ΑΧΑΪΑ: Στο 1ο Λύκειο Αιγίου το Πρόγραμμα Erasmus+KA2 «Φυσική Αγωγή – Ενεργός Τρόπος Ζωής»

Από τις 23 έως 27 Σεπτεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο Αίγιο η 4η διακρατική συνάντηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ (ΚΑ2) με τίτλο «Physical Education – Active LifeStyle (PEALS)», την οποία επιμελήθηκε και έφερε σε πέρας το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου και συγκεκριμένα η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος που αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς: ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟ ΝΙΚΟΛΑΟ, ΣΠΑΝΟ ΗΛΙΑ, ΠΑΠΑΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ και ΠΟΤΑΜΙΤΗ ΣΠΥΡΟ.

Πρόκειται για μια διετή σχολική σύμπραξη που χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σαν σκοπό της έχει τη συνεργασία των σχολείων-εταίρων με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής πράξης. Ο βασικός στόχος του προγ/τος PEALS είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος σπουδών της Φυσικής Αγωγής με νέες αθλητικές δραστηριότητες και τρόπους διδασκαλίας καθώς και η άντληση ιδεών για εκπαιδευτικά προγράμματα εκτός σχολικού ωραρίου με καλές πρακτικές φυσικών δραστηριοτήτων. Ο τίτλος της συγκεκριμένης συνάντησης ήταν: «Μη τυπικές αθλητικές δραστηριότητες στο πρόγραμμα σπουδών της Φυσικής Αγωγής – Είναι εφικτό;».
Οι αποστολές των ξένων σχολείων από την Ουγγαρία, την Τσεχία, την Λιθουανία και τη Λετονία έφτασαν στη χώρα μας την Κυριακή στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ στην πόλη μας τους υποδέχτηκαν γονείς και μαθητές το απόγευμα της ίδιας μέρας. Κάθε αποστολή αποτελούνταν από έξι (6) μαθητές και δύο (2) εκπαιδευτικούς.
Το πρωί της Δευτέρας 23/9 στον αύλειο χώρο του σχολείου έγινε η επίσημη υποδοχή των αποστολών από τον Διευθυντή και το σύλλογο των καθηγητών και οι φιλοξενούμενοι είχαν την ευκαιρία να έχουν μια πρώτη επαφή με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από την περιήγησή τους στις εγκαταστάσεις του σχολείου. Στη συνέχεια, στο χώρο της αίθουσας εκδηλώσεων έγινε η πρώτη γνωριμία μεταξύ των πέντε αποστολών μέσα από την παρουσίαση από τους μαθητές του σχολείου μας παραδοσιακών χορών της κάθε χώρας.

Μετά τις 10:30 αναχωρήσαμε για το πάρκο αναψυχής «Νύμφες» στην Ζαρούχλα όπου όλοι μας είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε τοξοβολία, ιππασία, ποδηλασία και βόλτα με γουρούνες κατά μήκος του ποταμού Κράθη και στο χωριό της Ζαρούχλας σε μια υπέροχη διαδρομή, που πραγματικά απόλαυσαν τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές όλων των σχολείων. Γευματίσαμε στο χώρο του πάρκου και επιστρέψαμε αργά το απόγευμα στο Αίγιο.
Την Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου νωρίς το πρωί φτάσαμε στο σιδηροδρομικό σταθμό του Διακοπτού φορώντας άνετα ρούχα και παπούτσια.  Πήραμε το πολυαγαπημένο τρενάκι μέχρι το σταθμό «Μέγα Σπήλαιο» ώστε από κει να κατέβουμε το όμορφο φαράγγι του Βουραϊκού. Η διαδρομή του Οδοντωτού σιδηρόδρομου Διακοπτού – Καλαβρύτων, μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού, αποτελεί ένα από τα ομορφότερα φυσικά αξιοθέατα της χώρας μας. Έχει μάλιστα χαρακτηριστεί ως η πλέον θεαματική σιδηροδρομική γραμμή των Βαλκανίων.

Περνώντας μέσα από αλλεπάλληλες λαξεμένες στο βράχο στοές με μικρά ανοίγματα και μέσα από τοπία άγριας φύσης φτάσαμε στον τελικό για μας προορισμό- το σταθμό «Μέγα Σπήλαιο», στον οικισμό της Κάτω Ζαχλωρούς. Από εκεί ξεκινήσαμε την κατάβασή μας περπατώντας για 4 περίπου ώρες 15 χλμ. μέχρι το Διακοπτό, διαδρομή που αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού μονοπατιού Ε4.

Παρ’ όλο που η ανάβαση με τον Οδοντωτό μας είχε προϊδεάσει για την ομορφιά της διαδρομής, δεν παύσαμε στιγμή ν’ απολαμβάνουμε τα εναλλασσόμενα τοπία. Περπατώντας πάνω στις ράγες του τρένου και χαζεύοντας δεξιά κι αριστερά ξαφνιαζόμασταν σε κάθε στροφή της γραμμής αφού άλλοτε ξεδιπλώνονταν μπροστά στοές που μπαίναμε και βγαίναμε τρέχοντας για ν’ αποφύγουμε τυχόν «στενές επαφές» με το τρενάκι, εγκαταλελειμμένα πετρόχτιστα σπιτάκια με τηλέγραφο που μας γύριζαν πίσω στο χρόνο, βράχια σμιλευμένα από τα ορμητικά νερά να έχουν πάρει μορφές που δε βάζει ο νους και το απολαυστικότερο όλων, οι φοβερές εναέριες γέφυρες! Το απόλυτο κενό κάτω από τα πόδια του διαβάτη, το σημείο όπου εύχεσαι να μην συναντήσεις τον Οδοντωτό. Ή, στη δική μας περίπτωση, το αντίθετο, για να γίνει ακόμη πιο διασκεδαστικό. Και όντως δεν μας χάλασε χατίρι το τρενάκι. Κι έτσι κύλησε η διαδρομή, η οποία προς το τέλος της γινόταν κάπως πιο άχαρη, αφού σταδιακά τα άγρια τοπία, τα τρεχούμενα νερά και οι πανέμορφες στοές παραχωρούσαν τη θέση τους σε πιο ήπια βλάστηση, με τα νερά του Βουραϊκού ποταμού να κυλάνε τώρα αργά προς τη θάλασσα και το τοπίο να μας φαίνεται πιο μονότονο. Επιστρέφοντας στο Αίγιο σταματήσαμε στο χωριό του Ελαιώνα, όπου μαθητές και καθηγητές απόλαυσαν τον ήλιο και το κολύμπι για περίπου 2 ώρες.

Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου, επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της αρχαίας Ολυμπίας. Οι μαθητές και οι καθηγητές με την βοήθεια του αρχαιολόγου κ. Αντωνόπουλου Κωνσταντίνου είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν και να θαυμάσουν από κοντά το μέρος όπου τελούνταν οι Ολυμπιακοί αγώνες κατά την αρχαιότητα, να μάθουν τα πάντα για τις τελετουργίες και τα αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων και να θαυμάσουν: το ναό του Δία, υπόδειγμα δωρικού περίπτερου ναού με θαυμαστό γλυπτό διάκοσμο, το Ηραίο, το παλαιότερο μνημειακό οικοδόμημα του ιερού αφιερωμένο στη θεά Ήρα, το Γυμνάσιο που χρησίμευε για την προπόνηση των ακοντιστών, των δισκοβόλων και των δρομέων, την Παλαίστρα όπου προπονούνταν οι παλαιστές, οι άλτες και οι πυγμάχοι, το Λεωνιδαίο, χώρος διαμονής των επίσημων επισκεπτών, το Βουλευτήριο όπου αθλητές, συγγενείς και κριτές έδιναν όρκο ότι θα τηρήσουν τους κανόνες των Αγώνων, το Στάδιο όπου τελούνταν τα περισσότερα αγωνίσματα και το Φιλιππείο που αφιερώθηκε από το Φίλιππο Β’, το βασιλιά της Μακεδονίας, μετά τη νίκη του στη μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ. Στο τέλος της ξενάγησης στο χώρο είχαμε την σπάνια ευκαιρία να γίνουμε «κοινωνοί» ενός αγώνα δρόμου ώστε το ολυμπιακό ιδεώδες να πάρει σάρκα και οστά, τρέχοντας όλοι μαζί  στο μεγαλοπρεπές στάδιο. Νικητής αναδείχθηκε ένας μαθητής από το Λιθουανικό σχολείο. Ακολούθησε μια σύντομη περιήγηση στο Αρχαιολογικό μουσείο της Ολυμπίας όπου οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν αριστουργήματα της Αρχαίας Ελλάδας όπως ο Ερμής του Πραξιτέλη!
Την Πέμπτη, 26 Σεπτεμβρίου, επισκεφτήκαμε το κέντρο αναρρίχησης στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας. Ένας υπέροχος χώρος κάτω από την στέγη του σταδίου Ο.Α.Κ.Α. μας περίμενε για να γνωρίσουμε το συναρπαστικό άθλημα της αναρρίχησης, χρησιμοποιώντας διάφορα ανάγλυφα επιφάνειας, όπως εσοχές, εξοχές και σχισμές καθώς και ανεμόσκαλες.

Πέραν από τις ατομικές δραστηριότητες αναρρίχησης, το πρόγραμμα περιελάμβανε bungee τραμπολίνο καθώς και αθλητικό τραμπολίνο. Επίσης υπήρχαν και ομαδικές δραστηριότητες  με παιχνίδια δεξιοτήτων τύπου survivor (ισορροπίας, ταχύτητας, τεχνικής) που ενθουσίασαν τους μαθητές.
Μετά το γεύμα στο ΟΑΚΑ πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και ξενάγηση στην Ακρόπολη από ειδικευμένους ξεναγούς. Ο αρχαίος ελληνικός κόσμος της Αθήνας αναπλάστηκε στη φαντασία μας κατά την επίσκεψή μας στον λόφο της Ακρόπολης. Τα Προπύλαια, το Ερέχθειο, ο Παρθενώνας κι ο ναός της Αθηνάς Νίκης εντυπωσίασαν μαθητές και εκπαιδευτικούς με τη μοναδική τους κομψότητα και ομορφιά.  Μάθαμε για την Ακρόπολη πώς ήταν τον χρυσό αιώνα του Περικλή, μάθαμε για τον ιωνικό και τον δωρικό ρυθμό. Εκτός από τα στοιχεία της αρχιτεκτονικής, μάθαμε για τις θρησκευτικές τελετές (Παναθήναια), τις προσφορές, τις κατακτήσεις και τους κατακτητές, τα ήθη και τα έθιμα των αρχαίων Αθηναίων. Μετά την ξενάγηση στην Ακρόπολη είχαμε την ευκαιρία για μια βόλτα στην πανέμορφη Πλάκα και αργά το βράδυ επιστρέψαμε στο Αίγιο.

Την Παρασκευή 27/9 οι ξένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν μαθήματα της 1ης διδακτικής ώρας του σχολείου μας. Αμέσως μετά, ακολούθησε μάθημα ζούμπα από την δασκάλα zumba/latin κα. Νατάσα Καραγεώργου στην αίθουσα εκδηλώσεων με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να χορεύουν επί 45 λεπτά κατενθουσιασμένοι από την εμπειρία δίχως σταματημό.

Έπειτα, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες μεικτών εθνικοτήτων και άρχισαν να συνθέτουν το μωσαϊκό των δράσεων που έλαβαν χώρα τις προηγούμενες μέρες και να καταγράφουν τα αποτελέσματα αυτών και τα συμπεράσματά τους. Το ψηφιακό υλικό που παρήγαγαν στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου παρουσίασε στη συνέχεια η κάθε ομάδα στην αίθουσα εκδηλώσεων.

Στο μεταξύ μεσολάβησε διάσκεψη των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, για να συζητήσουν τις τρέχουσες εργασίες και να προετοιμάσουν την επόμενη συνάντηση του έργου που θα λάβει χώρα στην Τσεχία από τις 20 ως τις 26 Απριλίου 2020. Στη συνέχεια, ακολούθησε η αποχαιρετιστήρια γιορτή στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, όπου οι μαθητές καταρχήν παρουσίασαν φωτογραφίες, video και ένα παιχνίδι kahoot από τις δραστηριότητες του προγ/τος και έγινε η απονομή αναμνηστικών διπλωμάτων σε όλους τους συμμετέχοντες. Ακολούθησε η θεατρική ομάδα του σχολείου μας όπου παρουσίασε ένα μικρό τμήμα του γνωστού έργου του Μ. Μπρέχτ «ο Κύκλος με την Κιμωλία». Αμέσως μετά μαθητές μας ερμήνευσαν ξένα και ελληνικά τραγούδια και χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς ξεσηκώνοντας τους ξένους επισκέπτες μας. Στο τέλος προσφέρθηκαν τοπικά φαγητά και εδέσματα από τις οικογένειες των μαθητών στο αίθριο του σχολείου μας με τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών και των εκπαιδευτικών του προγράμματος. Το αποχαιρετιστήριο γεύμα έδωσε στους φιλοξενούμενούς μας την δυνατότητα να απολαύσουν την ελληνική κουζίνα σε ένα πλούσιο παραδοσιακό τραπέζι και να γευτούν εδέσματα από τη μεσογειακή διατροφή. Έτσι ολοκληρώθηκε ένας τόσο ενδιαφέρων κύκλος συνεργασίας, επικοινωνίας, ανταλλαγής ιδεών και γνωριμίας με διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς που προσέφεραν μια τόσο πολύτιμη εμπειρία σε όλους μας.
Η αναχώρηση των επισκεπτών για τις πατρίδες τους, έγινε το Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2019, έχοντας στις αποσκευές τους ευχάριστες αναμνήσεις και εμπειρίες από το 1ο ΓΕΛ Αιγίου, την πόλη μας και έναν λαό που φημίζεται για τον πολιτισμό και τη φιλόξενη κουλτούρα του! Κατά την αναχώρηση η συγκίνηση ήταν πολύ μεγάλη. Η αναχώρηση δυσκόλεψε, καθώς φιλοξενούμενοι και οικοδεσπότες ένιωθαν τον ιδιαίτερο δεσμό που δημιουργήθηκε ανάμεσά τους τόσες μέρες να μην τους αφήνει να αποχωριστούν ο ένας τον άλλον,  ενώ οι υποσχέσεις για στενή επικοινωνία και γρήγορη αντάμωση έδιναν και έπαιρναν.
Οι εμπειρίες αυτής της δράσης που έλαβε χώρα στην πόλη του Αιγίου την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου 2019 έδειξαν με τον πιο παραστατικό τρόπο πως χάρη στο Erasmus+, το ΙΚΥ και τα αντίστοιχα ιδρύματα των άλλων κρατών άλλη μια διεθνική εκπαιδευτική συνάντηση είχε πετύχει στο ακέραιο τους στόχους της! Μέσα από τη συμμετοχή τους στις παραπάνω δράσεις οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν άμεσα και να αλληλεπιδράσουν με τους συνομηλίκους τους από το εξωτερικό εξασκώντας την Αγγλική γλώσσα, να αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα, να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες και περιβαλλοντική συνείδηση, να έρθουν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και το αθλητικό ιδεώδες, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο τους καθορισμένους στόχους του προγράμματος Erasmus.
Η επίτευξη της συγκεκριμένης δράσης έγινε με τη συνδρομή του Διευθυντή μας κ. ΗΛΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ, των οικογενειών των μαθητών μας που φιλοξένησαν τους μαθητές από τις άλλες χώρες και των καθηγητών του σχολείου μας που αποτελούσαν την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος. Η συμβολή και η συνεργασία των μαθητών και των οικογενειών τους ήταν πολύ σημαντική για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι μαθητές/τριες: ΜΠΑΣΤΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΒΡΑΜΗ ΗΛΙΑΝΝΑ, ΓΚΙΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΤΣΑΜΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΔΕΛΗΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΖΟΤΑΪ ΜΑΡΙΛΕΝΑ, ΚΑΪΑΦΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΜΕΛΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΠΑΓΩΝΗ ΑΝΝΑ-ΛΥΔΙΑ, ΖΑΝΤΕΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΔΡΙΑΝΑ, ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ, ΔΕΛΗΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ – ΛΥΔΙΑ, ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΝΑ, ΟΡΤΕΝΤΖΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ – ΑΡΓΥΡΗ, ΚΑΪΑΦΑ ΜΑΡΙΑ, ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ-ΙΩΑΝΝΑ.
Οι καθηγητές του προγράμματος θα επιθυμούσαν με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσουν θερμά, τον κ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ ΚΩΝ/ΝΟ για την άριστη και αφιλοκερδή ξενάγηση στην Αρχαία Ολυμπία, την δασκάλα zumba κα. ΝΑΤΑΣΑ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ και την χορευτική της ομάδα για μάθημα zumba που μας προσέφερε δωρίζοντας την αμοιβή της για την εκδρομή των μαθητών, τον καθηγητή Πληροφορικής κ. ΣΠΑΝΟ ΧΡΗΣΤΟ για την καταγραφή του βίντεο και το drone που μας διέθεσε κατά την κατάβαση του Βουραϊκού, την θεατρική ομάδα του σχολείου μας με τους μαθητές ΜΑΡΙΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ ΦΙΛΙΠΠΑΤΟΥ, ΓΕΩΡΓΙΟ ΦΙΛΙΠΠΑΤΟ, ΜΑΡΙΟ ΔΕΡΒΟ, ΜΑΝΟ ΖΑΝΤΕ, ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΤΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΪΜΑΚΗ, ΑΝΝΑ ΑΝΔΡΙOΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΣΙΛΗ ΓΚΙΩΝΗ, ΝΙΚΟΛΙΝΑ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΙΩΑΝΝΑ ΦΑΤΣΙΑ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΕΛΛΗ, ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΙΧΑΛΟΥ, ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΣΕΡΙΑΝΑΪ, ΑΝΔΡΕΑ ΡΑΛΛΗ, ΦΑΝΗ ΜΟΥΡΤΙΚΑ, ΛΥΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΓΓΕΛΟ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟ, ΜΑΡΙΑ ΚΑΪΑΦΑ, ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΟΡΤΕΝΤΖΙΟΥ, ΗΛΙΑΝΝΑ ΑΒΡΑΜΗ και την υπεύθυνη καθηγήτρια φιλόλογο κα. ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ,  τους μαθητές που τραγούδησαν ΗΛΙΑΝΝΑ ΑΒΡΑΜΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟ, ΙΩΑΝΝΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΣΤΑΥΡΙΔΗ, ΜΑΡΙΑ-ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΑΡΚΟΥΛΑ και ΣΩΤΗΡΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ, τους μαθητές που χόρεψαν ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΪΑΦΑ, ΑΝΝΑ ΔΕΣΥΛΛΑ, ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΕΚΡΗ, ΓΙΩΡΓΟ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟ, ΝΙΚΟΛΙΝΑ ΦΙΛΙΠΠΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΒΟΥΛΕΛΗ, ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΤΣΟΥΡΑΡΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΓΚΕΚΑ ΘΕΩΝΗ, ΔΑΛΙΑΝΗ ΗΛΙΑΝΝΑ, ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΑΡΚΟΥ, ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΠΡΟΚΟΠΗ, ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΙΝΑ, ΑΒΡΑΜΗ ΗΛΙΑΝΝΑ, ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΡΒΙΑ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΕΛΛΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΤΑΒΑΝΤΖΗ, ΕΛΕΝΗ ΝΤΟΝΤΑΪ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΖΟΤΑΪ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΚΟΥΛΑ καθώς και τους χορηγούς, οινοποιία CAVINO SA, Ε.Α.Σ. Αιγιαλείας, οινοποιία ΚΙΝΤΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο.Ε., οινοποιία ACHEON WINERY,  οινοποιία ΚΡΙΝΟΣ, την ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ, την αρτοποιία ΑΦΟΙ ΚΟΥΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Ο.Ε. και το εργοστάσιο ζαχαρωδών προϊόντων ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ και ΣΙΑ Ο.Ε., που μας προσέφεραν απλόχερα δώρα για τους ξένους επισκέπτες μας με αποτέλεσμα αυτοί να αναχωρήσουν κατενθουσιασμένοι από την χώρα μας, καθώς και τους γονείς των μαθητών για τη φιλοξενία και την ηθική και υλική στήριξη που παρείχαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος.
Παρακάτω είναι χρήσιμοι σύνδεσμοι όπου μπορείτε να παρακολουθήσετε τις δραστηριότητες του προγράμματος μας.