Τον δρόμο τον θέλουμε αλλά σωστά σχεδιασμένο

 

Εχουν διατυπωθεί απο θεσμικούς σε τοπικί επίπεδο πολλές απόψεις για την τύχη της Πατρών-Πύργου μετά τον νέο σχεδιασμό, που διαφαίνεται απο την νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και εχει κατατεθεί πολύ αγωνία και πολλά δάκρυα χύνονται.
Δυστυχώς δεν έχει αντιμετωπισθεί μέχρι τώρα με την ίδια ζέση η τύχη των κατοίκων της Δ. Αχαΐας, ούτε έλαβε κανείς υπόψιν όλες αυτές τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων Πατρέων Δυτ. Αχαΐας, πρώην Βραχναίικων, ούτε τις λαΐκές συνελεύσεις αντιδρώντας για αυτήν τη χάραξη στην ουσία, διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου εντός οικισμών, υποδεικνύοντας τα πολλά προβλήματα που θα δημιουργηθούν και τώρα προκύπτουν! Κανείς δεν συμπόνεσε ούτε συμπαραστάθηκε στους κατοίκους του Αλισσού που διαμαρτύρονται για αυτά που έρχονται… παράδειγμα οι κάτοικοι Ανω – Κάτω Αίσσού, Λουσικά κ.ά., για να περάσουν απένατι προς θάλασσα πρέπει να ταξιδέψουν μέχρι Γομοστό η ΒΙΠΕ και το ίδιο για την επιστροφή τους!
Κανείς δεν έχει προβληματισθεί για το γεγονός ότι δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου παράπλευρο δίκτυο ειδικά όταν διασχίζει ο δρόμος τους οικισμούς, αφού δεν χωρά να αναπτυχθεί παρόλο που το φωνάζουμε συνέχεια. Ιδιαίτερα στα Τσουκαλέικα, ιδιοκτησίες και επιχειρήσεις θα έχουν δυσκολία ή ανύπαρκtη προσβασιμότητα. Για έναν τέτοιο οδικό άξονας είναι υποχρεωτικό το πλήρες παράπλευρο δίκτυο ως διευρωπαΐκός άξονας.
Ποιος έλαβε υπόψιν τα ελλειπή τεχνικά έργα τα οποία με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν σε πλημμυρικά φαινόμενα όπως συμβαίνει παντού από την όδευση οδικών αξόνων με πρόσφατο παράδειγμα το Δρέπανο και ας μην ξεχνάμε την κλιματική αλλαγή και τις έντονες καιρικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί!!
Βέβαια η απάντηση είναι ότι θα γίνουν διορθώσεις…! Από ποιον; Από τον κατασκευαστή που η συμβατική του υποχρέωση τού επιβάλλει τα επιπλέον έργα απο την τσέπη του!
Φυσικά η απαξίωση της ΒΙΠΕ Πατρών είναι γεγονός για τα επόμενα 100 χρόνια και ουδείς το θίγει αφού έχει αποκλεισθεί από σύνδεση οδικού άξονα και σιδηροδρόμου με έναν δρόμο στο ύψος του Θεριανού που τα μεγάλα οχήματα συχνά τελαπάρουν όπως και πρόσφατα!!
Φυσικά καμμία αναφορά για τα διόδια που μπαίνουν στα Καμίνια, ούτε για την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα έχει ο μοναδικός δρόμος διασύνδεσης Πάτρας- Κ. Αχαΐας, ο στενός αυτός δρόμος που περνά μέσα από τα χωριά..
Τον δρόμο τον θέλουμε όλοι, αλλά σωστό και αναπτυξιακό όπως έχει σχεδιασθεί από Κ. Αχαΐα μέχρι Πύργο, όλος εκτός οικισμών με νέα χάραξη.
Αναρωτιώμαστε, δεν δικαιούται ο Δήμος Πατρέων περιφερειακό δρόμο όπως όλες οι πόλεις της χώρας; Δεν δικαιούται η Κ. Αχαΐα σύνδεση με κόμβο; Δεν δικαιούται η Δ. Αχαΐα αναπτυξιακό έργο; Πού ακριβώς χωράει διευρωπαΐκό δίκτυο, όταν σε στενή λωρίδα μεταξύ θάλασσας και βουνού 200 με 300 μέτρα διέρχονται δύο δρόμοι ΠΕΟ και ΝΕΟ και σιδηρόδρομος;
Αυτός ο δρόμος όπως δήλωσε η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ενώπιον της αρμόδιας επιτροπής στις 28/2/2019 έγινε για να έχουν οι κάτοικοι της Ηλείας δρόμο και όχι μονοπάτι, για την Αχαΐα και τους πολίτες της καμία αναφορά… αν αυτό θέλουμε τότε όλα καλά!
Για την ιστορία τον Σεπτέμβριο 2008 ο τότε υπουργός Υποδομών κ. Σουφλιάς πείσθηκε από τους φορείς που τότε αγωνίζονταν για το δίκαιο αίτημα της νότιας χάραξης και δρομολόγησε μελέτη! Δυστυχώς οι διάδοχοί του, τη σταμάτησαν και από τότε μέχρι σήμερα όλοι αναφέρουν υπερβολικό κόστος την καθυστέρηση του έργου εξαιτίας της. Πέρασαν πάνω από 10 χρόνια, το έργο δεν έχει γίνει και αιτία δεν είναι η νότια χάραξη, για την οποίαν δεν υπήρχε πολιτική βούληση και πώς να υπάρξει αφού έπρεπε να μπουν τα διόδια στα Καμίνια και έπρεπε να προκύψουν κέρδη για κάποιους!
Παρακαλούμε τη νέα διοίκηση της περιφέρειας μαζί με τους Δήμους Πατρέων και Δ. Αχαΐας να προστατεύσουν την περιοχή της Δυτ. Αχαΐας να μελετήσουν την όδευση αυτού του έργου ίσως είναι η τελευταία μας ευκαιρία να γίνει κάτι καλό και όχι ταφόπλακα!

Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ*

*Η Αναστασία Παπαντωνοπούλου είναι μέλος της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τη Νότια Χάραξη.