ΑΧΑΪΑ: «Πόλεμος» εταιρειών για την ηλεκτροκίνηση στο τρένο, του τμήματος Κιάτου-Ροδοδάφνης – «Πονοκέφαλος» στο υπουργείο

Μορφή χιονοστιβάδας με μεγάλες προεκτάσεις έχει πάρει το θέμα των προσφυγών σε σειρά από μεγάλα έργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη, την Αμβρακία Οδό, την Πατρών-Πύργου αλλά και σε πολλά μικρότερα έργα.

Εντύπωση προκαλεί και η προσφυγή για ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η Μυτιληναίος κατά της ΑΚΤΩΡ για το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη ύψους 85 εκατ.ευρώ, προσφυγή την οποία κέρδισε. Το έργο ουσιαστικά και σε αυτή την περίπτωση εισέρχεται σε περίοδο αβεβαιότητας και επιπλέον δικαστικών προσφυγών που είναι βέβαιο ότι θα κατατεθούν.

Την ίδια ώρα δικαστικές εκκρεμότητες υπάρχουν σε σειρά από έργα όπως η Αμβρακία Οδός, εργολαβία του Πάτρα-Πύργος και σε σειρά από έργα μικρότερου κόστους που τελικά επηρεάζουν την ομαλή παραγωγή δημόσιων έργων και δυσκολεύει την απορρόφηση πολύτιμών Ευρωπαϊκών κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Να θυμίσουμε ότι μόνο για τη Γραμμή 4 έχουν δεσμευθεί 450εκατ.ευρώ.

Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ;
Η εδώ και μήνες κυοφορούμενη νομοθετική ρύθμιση που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στην υπόθεση ίσως είναι και το κλειδί στην υπόθεση. Από το βήμα της βουλής το έχει επιβεβαιώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Με βάση τα όσα έχουμε δει μέχρι σήμερα και το πρωτοφανή μπλοκάρισμα σχεδόν όσων έργων έχουν δημοπρατηθεί, ίσως θα πρέπει να αναζητηθεί η λύση εκείνη που θα επαναφέρει την κανονικότητα στον κατασκευαστικό κλάδο.