ΠΑΤΡΑ: Σημαίες διαμαρτυρίας στον Καστελόκαμπο για την…αναβολή στην αναβολή της υπογειοποίησης του τρένου – Το κόστος και το πολιτικό σκέλος

Απογοητευμένοι από την αναβολή της συζήτησης του θέματος που αφορούσε στην έλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα δηλώνουν εκπρόσωποι των κατοίκων. Κάτοικοι και φορείς της αρκτικής πλευράς της πόλης κρατούν στάση αναμονής μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη που θα συνεδριάσει το σώμα για να αποφασίσει την στάση που θα τηρήσει μετά και από τα νέα δεδομένα που προκάλεσε η τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, στη Βουλή.
Ο Γιάννης Κανελλόπουλος, πρόεδρος του πολιτικού συλλόγου Καστελλόκαμπου, δήλωσε  ότι οι κάτοικοι περιμένουν στην προσεχή συνεδρίαση να εμφανίσει η δημοτική αρχή τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του από τις συζητήσεις με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η οποία είχε δεσμευθεί για την υπογειοποίηση της γραμμής.
Επίσης, περιμένουν να ακούσουν τις απόψεις και των παρατάξεων της αντιπολίτευσης.
Αν η απόφαση που θα λάβει το δημοτικό συμβούλιο είναι ομόφωνη η συντονιστική επιτροπή θα εκδώσει ανακοίνωση και θα στηρίξει την προσπάθεια του Δήμου για να γίνει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου στην Αθήνα. Τα μέλη της επιτροπής πιστεύουν ότι η αντιπολίτευση δεν μπορεί να έχει άλλη θέση παρά θα σταθεί στο πλευρό τους, καθώς οι παρατάξεις είχαν δεσμευθεί για αυτό προεκλογικά.
Ο πρόεδρος του Καστελόκαμπου αμφισβητεί ότι το κόστος της υπογειοποίησης ανέρχεται στο 1 δις ευρώ. «Η γέφυρα κόστισε 680 εκατ. ευρώ. Θα κοστίσει 1 δις η υπογειοποίηση με ελαφριά κατασκευή; Δεν θα σκαφτεί με μετροπόντικα…Αυτό τον σύμβουλο που είπε στον κ. Καραμανλή ότι θα είναι αυτό το κόστος, θα πρέπει να το απομακρύνει» είπε. Πρόσθεσε ότι στην παρουσίαση που είχε γίνει από τον προηγούμενο υπουργό Υποδομών, το κόστος είχε υπολογιστεί στα 135 εκατ. ευρώ για υπογειοποίηση μήκους 5,5 χιλιομέτρων. Επίσης, προβλέπονταν στάσεις στον Αγιο Βασίλειο, το Ρίο, τον Καστελλόκαμπο, και τα Μποζαϊτικα. Οι κάτοικοι είχαν ζητήσει να προβλεφθεί άλλη μία στο γήπεδο της Παναχαϊκής. Παράλληλα, υπήρχε δέσμευση για συνέχιση της λειτουργίας του προαστιακού.
Σύνδεση με λιμάνια
Τις προτεραιότητες της ΕΡΓΟΣΕ ανέδειξε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης, μιλώντας στο 2nd Athens Investment Forum. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και την Αχαΐα.
Σύμφωνα με τον Χρ. Βίνη, στις άμεσες προτεραιότητες εντάσσεται μεταξύ άλλων η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο – Αίγιο (μαζί με την υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια και την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας).
Επίσης, στο πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ συγκαταλέγεται η σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (Πειραιάς-Πάτρα-Ηγουμενίτσα), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ).

 

Με τρένο και αυτοκινητόδρομο η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει την Τετάρτη 16 Οκτώβρη 2019 και ώρα 17.30 στην αίθουσα του Σώματος, στο κτίριο ΛΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, με τα παρακάτω θέματα:
1. Η υπόγεια διέλευση από τον αστικό ιστό της πόλης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής (εισηγητής: κ. Δήμαρχος).