.
Σύμφωνα με την απόφαση, το υβριδικό σύστημα συλλογής διοδίων βασίζεται στην τοποθέτηση «ηλεκτρονικών πυλών» οι οποίες θα «διαβάζουν» τον πομποδέκτη O-pass της Ολυμπίας Οδού. Ως κατασκευή, οι «πύλες» είναι ένα μεταλλικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει κεραία τεχνολογίας DSRC για την «ανάγνωση» των πομποδεκτών σε όλο το πλάτος του οδοστρώματος.
Ταυτόχρονα, περιλαμβάνει και δύο ειδών κάμερες: κάμερα καταγραφής της πινακίδας οχήματος, για ταυτοποίηση του οχήματος σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχή πίστωσης (π.χ. λόγω μη τοποθέτησης / μη ορθής τοποθέτησης πομποδέκτη), και κάμερα βίντεο, ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.
Η τοποθέτηση των «πυλών» θα γίνει σε 13 από τους 29 ανισόπεδους κόμβους ή ημικόμβους του οδικού άξονα Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας: Νέας Περάμου, Μεγάρων, Πάχης, Αγίων Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων και Δρεπάνου.
Από τους 13 κόμβους, στους 9 υπάρχουν ήδη πλευρικά διόδια ενώ στους τέσσερις που δεν υπάρχουν (Μεγάρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου και Σελιανίτικων) θα δημιουργηθεί η απαραίτητη ηλεκτρομηχανολογική υποδομή.
Στους υπόλοιπους κόμβους του οδικού άξονα, πλην του 6 της Περιμετρικής Πατρών, δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν ηλεκτρονικές πύλες γιατί βρίσκονται πολύ κοντά σε μετωπικούς σταθμούς διοδίων.
Η ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος χρέωσης διοδίων προβλεπόταν στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού του 2013. Πρόκειται για το πρώτο σύστημα του είδους που θα τεθεί σε λειτουργία (στα μέσα του επόμενου έτους) και η λειτουργία του αναμένεται να αποτελέσει πρόκριμα και για τους υπόλοιπους παραχωρησιούχους.