Τα κοινόχρηστα ποδήλατα

Ερώτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο κατέθεσε η παράταξη “Κοινοτικόν” με τον επικεφαλής της Θ. Ντρίνια σχετικά με τα κοινόχρηστα ποδήλατα, την επαναλειτουργία τους αλλά και για τις έξυπνες στάσεις των αστικών λεωφορείων.
Το κείμενο της ερώτησης αναφέρει:
Η δημοτική αρχή στην προηγούμενη θητεία της αποφάσισε το κλείσιμο της ΑΔΕΠ. Ο Δήμαρχος και στελέχη της υποσχέθηκαν σε όλους τους τόνους ότι οι δραστηριότητες της ΑΔΕΠ θα συνεχίζονταν μέσω άλλων διευθύνσεων του Δήμου και τα έργα υποδομής που αυτή συντηρούσε θα καλύπτονταν από τις υπηρεσίες του Δήμου. Όλα αυτά στις αρχές του 2017. Σήμερα, δυόμισι χρόνια μετά, δυο από τις βασικότερες υποδομές που η ΑΔΕΠ άφησε κληρονομιά στην πόλη, υπολειτουργούν ή είναι ανύπαρκτες.
Το σύστημα δωρεάν διάθεσης κοινόχρηστων ποδηλάτων στους πολίτες και επισκέπτες της πόλης, το οποίο αγκαλιάστηκε από την πρώτη στιγμή από τους πολίτες, έχει πάψει εδώ και καιρό να λειτουργεί. Τα ποδήλατα παραμένουν στοιβαγμένα στις αποθήκες του Δήμου (όσα υπάρχουν ακόμη) και οι σταθμοί είναι βανδαλισμένοι και κατεστραμμένοι. Η υπόσχεση λίγο πριν τις εκλογές ότι ο Δήμος θα ξαναέφερνε τα ποδήλατα στους δρόμους, έμεινε υπόσχεση.
Από την άλλη, το πιλοτικό δίκτυο «έξυπνων» στάσεων για τα αστικά λεωφορεία, το οποίο μέσω φωτεινών πινάκων στις στάσεις ενημέρωνε το επιβατικό κοινό για τον ακριβή χρόνο άφιξης του κάθε λεωφορείου, υπολειτουργεί βαριά. Σε πολλές στάσεις οι πίνακες πια δεν δείχνουν τίποτε ενώ σε όσες ακόμα (υπο)λειτουργούν, η παντελής έλλειψη συντήρησης δυσκολεύει την εμφάνιση των πληροφοριών. Υποτίθεται ότι το αρχικό αυτό δίκτυο θα επεκτεινόταν και σε άλλες πολλές στάσεις μέσα στην πόλη. Το ίδιο προβληματική έχει καταστεί και η έτερη εφαρμογή της ΑΔΕΠ, το Πάτρα Bus, η οποία υποτίθεται ενημερώνει τους πολίτες στα κινητά τους για δρομολόγια και χρόνους άφιξης των αστικών. Υποσχέσεις εκσυγχρονισμού που τέσσερα περίπου χρόνια μετά έμειναν υποσχέσεις, ενώ η δημοτική αρχή κατά πάγια τακτική της έχει συνολικά παρατήσει το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών στην τύχη του, μην ασκώντας, εκτός των άλλων, και την παραμικρή πίεση στο Αστικό ΚΤΕΛ.
Στην πραγματικότητα και τα δύο αυτά σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιακών υποδομών και διευκόλυνσης των πολιτών έχουν καταρρεύσει, τη στιγμή που σε μεγαλύτερες και μικρότερες πόλεις της χώρας λειτουργούν εδώ και χρόνια απροβλημάτιστα.

Για άλλη μια φορά, λοιπόν, ρωτάμε τον κ. Δήμαρχο και τους νέους Αντιδημάρχους:
• Τι μέτρα σκοπεύετε να πάρετε για την επαναλειτουργία, τη συντήρηση και την επέκταση των δύο αυτών έργων – κληρονομιά της πρώην ΑΔΕΠ;
• Αντιλαμβάνεστε ότι η συνέχιση αυτής της ντροπιαστικής κατάστασης αδυναμίας λειτουργίας και συντήρησης δυο, συνηθισμένων πια στις πόλεις, υποδομών απαξιώνει όχι μόνο τη δημοτική αρχή αλλά και την πόλη συνολικά;