ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ: Νέος σχεδιασμός του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου – Πάει για το 2023; – Ο Κ. Καραμανλής στον ΣΚΑΪ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ξαναγράφει τον σχεδιασμό για τα μεγάλα έργα

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με υπηρεσιακούς παράγοντες ζυγίζει τα υπέρ και τα κατά του Πάτρα – Πύργος, κρίνοντας ότι αν το έργο συνεχιστεί πιθανότατα οι επιπτώσεις για το δημόσιο συμφέρον να είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ό,τι αν ακυρωθεί.Ωστόσο οριστικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, καθώς η αλλαγή σχεδιασμού θα πρέπει πρώτα να τύχει της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αυτό είναι μια διαδικασία που θα πάρει χρόνο.

«Είμαστε σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση πέραν του 2023, γιατί έτσι όπως είναι το έργο, σας βεβαιώνω ότι δεν θα γίνει μέχρι τότε». Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας χθες το πρωί στον ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι και στον δημοσιογράφο Αρη Πορτοσάλτε.

Ο κ. Καραμανλής, εξαπέλυσε αιχμές κατά του προκατόχου του, Χρήστου Σπίρτζη, λέγοντας ότι «βρήκαν έτοιμα έργα από τον Σαμαρά το 2014 και τα έσπασαν σε οκτώ κομμάτια για να βοηθήσουν τους δικούς τους φίλους. Και επειδή μερικοί πρώην υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ έχουν το θράσος και μας κουνούν το δάκτυλο, νομίζω ότι θα πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικοί διότι δεν έχουμε απαντήσει ακόμα. Αμα ξετυλίξουμε το κουβάρι του Πάτρα – Πύργος θα γελάσουν όλοι οι πικραμένοι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Να σημειωθεί ότι το έργο έχει παγώσει με εντολή της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, κατ΄αρχάς με αναστολή των προκαταβολών για την έναρξη των έργων στα πέντε από τα οκτώ κομμάτια του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.

Τρία είναι τα κυριότερα επιχειρήματα που προβάλλονται για να στηρίξουν την επιλογή της ακύρωσης του διαγωνισμού για το Πάτρα -Πύργος, η οποία ανατρέπει όλα τα δεδομένα:

1 Ακόμη και αν το έργο ξεκινήσει με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, οι πέντε από τις οκτώ εργολαβίες δεν θα προλάβουν να τελειώσουν μέχρι τα τέλη του 2023, όταν ολοκληρώνεται η περίοδος χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι η εργολαβία θα χρειαστεί εθνικούς πόρους για να ολοκληρωθεί.

2 Το κόστος των αποζημιώσεων για τους εργολάβους από την ακύρωση του έργου δεν θα ξεπεράσει, με βάση τα όσα ορίζει ο νόμος, το 5% του ανεκτέλεστου ποσού της σύμβασης, κάτι που μεταφράζεται σε 6,25 εκατ. ευρώ για τις πέντε εργολαβίες.

3 Υπολογίζεται ότι για να συμβασιοποιηθούν οι άλλες τρεις εργολαβίες που εκκρεμούν θα απαιτηθεί περίπου ένας χρόνος (με την πρόσκληση στον επόμενο υποψήφιο, τον χρόνο για την αιτιολόγηση της προσφοράς και τις προσφυγές που θα γίνουν). Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και να τελειώσουν ως το τέλος του 2023 τα πέντε πρώτα τμήματα, ο δρόμος θα έχει φτάσει από την Πάτρα ως τη Βάρδα αντί να καλύψει περιοχές όπως η Κυλλήνη, η Αμαλιάδα και ο Πύργος. Θα έχει δηλαδή χρηματοδοτήσει η Ε.Ε. έναν αυτοκινητόδρομο για να εξυπηρετεί κάποια χωριά της Αχαΐας!

Από τη Βουλή έχουν κυρωθεί οι 5 από τις 8 συμβάσεις του Πάτρα – Πύργος, καθώς εκκρεμούν οι δύο εργολαβίες, στις οποίες προσωρινός ανάδοχος έχουν αναδειχθεί εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα που έχουν κηρυχθεί έκπτωτες λόγω αδυναμίας εξεύρεσης εγγυητικής, αλλά και μια τρίτη η οποία εκκρεμεί μετά από προσφυγή της Cyfield.
Ανάλογη πορεία αναμένεται να ακολουθήσει και ο διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) που δημοπρατήθηκε χωρίς οριστική χάραξη και μελετητική ωριμότητα.

Το έργο θεωρείται ότι για να φτάσει στο στάδιο της υποβολής προσφορών θα χρειαστεί τρία χρόνια!

Τόσο διάστημα εκτιμάται ότι απαιτείται για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων που είναι αναγκαία για να προχωρήσει ο σχεδιασμός. Αξιοσημείωτο είναι ότι για την επικαιροποίηση της περιβαλλοντικής μελέτης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι ο φάκελος έχει υποβληθεί από τον Σεπτέμβριο του 2017 στο ΥΠΕΝ και ακόμη δεν έχει εγκριθε

Με πληροφορίες newmoney.gr