ΠΑΤΡΑ: Με κενά και αλλαγές η έναρξη της σχολικής χρονιάς – Πώς βλέπουν την εκκίνηση Δάσκαλοι και Καθηγητές

Με κενά σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές τόσο στη γενική όσο και στην ειδική εκπαίδευση, θα χτυπήσει σήμερα το κουδούνι έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Αχαΐα, τα κενά ανέρχονται σε 410.
Οι διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων από την 1η Σεπτεμβρίου βρίσκονται στις θέσεις τους.
Ωστόσο το πάγιο πρόβλημα των διδακτικών κενών και φέτος αναμένεται να ταλαιπωρήσει τις εκπαιδευτικές κοινότητες με τις δυσλειτουργίες που προκαλεί. Τόσο στη γενική εκπαίδευση όσο και στην ειδική οι ελλείψεις είναι δεκάδες. Παράλληλα και η φετινή χρονιά θα βρει χιλιάδες εκπαιδευτικούς με τη βαλίτσα στο χέρι να φτάνουν από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη για να διδάξουν.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο το υπουργείο Παιδείας φέτος θα προσληφθούν 20.558 αναπληρωτές, με τις 16.191 προσλήψεις να αφορούν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 4.367 την Δευτεροβάθμια. Ολοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί, που προσλαμβάνονται στην καλύτερη περίπτωση τον Σεπτέμβριο και απολύονται τον Ιούνιο, καλούνται να καλύψουν πάγιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας Τάσος Σταυρογιαννόπουλος και προκύπτουν από τον προγραμματισμό που έκανε το Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας (ΠΥΣΠΕ) στον Νομό μας τα κενά ανέρχονται σε 410. «Πρέπει να καλυφθούν τα κενά αυτά ώστε να ξεκινήσει η σχολική χρονιά απρόσκοπτα και χωρίς προβλήματα για όλους τους μαθητές και να μη βιώσουμε πάλι αυτό που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, δηλαδή να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες και να δημιουργείται άνιση μεταχείριση στους μαθητές και στα σχολεία. Περιμένουμε το υπουργείο Παιδείας να προβεί στον διορισμό όλων των αναπληρωτών που απαιτούνται στην περιοχή μας για να είναι ελπιδοφόρο το σχολικό ξεκίνημα» επισημαίνει ο κ. Σταυρογιαννόπουλος.
Στη Γενική Αγωγή τα κενά εκπαιδευτικών μέχρι σήμερα είναι 265. Συγκεκριμένα απαιτούνται:
Δάσκαλοι:50, Νηπιαγωγοί: 20, Πληροφορικής:20, Αγγλικής: 35, Φυσικής Αγωγής: 18, Εικαστικών: 56, Θεατρικής Αγωγής: 31, Γερμανικής: 15 μειωμένου ωραρίου, Γαλλικής 9, Δάσκαλοι για ΖΕΠ: 11. Εδώ περιμένουμε ορισμένες περιορισμένες διαθέσεις εκπαιδευτικών από τη Β/θμια Εκπαίδευση στις ειδικότητες Γαλλικής, Πληροφορικής και Φυσικής Αγωγής.
Τα κενά δασκάλων και νηπιαγωγών συνήθως αυξάνονται λίγο πριν το σχολικό ξεκίνημα και αποτελεί ύψιστης σημασίας προτεραιότητα να καλυφθούν όλα για να έχουμε ομαλό ξεκίνημα στα σχολεία.
Στην Ειδική Αγωγή τα κενά εκπαιδευτικών είναι 145: Συγκεκριμένα:
Παράλληλη στήριξη: 62, Δάσκαλοι ΣΜΕΑΕ: 34, Ειδικότητες ΣΜΕΑΕ: 11, Δάσκαλοι για Τμήματα Ενταξης: 21, Νηπιαγωγοί για Τμήματα Ένταξης: 10, Νηπιαγωγοί ΣΜΕΑΕ: 7.
«Αυτή τη στιγμή έχει καλυφτεί το 75% των κενών που έχουμε στα σχολεία της Αχαΐας. Εχουμε ακόμα αρκετά κενά τόσο την γενική εκπαίδευση όσο και στην ειδική» λέει  ο πρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας Σπύρος Ψαρράς.
Ο ίδιος προσθέτει «σύντομα το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να προχωρήσει στη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν εγκαίρως τα κενά που υπάρχουν και οι μαθητές μας να μην χάσουν διδακτικές ώρες όπως συμβαίνει κάθε χρόνο. Χθες έγιναν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών που διορίστηκαν στο πλαίσιο της πρώτης φάσης αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά κενά».
Ο κ. Ψαρράς επισημαίνει ότι οριστική λύση στο πρόβλημα θα δοθεί μόνον με τους μόνιμους διορισμούς. «Το πρόβλημα είναι πάγιο οι ανάγκες είναι συγκεκριμένες. Επομένως οι μόνιμοι διορισμοί αποτελούν μονόδρομο για την αντιμετώπιση της κατάστασης».