Διακινούσαν τόνους χασίς μόνο με… καταιγίδες και ισχυρούς ανέμους

Διακινούσαν τόνους χασίς μόνο με… καταιγίδες και ισχυρούς ανέμους! Παρακολουθούσαν τις… ειδήσεις για να αλλάζουν τα δρομολόγια μεταφοράς. Είχαν χειριστές ταχύπλοων… ραλίστες, με μηχανές μεγάλης ιπποδύναμης. Έκρυβαν τα ναρκωτικά σε σπηλιές και βραχονησίδες. Με αυτή τη μεθοδολογία λειτουργούσε το μεγάλο κύκλωμα διακίνησης χασίς και ανταλλαγής του με ηρωίνη στην Τουρκία. Παρά τις διαρροές εντοπισμού του πρώτου φουσκωτού σκάφους, μία… ξέρα έξω από το Αγκίστρι οδήγησε, στον εντοπισμό του δεύτερου, και στον 1 τόνο και 172 κιλά χασίς, σε μία σπηλιά της βραχονησίδας Πιπέρι στην Αλόννησο. Ο χειριστής του έλεγε ότι ήταν «μετανάστης», κάτι που κίνησε τις υποψίες και οδήγησε στην σπηλιά…

Δύο φουσκωτά μεταφέρουν 2,5 τόνους χασίς από την Αυλώνα Αλβανίας προς το Αϊβαλί της Τουρκίας. Θα αντάλλασσαν την συγκεκριμένη ποσότητα με 150 κιλά ηρωίνης. Αυτή ήταν η πληροφορία των αξιωματικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της ΕΛ.ΑΣ., που  διαβιβάστηκε στα στελέχη της αρμόδιας υπηρεσίας του Λιμενικού Σώματος, τα οποία ξεκίνησαν άμεσα την έρευνα εντοπισμού τους. Ο λόγος της ανταλλαγής σχετίζεται με την επικερδή αγορά πώλησης χασίς στην Τουρκία, καθώς το κιλό κοστίζει 3.000-4.000 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 1.000 ευρώ, με τα κυκλώματα να δίνουν το χασίς στην γειτονική χώρα και να παίρνουν ηρωίνη που έχει μεγαλύτερη τιμή στην χώρα μας και στην Ευρώπη.

Στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, το πρώτο φουσκωτό σκάφος εντοπίστηκε και καταδιώχθηκε έξω από τα Ψαρά, με την σύλληψη τριών ανδρών από την Αλβανία. Το συγκεκριμένο σκάφος φαίνεται πως είχε αφήσει το χασίς στα τουρκικά παράλια και επέστρεφε με ηρωίνη, την οποία φαίνεται να πόντισε κατά τη διάρκεια της καταδίωξης σε βάθος 300 μέτρων!

Αυτή η επιχείρηση παρότι έπρεπε να κρατηθεί μυστική, υπήρξαν διαρροές ακόμη και βίντεο της καταδίωξης, κάτι που δυσχέρανε τις έρευνες για τον εντοπισμό και του δεύτερου σκάφους, η οποία έγινε τυχαία. Στις 29 Σεπτεμβρίου 2019, εντοπίστηκε φουσκωτό έξω από το Αγκίστρι, ακινητοποιημένο εξαιτίας πρόσκρουσης σε ξέρα. Ο 35χρονος χειριστής από την Αλβανία αρχικά επικαλέστηκε πως ήταν «παράνομος μετανάστης», προκαλώντας τις υποψίες. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι ήταν το δεύτερο ταχύπλοο σκάφος, και την επόμενη μέρα σε σπηλιά στη νησίδα Πιπέρι εντοπίστηκαν 106 νάιλον συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη συνολικού βάρους 1 τόνου και 172 κιλών περίπου.

Το κύκλωμα επέλεγε σκάφη με μηχανές μεγάλου κυβισμού, τα οποία διέθεταν μεγάλη αυτονομία καυσίμων, έτσι ώστε να μπορούν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, να έχουν δυνατότητα παραμονής 5-6 μέρες στην ανοικτή θάλασσα και να μην είναι εύκολη η ακινητοποίησή τους από τις διωκτικές αρχές.

Το εντυπωσιακό είναι πως επέλεγαν συγκεκριμένες ημέρες για την διακίνηση, προτιμώντας καταιγίδες και ισχυρούς ανέμους άνω των 5-6 μποφόρ, όπως έγινε στις 24 Σεπτεμβρίου όταν ξεκίνησε το «ταξίδι».  Η επικοινωνία τους γινόταν μέσω εφαρμογών του διαδικτύου, ενώ παρακολουθούσαν συνεχώς ειδησεογραφικές ιστοσελίδες προκειμένου να επαναπρογραμματίζουν την δράση τους στην μεταφορά των ναρκωτικών. Όταν εντοπίζονταν από τις διωκτικές αρχές δεν σταματούσαν ποτέ, και αναζητούσαν νησιά ή βραχονησίδες για την προσωρινή αποθήκευση.

Σε βάρος των κατηγορουμένων σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για τα -κατά περίπτωση- αδικήματα της εγκληματικής οργάνωσης και παραβάσεις των νομοθεσιών για τις εξαρτησιογόνες ουσίες και την είσοδο, διαμονή και κοινωνική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελληνική Επικράτεια.

Φωτό: Ελληνική Αστυνομία (φωτό)

thetoc.gr