Κυκλοφοριακό Πάτρας ,όλα ανάποδα.. : Η απόλυτη παράνοια…

Παρακολουθούμε αυτό το σενάριο μυστηρίου, σχετικά με την αλλαγή
της κατεύθυνσης της κυκλοφορίας των οχημάτων στην καρδιά της
πόλης μας, χωρίς να καταλαβαίνει η μέγιστη πλειοψηφία των πολιτών
γιατί γίνονται όλες αυτές οι αλλαγές.
Ποια είναι η φιλοσοφία άραγε αυτών των κινήσεων; Σε τι θα
εξυπηρετήσει η αντιδρόμηση της Κανακάρη και εν μέρει της Κορίνθου;
(αφού θα περνούν τα λεωφορεία αντίθετα από τα υπόλοιπα οχήματα).
Ακούγεται για αντιδρομήσεις των οδών Αγ. Σοφίας
,Κωνσταντινουπόλεως και ποιος ξέρει ποιων άλλων.
Γιατί τόσο μυστήριο. Γιατί δεν γίνεται μια ευρεία ενημέρωση από τους
μελετητές και τους αρμοδίους της Περιφέρειας και του Δήμου ;
Πριν από 15 περίπου χρόνια μετά την αποπεράτωση της
Κανελλοπούλου η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος ανέθεσε μια
κυκλοφοριακή μελέτη στο Πανεπιστήμιο Πατρών υπό τον καθηγητή
Ευάγγελο Ματσούκη.
Η μελέτη αυτή είχε μια φιλοσοφία που έλεγε ότι δεν πρέπει να
φορτώσουμε κυκλοφοριακά το κέντρο ,την καρδιά της πόλης ,αλλά οι
όποιες παρεμβάσεις διευκόλυνσης της κυκλοφορίας ,θα πρέπει να
γίνουν στο υπογάστριο της πόλης. Στην λογική αυτή για τις οδούς
Όθωνος και Αμαλίας καθώς και την Αγίου Ανδρέου η μελέτη προέβλεπε
να γίνουν ταχείας κυκλοφορίας. Για την Αγίου Ανδρέου προέβλεπε
πλήρη απαγόρευση της στάθμευσης. Τότε επαναστάτησε ο εμπορικός
σύλλογος και ο Δήμος ενέδωσε σε αυτή την πίεση και επέτρεψε την
στάθμευση στα αριστερά της οδού μέχρι την Ερμού και στην συνέχεια
μέχρι την Κολοκοτρώνη.
Και ήλθε στην συνέχεια η Ελληνική Αστυνομία και ο δήμος με την
αδιαφορία τους και επέτρεψαν από την Οδό Ερμού , στάθμευση και
στην αριστερή και στην δεξιά λωρίδα ,μέχρι την Κολοκοτρώνη. Έτσι
στην Αγίου Ανδρέου μετά την Ερμού μένει μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Είναι φανερό λοιπόν ότι εάν η Αγίου Ανδρέου λειτουργούσε σωστά, σε
συνδυασμό και με την λειτουργία της μικρής περιμετρικής και της
σωστής λειτουργίας/ρύθμισης των φαναριών, νομίζω ότι η Πάτρα δεν
θα είχε κανένα κυκλοφοριακό πρόβλημα. Γεννιέται λοιπόν το ερώτημα
η περιφέρεια που χρηματοδότησε αυτές τις αλλαγές δεν γνώριζε την
μελέτη του Κου Ματσούκη; Σύμφωνα με δημοσιεύματα ,ακόμη δεν
έχουν παραδοθεί οι μελέτες όλες και το 2ο ερώτημα :πως η περιφέρεια
Δυτικής Ελλάδος χρηματοδότησε το έργο χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη;
Η εφαρμογή της μελέτης που ξεκίνησε τώρα θα καταστήσει ταχείας
κυκλοφορίας τις οδούς Κορίνθου και Κανακάρη .
Έτσι θα χαθεί και η έννοια του ιστορικού κέντρου.
Οι επαγγελματίες που έχουν επενδύσει με βάση αυτόν τον τρόπο
λειτουργίας των οδών θα υποστούν τεράστια ζημιά από την αλλαγή της
φοράς των οχημάτων και ίσως στραφούν για αποζημιώσεις εναντίον
του δήμου και της περιφέρειας. Τα έχουν σκεφτεί όλα αυτά; Και ο
εμπορικός σύλλογος που παλαιότερα ήταν αντίθετος σε κάθε κίνηση
,τώρα τι κάνει;
Απορία : έχει πρόβλημα κυκλοφοριακό η πόλη και χρειάζονται όλες
αυτές οι αλλαγές;
Κατά την άποψή μου Όχι. Δεν έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα στο
κέντρο όταν το πέρασμα του από την μία άκρη στην άλλη δεν διαρκεί
πάνω από δέκα έως δεκαπέντε λεπτά.
Το πρόβλημα της πόλης εντοπίζεται στην ανυπαρξία χώρων
στάθμευσης , στην έλλειψη Αστυνόμευσης και στην κακή λειτουργία
των φωτεινών σηματοδοτών. Υπάρχει κεντρικό σύστημα ελέγχου και
ρύθμισης των σηματοδοτών ; Όχι.
Επομένως ο μεγάλος αριθμός σηματοδοτών της Κανακάρη και της
Κορίνθου θα λειτουργούν όπως στις εισόδους της πόλης, θα ανάβει
πράσινο και το επόμενο κόκκινο . Ένα υπέροχο αλαλούμ.
Μήπως η νέα περιφερειακή Αρχή πρέπει να επανεξετάσει το όλο θέμα;

Η μελέτη για τρεις υπόγειους χώρους στάθμευσης ,κάτω από τα υψηλά
Αλώνια ,κάτω από την πλατεία Ομονοίας και κάτω από την Τριών
Συμμάχων, βρίσκεται στα συρτάρια του δήμου από το 2010 και αυτό
γιατί αυτή η τωρινή δημοτική αρχή έχει αλλεργία με τον τρόπο
κατασκευής του έργου που προβλέπει την σύμπραξη δημόσιου και
ιδιωτικού τομέα….ΣΔΙΤ. Με τον ίδιο τρόπο δηλαδή που
χρηματοδοτήθηκε το εργοστάσιο επεξεργασίας στερεών αποβλήτων
από τους βλάκες τους Γιαννιώτες, τους Κοζανίτες κλπ ενώ εμείς οι
έξυπνοι…….περιμένουμε και θα περιμένουμε…
Ζαφειρόπουλος Γιώργος
Πρώην Αντιδήμαρχος.